Mit takar egy professzionális keresőoptimalizálás Budapesten?

Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségünk több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással Budapesten, s az elmúlt évek alatt rengeteg itthoni és nemzetközi ügyfelünknek segítettük népszerűsíteni az online felületeit. Emiatt rengetegszer találkoztunk azzal a problémával, hogy amikor eljön hozzánk egy ügyfél konzultációra, annyira nem ért sem a keresőoptimalizáláshoz, sem pedig az online hirdetésekhez, hogy sajnos nem tudja, mit kérdezzen, illetve milyen elvárásai legyenek egy ügynökséggel szemben.

Ebben a cikkünkben azt fogjuk megvizsgálni, hogy milyen szolgáltatásokat takar egy professzionális keresőoptimalizálás Budapesten.

SEO konzultáció

Első körben mindig leülünk az ügyféllel - ha nem tudunk személyesen találkozni, akkor videóbeszélgetésre invitáljuk -, hogy mi is lássuk, milyen típusú ügyféllel van dolgunk, illetve jó hallani a cégről olyan információkat is, amelyek például nem szerepelnek a hivatalos honlapjukon. Egy ilyen konzultáció során feltérképezzük az ügyfél piaci helyzetét, s megnézzük, miben lehetünk segítségére.

Itt egy akár több órás beszélgetésre érdemes számítani, hiszen el kell magyaráznunk az ügyfélnek - szakmai zsargonok nélkül -, hogy miért fontos a SEO, illetve milyen eszközöket tudunk használni az ő esetében, hogy növeljük az organikus találatok számát a SERP-eken.

Amennyiben megszületik egy megállapodás, akkor szerződéskötés után nekiállunk a keresőoptimalizálásnak, melynek több része is van. Íme a részletek:

SEO ellenőrző lista

Kezdő lépések
  • Google Search Console és Google Analytics fiók létrehozása
  • Különféle Webmester eszközök installálása
Ezek szükségesek ahhoz, hogy megismerjük a lehető legtöbb beérkező felhasználói és technikai adatot. Ez alapján tudjuk eldönteni, hogy milyen optimalizálási eszközökre és milyen formában lesz szükség.

Kulcsszókutatás
  • Long-tail kulcskifejezések
  • Erős kulcsszavak
  • Gyenge kulcsszavak
  • Kérdésbe foglalható kulcskifejezések, mondatok kikeresése
Nemcsak a Google keresője, a kulcsszókutatásra használt programok, de az egyes frekventáltan használt fórumokon is rengeteg releváns kulcsszót lehet találni.

Tartalmi SEO

Cégünk a keresőoptimalizálást a budapesti és vidéki ügyfeleinél is egyaránt komolyan veszi, így a következők sosem hiányozhatnak a mi keresőoptimalizálási listánkról:
  • Rövid, leíró, releváns kulcsszavakat használó URL struktúra kialakítása
  • Címek, alcímek és szövegek kulcskifejezésekre és szinonímákra való optimalizálása
  • Title, image tag-ek használata releváns kulcsszavakkal leírva
  • Képek és kódok optimalizálása, lerövidítése
  • Külső és belső linkek használata
    • Nívós külső linkekre érdemes csak hivatkozni (pl.: wikipédia)
    • A belső linkeket pedig leíró módon kell kialakítani, hogy a linkben lévő szöveg egyértelműen felfedje, hogy milyen oldal / információ áll mögötte.
Linképítés

Ez egy kicsit átmegy a marketing irányába, de a korai időkben ezzel is foglalkoztak a SEO szakemberek, de szerencsére megérkeztek a marketingesek is az online piacra, így ezt már ők csinálják főként. Természetesen ennek is van egy kis listája:
  • Vendég bloggerek, szakértők felkérése
  • Konkurens technikák ellesése, javítása
  • Interjúk készítése elismert szakemberekkel, személyiségekkel
  • Közösségi média oldalak kiaknázása, stb.
Technikai keresőoptimalizálás

A következő listát már tényleg nem fogja érteni a cégvezető, csak egy programozó, íme:
  • HTTPS-re való átállás - amennyiben HTTP van még - lebonyolítása
  • URL kanonikalizáció megtervezése, duplikált tartalmak kezelése
  • 404-es szerver hibák kezelése
  • Átirányítások kezelése
  • Crawl hibák feltárása
  • Broken linkek felkutatása, javítása
  • Oldalsebesség javítása
  • Reszponzív kialakítás ellenőrzése
  • Schema Markup használata
  • Oldaltérkép kialakítása
Nekünk ez az egyik kedvencünk, mert ezzel lehet a legtartósabb eredményt elérni. Amikor a keresőoptimalizálást a budapesti ügyfeleinknek végezzük, akkor a legtöbb esetben hoznak magukkal egy full-stack fejlesztőt is az ügyfelek, mert a fővárosban a nagyobb cégek szeretik ezeket a dolgokat egy szakavatott ember közelében megbeszélni.

Kérje Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségünk keresőoptimalizálási szolgáltatását, hogy cégének online szereplése hosszútávú profit növekedést tudjon elérni.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.