Mivé lett mára a linképítés?

A hagyományos linképítés a múlté – a jelen valami egészen mást tartogat azoknak, akik szeretnék, hogy weboldaluk elismert, a keresőalgoritmusok szemében megbízható legyen. Elsősorban kemény és áldozatos, ám nagy eredményekkel kecsegetető munkát.

A régi, jól bevált módszer a linképítésre nem állt másból, mint hogy oldalaink linkjeit minél több helyen szerepeltessük. A minőség, a nyers erő győzedelmeskedett, és aki a legtöbb linkkatalógust tudta felkeresni/megfizetni, annak erősebb volt a linképítési technikája. Ez az, ami mára tökéletesen értelmetlenné és károssá vált.

Ma a linképítés minőségi munkát követel meg. A Google csak azokat a linkeket díjazza – jobban fogalmazva azokat díjazza igazán –, amelyek valóban minőségi és megbízható oldalkról mutatnak sajátunkra. Egy linkkatalógusos link már black hatnek számít, és lehúzza PageRank helyezésünket, míg egy rendszeresen frissülő, minőségi tartalmakat közlő szakmai oldaltól egyetlen backlink is felbecsülhetetlen értéknek számít.

A kulcsszó a tartalom

Éppen ezért a linképítés mára sokkal inkább a tartalommarketing felé tolódott el. Ahhoz, hogy tartalmainkra hivatkozzanak, el kell érnünk azt, hogy azokat valóban fogyasszák és szeressék a felhasználók. Nem a robotnak írunk, készítünk videókat vagy infografikákat, hanem célközönségünknek és a szakmának. Azoknak, akiket szolgáltatásaink és termékeink is érdekelhetnek.

Ez azt jelenti, hogy több energiát kell fektetnünk ebbe a tevékenységbe, ez azonban egyáltalán nem hátránynak tekintendő. A minőségi tartalomgenerálás azt is jelenti, hogy nem csak a találati listákon lesz előkelőbb a helyezésünk, de az emberek valóban szívesen osztják majd meg azokat. Visszatérnek, közösségi oldalakon közzétesznek minket, így organikus forgalmat generálnak a számunkra, ami nem csak megtakarítás, hanem elismerés.

Ez az elismerés persze lefordítható megemelkedett konverziós rátára, látogatottságra, helyezésre is. Ez lett 2015-re a linképítésből: minőségi tartalomgenerálás, amely kreatív tevékenységet és odaadó munkát követel meg, s egyben sokkalta gyümölcsözőbb eredményekkel is kecsegtet.
  • Keresőmarketing a korona vírus idején
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.03.25.

    Keresőmarketing a korona vírus idején

    A kialakult gazdasági helyzetben nem érdemes hátradőlni otthon a kényelmes fotelünkbe főleg akkor, ha online vállalkozásunk van. Ezeket az otthon töltött időket a vállalkozás építésére, illetve életben tartására érdemes fordítani. Ebben próbálunk segíteni ezzel a cikkel.

  • Hogyan változott a keresőmarketing az elmúlt 10 évben?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.02.16.

    Hogyan változott a keresőmarketing az elmúlt 10 évben?

    Nem mindig voltak olyan komoly analitikai eszközei a keresőmarketingeseknek, mint amiket napjainkban használunk. A Google Analytics, a Search Console vagy az Ahrefs még vagy meg sem alakult, vagy igen kezdetleges formában működött.