Mivé lett mára a linképítés?

A hagyományos linképítés a múlté – a jelen valami egészen mást tartogat azoknak, akik szeretnék, hogy weboldaluk elismert, a keresőalgoritmusok szemében megbízható legyen. Elsősorban kemény és áldozatos, ám nagy eredményekkel kecsegetető munkát.

A régi, jól bevált módszer a linképítésre nem állt másból, mint hogy oldalaink linkjeit minél több helyen szerepeltessük. A minőség, a nyers erő győzedelmeskedett, és aki a legtöbb linkkatalógust tudta felkeresni/megfizetni, annak erősebb volt a linképítési technikája. Ez az, ami mára tökéletesen értelmetlenné és károssá vált.

Ma a linképítés minőségi munkát követel meg. A Google csak azokat a linkeket díjazza – jobban fogalmazva azokat díjazza igazán –, amelyek valóban minőségi és megbízható oldalkról mutatnak sajátunkra. Egy linkkatalógusos link már black hatnek számít, és lehúzza PageRank helyezésünket, míg egy rendszeresen frissülő, minőségi tartalmakat közlő szakmai oldaltól egyetlen backlink is felbecsülhetetlen értéknek számít.

A kulcsszó a tartalom

Éppen ezért a linképítés mára sokkal inkább a tartalommarketing felé tolódott el. Ahhoz, hogy tartalmainkra hivatkozzanak, el kell érnünk azt, hogy azokat valóban fogyasszák és szeressék a felhasználók. Nem a robotnak írunk, készítünk videókat vagy infografikákat, hanem célközönségünknek és a szakmának. Azoknak, akiket szolgáltatásaink és termékeink is érdekelhetnek.

Ez azt jelenti, hogy több energiát kell fektetnünk ebbe a tevékenységbe, ez azonban egyáltalán nem hátránynak tekintendő. A minőségi tartalomgenerálás azt is jelenti, hogy nem csak a találati listákon lesz előkelőbb a helyezésünk, de az emberek valóban szívesen osztják majd meg azokat. Visszatérnek, közösségi oldalakon közzétesznek minket, így organikus forgalmat generálnak a számunkra, ami nem csak megtakarítás, hanem elismerés.

Ez az elismerés persze lefordítható megemelkedett konverziós rátára, látogatottságra, helyezésre is. Ez lett 2015-re a linképítésből: minőségi tartalomgenerálás, amely kreatív tevékenységet és odaadó munkát követel meg, s egyben sokkalta gyümölcsözőbb eredményekkel is kecsegtet.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.