Napi 17 milliót kaszál a Facebook

Bár a HTC típusú Facebook Home készülék egyelőre bukásnak számít, és az Andorid-felhasználók sem éppen szívesen alakítják át telefonjaikat Facebook-készülékké (bár több mint egymillión töltötték le a Google Playről az alkalmazást, az átlagos értékelés csupán két csillag), pénzügyi területen a Facebook megnyugtató adatokat publikált 2013 első negyedévének eredményéről.

Az elemzők azt állították, hogy lassan megindul a legnagyobb közösségi oldal elhagyásának hulláma, ugyanis már elérte a kritikus határt az oldal. Például Magyarországon is 44,5%-os penetrációt ért el, tehát több mint 4,4 millió felhasználója van.

Szükségszerű, hogy előbb-utóbb elfogyjanak azok az emberek, akik egyáltalán regisztrálhatnának, mert nem töltik be olyan sokan a 13. életévüket, mint ahányan elhagyják a social mediát. (A Facebook szabályzata szerint csak 13 éves kor fölött lehet regisztrálni.

Naponta mintegy húszezer olyan profilt törölnek, melynek tulajdonosa ennél fiatalabb.) A Facebook adatai szerint azonban nincsen gond, sőt a naponta aktív felhasználók aránya is növekedett egy százalékponttal a tavalyi év utolsó negyedéhez képest.

Míg 2011 elején 55% volt aktív felhasználó, mostanra már 60% lép be minden nap. Az arány növekedésében közrejátszhat, hogy sokkal elterjedtebbek az okostelefonok, mint két évvel ezelőtt. A kimutatás szerint azóta 260%-kal nőtt a Facebookot telefonon használók száma, jelenleg 751 millióan vannak. Jelenleg a világon naponta 665 millió ember használja a Facebookot. A havonta aktívak száma pedig az 1,1 milliárdot is meghaladja, ami mindkettő adat esetén növekedést jelent a korábbiakhoz képest.

A rekord számokat azonban a bevételek tekintetében nem sikerült hozni, pedig a tőzsdére lépés óta ez a legfontosabb a Facebook-csoportnak. Azért az biztos, hogy szégyenkezni nincsen okuk: míg 2012 negyedik negyedévében 1,58 milliárd dollárnyi bevételt produkáltak, addig idén január és március között csak majdnem 1,46 milliárd dollár folyt be a Facebookhoz (napi bő 17 millió dollár).

Egy felhasználó átlagosan tehát 1,35 dollárt hoz az oldalnak. A kiadások 28%-át a bérek teszik ki, 20%-át a fejlesztés, 14% a marketingköltség, valamint 12% az adminisztrációs és egyéb költségek.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.