Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember. Ezért is óvva intünk mindenkit attól, hogy önmaga kezdjen bele a kísérletezgetésekbe, sokkal előnyösebb mindezeket keresőmarketing ügynökségre bízni.

Elsősorban azért, mert:
 
  • amennyiben megfelelően választ keresőmarketing ügynökséget, fölöslegesen nem égetik a pénzét.
  • a keresőmarketing ügynökség szakemberei nem csak ismerik a Google Ads felületeit, hanem ki is tudják használni annak minden lehetőségét, amellyel finomítani tudják a kampányokat, a kívánt konverziós szám eléréséig.

Kétség nem férhet hozzá, hogy a Google klasszikus keresési hirdetése az egyik legkézenfekvőbb megoldás, ha azonnali vásárlóra, ügyfélre van szüksége egy vállalkozásnak. Az üzenet ugyanis közvetlenül a látogató szeme elé kerül, és olyan üzenetet adhatunk át, amellyel leginkább tudjuk inspirálni, hogy a mi szolgáltatásunkat vagy termékünket vásárolják meg.

Épp e miatt a Google Ads egy folyamatosan fejlődő platform, ahol szinte havonta jelennek meg a különféle újítások, amelyek mind azért készülnek, hogy a hirdető minél könnyebben elérje saját közönségét.

2022-ben egy eddiginél sokkal komolyabb változást fog a Google eszközölni a hirdetési rendszerében, mégpedig eltávolítja az alap hirdetéstípust, a kiterjesztett szöveges hirdetéseket. Ennek pontos dátuma is van: 2022.június.30-tól távolítja el a rendszerből.
 

Mit jelentett a kiterjesztett szöveges hirdetés?

Akinek van Google Ads fiókja, ő már találkozhatott a felhívással, hogy a kiterjesztett szöveges hirdetések egy idő után megszűnnek, illetve már egy ideje az adaptív/reszponzív szöveges hirdetéssel „operálhatunk”.

Ez a keresési hirdetési típus egyidős a Google anno még AdWords nevű rendszerével, így akár azt is mondhatjuk, hogy ideje volt az eltávolításnak, hisz amúgy is egy dinamikus világot élünk, teljesen természetes, ha a Google hirdetési rendszere is végleg leteszi a voksát emellett.

Ehhez a hirdetéstípushoz 30 karakter hosszúságú címsor, és két legfeljebb 90 karakteres leírás tartozott. E fölött a hirdetés fölött a hirdetőnek volt a legnagyobb kontrollja, mert a megfelelő címsorhoz társított leírás jelent meg a kívánt sorrendben.

Az adaptív keresési hirdetések sokkal több címsorból és legfeljebb négy leírásból állnak. Ezek mindegyike egy-egy elemként funkcionál, ezt a Google összekeveri, egyezteti, és a legjobb kombinációt fogja a felhasználó keresésével egyeztetve megjeleníteni.
 

Előny vagy hátrány az adaptív hirdetés?

Az ilyen hirdetéstípusok eredményei kétségtelenül sokkal jobbak, mint a kiterjesztett szöveges hirdetéseké, épp amiatt, mert jobban rezonál a hirdetés a felhasználó keresésére. Hátránya viszont, hogy ennek a típusú szöveges hirdetésnek a beállítása a platformon sokkal több időt vesz igénybe.

És itt egy nagyon nyomós érv következik a keresőmarketing ügynökség mellett, akinek már kellőképpen meg van a rutinja és a szakértelme, a hasonló helyzetek kezelésére. Egyrészt nem várható el, hogy egy vállalkozás vezetőjeként még kreatív, sales-jellegű szövegíró vénával is rendelkezzen bárki.

Itt viszont több címsort és leírást kell megírni, mindezt úgy, hogy a Google a későbbiekben keverni fogja a különféle leírásokat, a különféle címsorokkal, így bármelyik verzióval értelmes szöveget kell visszaadjon. Emellett pedig nem feledkezhetünk meg arról, hogy a szövegek még figyelemfelkeltőek is legyenek.

Keresőmarketing ügynökségként számtalan hibát látunk, amikor a vállalkozó önmaga próbálja megoldani a hirdetéseket, és az adaptív hirdetési megoldást is hagyományos, kiterjesztett szöveges hirdetésként kezeli, és ez szerint írja meg hozzá a leírásokat és címsorokat.

Tisztában kell lennünk azzal, hogy a Google folyamatosan teszteli a címsorainkat és a leírásainkat annak érdekében, hogy mindig a legjobban teljesítőket mutassa meg. Ezt az optimalizálást a legtöbb esetben érdemes a rendszerre bízni.

Természetesen van lehetőség arra, hogy az adaptív keresési hirdetésekben egy bizonyos pozícióba tűzzük a címsort, így kikényszerítve a megjelenési sorrendet, ez azonban könnyen a hirdetés teljesítményének csökkenéséhez vezethet.
 

Intelligens és normál display-kampányok kombinációja

Az új display-kampánytípus ugyanazokkal a vezérlőkkel rendelkezik, mint a szokásos display-kampányok. Idén szeptembertől egyetlen opcióban egyesíti a normál display-kampányokat és az intelligens display-kampányokat, ezenkívül egy optimalizált célzást is bevezetett a keresőóriás.

A kampánybeállítások során a hirdetők kiválaszthatják, hogy mit automatizáljanak vagy vezéreljenek manuálisan, és bármikor módosíthatják automatizálási döntéseiket anélkül, hogy ehhez új kampányt kellene létrehozniuk.

Egy már futó kampány esetében nincs teendője a keresőmarketing szakembernek, csak új kampány létrehozása esetén jelenik meg az új munkafolyamat.

Minderre azért van szükség, hogy a rendszer megtalálja azokat a közönségszegmenseket, amelyek javíthatják a kampány teljesítményét. Korábban ez a lehetőség csak az intelligens display-kampányokban volt elérhető. Természetesen az optimalizált célzás automatikusan engedélyezve van minden kampánynál.

Mindez azért lehet nagyon érdekes, mert hamarosan csak egy lehetőség lesz a display-kampányok létrehozására. Az új kampánytípus ugyanazokkal az ajánlattételi, hirdetés – közönségvezérlőkkel rendelkezik majd, mint a normál display-kampány.
 

Új konverziós célok

A Google Ads új konverziós céljai konverziós műveleteket csoportosítanak a fiók – és kampányszintű ajánlattétel optimalizáláshoz. A konverziós célok mellett a Google bejelentette a Tag Assistant nevű hibaelhárító eszközt is, ami magyarázatokat ad a keresési kampányok hibáihoz.

Háromféle konverziós cél létezik:

  • szabványos célok - a hirdető adja hozzá a konverziós műveleteket, ezeket csoportosítja majd a rendszer automatikusan konverziós célokba a konverziós kategória típusa alapján, ilyen lehet pl. a kapcsolatfelvétel, vagy a vásárlás, mint konkrét cél.
  • fiók – alapértelmezett célok – standard konverziós célok, amelyeket fiókja alapértelmezettként jelöl. Új kampány létrehozásakor már előre be vannak jelölve fiók szintű alapértelmezett célok, amit később a rendszer optimalizál.
  • egyéni célok – a hirdetők létrehozhatnak és hozzáadhatnak a kampányokhoz elsődleges és másodlagos konverziós műveletek kombinációját. A hirdető eldöntheti, hogy mely egyéni konverziós műveletet használja az ajánlatok optimalizálására, amennyiben a hozzá tartozó célt használja az ajánlattételhez.
A meglévő konverziós és konverzióoptimalizálási, valamint ajánlattételi beállítások nem változnak, míg a konverziós műveletek új célok szerint csoportosítva jelennek meg.

A Google Tag Assistant segítségével, - ahogy fentebb is említettük – diagnosztizálhatjuk a konverziós műveletekkel kapcsolatos problémákat. Ilyen probléma lehet például a konverziók hiánya.
 

Bonyolultsága ellenére is megéri a Google Ads rendszerét választani?

Valójában a válasz egyértelműen igen!

Egyrészt a keresőmarketing ügynökség Önnel vállvetve partnerként működik közre, és vállalkozása igényeihez mérten optimalizálja a hirdetéseket, és kordában tartja a büdzsét.

De vegyük sorra, miért az egyik legjobb hirdetési rendszer ma is?

  • alacsony büdzsével is belevághat – tisztában vagyunk vele, hogy a koronavírus-járvány sok vállalkozó üzletét alapjaiban érintette, viszont a Google Ads-ben hirdetni, akkor is lehet eredményesen, ha nem milliós havi költségvetéssel tervezünk.
  • azonnali eredmény – míg a keresőoptimalizálás egy lassabb, hosszabb távú megtérülési befektetés, addig a hirdetés azonnali kattintást hoz. Ha ebben egy profi keresőmarketing ügynökség vesz részt, akkor az azonnali eredmény azonnali konverziót is hoz, azaz bevételt.
  • mérhetőség – tökéletesen lehet mérni a megtérülést, tökéletesen lehet vele tervezni, és ezekből az adatokból azt is látni lehet, hogy mit kell finomítani, vagy milyen irányba kell tovább haladni.
  • népszerűség – a Google a legnépszerűbb keresőmotor, másodpercenként több millió lekérdezést szolgál ki, milliárdos mennyiségű felhasználójával egy végtelen forrás, amit a jól célzott hirdetésekkel maximálisan ki lehet aknázni.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.