Népszerű a home page ad

Külön kategóriát jelentenek a display hirdetések piacán a home page adnek, tehát főoldali hirdetésnek nevezett felületek. Jellemzően kirívóan nagy látogatottságú és brandértékű oldalak legértékesebb felületéről van szó, tehát nagyon drága hirdetésről.

Magyar viszonylatban ilyen a legnagyobb hazai hírportálok egyikén megjelenni egy lenyíló kreatívval, amely befedi szinte az összes hírt – sejteni lehet, hogy ez napi szinten is milliós értéket kóstál. A főoldali hirdetések különösen népszerűek voltak 2012 negyedik negyedévében a YouTube-on is.

Bár ezt sokan nem tudják, de a világ legnagyobb videomegosztójának akár egész főoldala kibérelhető. Ez azt jelenti, hogy egyetlen nap alatt akár 27 millió egyedi felhasználóhoz lehet eljutni – azaz a YouTube főoldali hirdetése vetekedik a legnézettebb amerikai tévéműsorokéval is.

Ezek a jellemzően túlméretezett hirdetési felületek magasabb átkattintási arányt is biztosítanak, mint a megszokott bannerméretek. Leggyakrabban élmény alapú kreatívokról van szó, tehát sokszor videó vagy akár játék van a felületen, amelyen keresztül el lehet jutni az általában multinacionális vállalat landing page-ére.

Tavaly a home page reklámok 56%-a a Yahoo–AOL–MSN–YouTube kvattró oldalain jelent meg. Egyre jellemzőbb, hogy ezek a különösen drága hirdetések kizárólag brand jellegűek, tehát nem is egy konkrét terméket vagy szolgáltatást, hanem kizárólag a márkát hirdetik, erősítik.

Valószínűleg tehát úgy értékelik a szakemberek, hogy ilyen drága felületeknél már önmagában a márkanév megjelenítése is olyan presztízsértéket képvisel, amelyért megéri ennyit fizetni. A harmadik negyedévben még csak az ilyen hirdetések 58%-a volt brandreklám, az év végére viszont már 67%.

A negyedik negyedévben (mely a display piacon is természetesen kiemelkedő az ünnepek miatt) a YouTube-on a rendelkezésre álló idő 91%-ában volt lefoglalva főoldali hirdetés, a maradék 9%-ban pedig szponzorált videók futottak a főoldalon, tehát a kereslet óriási.

Ha a hazai vállalkozások számára gyakorlatilag nagyon kevés kivételtől eltekintve nem is célszerű vagy megfizethető a YouTube főoldalát kibérelni, azért van lehetőség a videomegosztó felületén hirdetni.

A videohirdetések ugyanolyan költséghatékonyan tudnak működni, mint akár az AdWords esetében, ha megfelelő ügynökséggel dolgozunk.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.