Online hirdetés - okosan, óvatosan és figyelmesen

Mielőtt hatalmas költekezésbe kezdene egy vállalat az online hirdetések miatt, fontos tudnia, hogy nem az elköltött összegeken, hanem a profi hirdetés tervezésen, monitoringon és folyamatos javításokon és változtatásokon múlik egy hirdetés sikeressége.

Long tail kulcsszavak, kifejezések használata

Például rengeteg ruha webáruház található már az interneten, így ha egy új cég csak a ruha vagy ruhák kifejezést használja az online hirdetéseiben, nem lesz olyan sikeres, mintha pontosabb kifejezésekre építi fel a reklám szövegét. Például a “női nyári ruha online vásárlás”-ra lehet, hogy kevesebben keresnek rá, viszont akik ezt írják be a keresőbe, s erre épül egy hirdetés szövege, sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy egy ilyen megkeresésből vásárlás lesz, mintha csak a “ruha” szót használnánk a hirdetésben.

Felhasználók tevékenységeihez passzoló hirdetési formák alkalmazása

Például egy fiataloknak szóló online hirdetést érdemesebb számítógépes játékokba, közösségi média oldalakra kitenni, hiszen ott él manapság közösségi életet az ifjúság, így fontos, hogy oda tegyünk ki online hirdetést, ahol lesz is rá vevő, érdeklődő. Emiatt fontos figyelembe venni, hogy mit használnak az ügyfelek az interneten, és mit nem, hiszen fölösleges például megjelenni Pinterest-en, ha a potenciális vásárlók szinte csak Facebook-ot használnak.

A beérkező adatokat folyamatos monitoring alatt szükséges tartani

Mindenképp szükséges például Google Analytics segítségével folyamatos monitoring alatt tartani a hirdetéseket, mert így meg lehet állapítani azt, hogy érdemes-e továbbra is kitenni az aktuális kampányokat, vagy inkább változtatni kellene rajtuk valamit.

Landing oldal kiemelkedően fontos szerepe

Amennyiben nem egy pontos és releváns oldalra kerül a felhasználó a hirdetés linkjéről, - például egy termék oldal helyett egy összesítő oldalra - az negatív felhasználói élményt okoz, így a vásárlás helyett elmehet másik oldalra a vevő, ha nem oda érkezett meg, ahova gondolta volna. Emiatt semmiképp sem szabad a hirdetés linkjén lévő oldalt irreleváns tartalomra cserélni, hiszen az idő pénz, nem pazarolhatja semelyik cég sem félrevezető hirdetésekkel, illetve fölösleges manőverekkel, kattintásokkal a felhasználók idejét.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.