Reklám marketing - avagy hogyan tegyük sikeresebbé online és offline reklámjainkat?

Az online piacon egyre nehezebb új cégként érvényesülni, ha nincs a vállalat mögött egy profi marketinges csapat, akik tapasztalt kezekkel tudják irányítani az aktuális reklámokat. Emiatt van szükség a reklám marketingre, hiszen lehet egy hirdetés frappáns, ötletes és hívogató, ha nem tudják vele megtalálni a megfelelő platformon a potenciális ügyfeleket.

1. Konkurensek átvizsgálása

Mielőtt elkezdődne a reklám marketing érdemes figyelembe venni a konkurensek eddigi viselkedését, hirdetéseit, akcióit, hűségprogramjait, stb., hiszen így egy teljes képet lehet arról kapni, hogy mivel kell felvenni majd a versenyt.

2. Ügyfélkör megállapítása, elemzése

Fontos az ügyfelek életkorának, földrajzi helyzetének, nemének, illetve online és offline tevékenységeinek megállapítása. Hiszen nem lenne szerencsés kitenni egy hirdetést úgy, hogy nem tudjuk kinek fog szólni, emiatt maga a reklám marketing sem vezethetne eredményre.

3. Potenciális online és offline platformok felkutatása

Nemcsak az online szférából lehet ügyfeleket szerezni, hanem az offline területekről is. Miért? Mert például nem biztos, hogy egy új ügyfél online keresni fogja azt, amit kínál a cég. Emiatt fontos, hogy például tömegközlekedési csomópontokhoz közeli helyeken is tegyünk kis hirdetéseket, melyek így fel tudják hívni azoknak is a figyelmét, akik egyébként nem találták volna meg az interneten a céget.

Ez ugyanúgy elmondható az online területeken is, hiszen minek tegyünk ki LinkedIn-re hirdetéseket, ha az ügyfelek inkább Facebook-on és YouTube-on aktívak. Emiatt fontos tisztában lenni azokkal az online és offline platformokkal, amiket a vásárlók használnak, hogy a reklám marketing sikeres legyen.

4. Reklám marketing kampány elkészítése

A fentebb említett pontok alapján már megfelelő mennyiségű információ áll rendelkezésre ahhoz, hogy a reklám marketing kampányt pontosan és megfelelő időbeosztással lehessen megtervezni. Emiatt nem lesz kapkodás, be lehet iktatni a szezonális kampányok közé az aktuális hirdetéseket is, melyek így azt a közönséget fogják megtalálni azokon a platformokon, ahol a potenciális ügyfelek nap, mint nap aktívan jelen vannak.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.