Remarketing - Célozzuk az érdeklődőket

A legtöbb keresőmarketinggel foglalkozó cég, ha Google-ös hirdetésről van szó, akkor a Keresés melletti hirdetéseket ajánlja a Tartalmi hirdetésekkel szemben.

A Keresés melletti hirdetések a Google kereső box használatakor jelennek meg.

A lenti példa alapján, ha valaki adwords oktatásra keres, akkor alatta egyből látható egy fizetett hirdetés.

Ezzel ellentétben a Tartalmi hirdetések a Google termékeiben (Gmail) és partner oldalain jelennek meg. Partner oldal lehet a Nők Lapja Café, a Profession.hu vagy bármilyen más oldal, ahol a szerkesztő engedélyezte az Adwords hirdetések megjelenítését (pl AdSense dobozzal).


Miért a keresések melletti?

Az ügynökségek azért ajánlják a keresés mellett megjelenő hirdetéseket, mert onnan sokkal relevánsabb látogatók érkeznek, mint a tartalmi oldalakról. Lássunk rá egy egyszerű példát. Ha valaki vásárolni szeretne valamit, akkor a keresőben konkrétan rákeres az adott termékre, hisz szeretne minél több információt megtudni (hol vásárolható meg, milyen áron, stb).

Így pont azokat tudjuk elérni hirdetésünkkel, akik tényleg érdeklődnek az adott termék iránt. A tartalmi hálózaton azért rosszabbak a hirdetések statisztikái, mert ott nem feltétlen vásárlási célból tartózkodnak az emberek. Azonban létezik egy olyan tartalmi hirdetés típus, melyet kár lenne kihagyni.


Remarketing

A tartalmi hálózaton többféleképpen célozhatunk. Használhatjuk a kulcsszavas, az érdeklődésen alapuló, a téma szerinti célzásokat és a remarketinget. A remarketinggel olyan felhasználókat tudunk megcélozni, akik már meglátogattak egy remarketing kóddal megjelölt oldalt, így ezeknek a látogatóknak külön tudunk hirdetéseket készíteni. Vegyünk egy webáruházat, ahol többféle márka termékeit kínálják.

Ha azoknak szeretnénk külön hirdetéseket készítni, akik a Samsung terméket néztek meg, akkor az összes Samsung oldalra el kell helyezni egy remarketing kódot. A kóddal meg tudjuk jelölni azokat a felhasználókat, akik megnézték a Samsung termékeket, így nekik külön tudunk készíteni hirdetéseket.


Remarketing indítás menete

A remarketing hirdetések futtatásához mindössze egyetlen egy kódot kell elhelyezni a mérendő oldal forráskódjába és már indíthatjuk is a célzott hirdetéseket. A kód elhelyezése után várni kell míg összegyűlik kellő számú látogató, akiknek már érdemes elindítani a hirdetést. A remarketing 100 megjelölt fő után már indítható, de érdemes várni, amíg összejön minimum 500-1000 fő.

Próbáljunk meg egyedi, külön a csoportnak szóló hirdetéseket készíteni, hiszen itt már olyan látogatóknak hirdetünk, akik már jártak weboldalunkon. Miután összegyűlt a kellő látogató, azután percek alatt elindíthatók a remarketinges hirdetések.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.