SEO a közösségi médiában

A tartalomgenerálásban verhetetlenek a közösségi oldalak – a tartalom keresésében viszont egyáltalán nem jeleskednek. Ennek megvan a maga egyszerű magyarázata. A közösségi oldalak alapvetően az azonnali interakcióra építenek a minél frissebb tartalmak révén.

Emellett persze a keresőalgoritmusok megalkotása és a szolgáltatás üzemeltetése bonyolult és meglehetősen drága is. Ezeken az oldalakon egyetlen területen működik jól a keresés – a felhasználók felkutatása esetében. Ez természetes is, hiszen minél kiterjedtebb hálózattal, több ismerőssel vagy követővel rendelkező felhasználójuk van, annál jobban megy az üzlet. Ahogyan azonban egyre terjeszkedik, a közösségi média kezdi a keresést újra felfedezni.

A Facebook például idén mutatta be Graph Searh szolgáltatását, amellyel oldalon belül kereshetünk rá szinte bármire egyszerű nyelvi fordulatok segítségével. A Twitter az elmúlt években újraírta keresőmotorját, így most már régebbi releváns tweetek is megjelennek a találati listában. A LinkedIn szintén fejlesztette saját keresőjét, a Google közösségi szolgáltatásait pedig természetesen alapból komplex keresőmotorral látják el.

Ha azt akarjuk, hogy a felhasználók rátaláljanak az általunk generált tartalomra, immár a közösségi oldalakon belüli SEO-ra is oda kell figyelni. Sokan nem figyelnek oda, hogyan lehetnének a leghatékonyabbak a közösségi médiában – például fizetett hirdetésekre költenek, miközben a felhasználók inkább az organikus találatokra kattintanak szívesen.

Tudomásul kell venni, hogy a SEO-nak immár nem szabad kizárólag a keresőmotorokra fókuszálnia, a stratégia szerves része kell legyen a közösségi médiára optimalizálás is.
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.