SEO Audit – Célja a weboldal SEO hibáinak feltérképezése

Több cikkünkben is írtunk már arról, hogy a keresőoptimalizálás, vagy köznapi nevén csak rövidítve SEO mára már kötelező elem lett a weboldal tulajdonosoknak, hogyha szeretnék weboldalukat a legfontosabb keresőszavakra a Google organikus találati listáján elől látni.

Nagyon sok On site (belső) illetve Off site (külső) tényezőből tevődik össze az, hogy a weboldalunk a kereső legelején szerepeljen, most mi a belső elemeket fogjuk megvizsgálni, és az ehhez kapcsolódó SEO Audit nevű szolgáltatásunkat fogjuk bemutatni.

Magától értetődik a dolog, hogy egy weboldal tulajdonosnak, vagy annak fejlesztőjének nem feladata a SEO (keresőoptimalizálás) olyankor hónapról hónapra változó trendjeinek nyomon követése, és ezeknek a változásoknak az implementálása, így olyan szakembert kell megbízni ezzel a feladattal, aki képes átlátni és az adott weboldal szolgáltatási palettájához igazítva alkalmazni ezeket.

A SEO Audit célja, hogy mindig az aktuális érvényben lévő trendeknek megfelelően vizsgálja át a weboldalt és konkrét javaslatokat, vagy iránymutatásokat adjon legtöbbször a weboldal fejlesztője számára, hogy hol és mit szükséges ahhoz javítani, hogy megtartsa, javuljon, vagy ne veszítsen jelenlegi –esetleg jó- pozíciójából a website.
 

De miket is vizsgál egy SEO szakértő:

  • A META tag-ek meglétét és helyes alkalmazását az egyes aloldalakon
  • A weboldalon használt képek ALT tag-jét
  • Az Open Graph protocolt és annak helyes beálltásait
  • Változó tartalomra szánt aloldalak meglétét, pl: hír, blog, stb
  • Headingek (H-tagok) használatát
  • Canonical attribútum használatát, ha szükséges
  • Szabályos 404-es hiba oldal meglétét
  • A releváns kulcsszavak használatát
  • Aloldalak teljes körű elemzését
  • A forráskód tisztaságát és szabályszerűségét
  • Mobil eszközön való használhatóságot
  • Betöltődési sebességet
  • Webmaster tools hiba üzeneteket
  • Webáruház esetén a vásárlási folyamat hosszúságát, felépítését, stb.
  • Weboldal ergonómiai felépítését
  • Külső linkek
  • Belső linkstruktúra
  • Stb.

A legtöbb folyamatra van lehetőség professzionális kimondottan szakértőknek szánt szoftvert használni, azonban van számtalan olyan elem is, melyet manuálisan szükséges átvizsgálni, ezért is tart el egy komplex weboldal elemzés akár 1-1,5 hétig is.

Ha úgy érzi, hogy nem elégedett jelenlegi organikus pozíciójával, kérjen ajánlatot professzionális SEO Audit készítésére ügynökségüktől!
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.