SEO Audit – Célja a weboldal SEO hibáinak feltérképezése

Több cikkünkben is írtunk már arról, hogy a keresőoptimalizálás, vagy köznapi nevén csak rövidítve SEO mára már kötelező elem lett a weboldal tulajdonosoknak, hogyha szeretnék weboldalukat a legfontosabb keresőszavakra a Google organikus találati listáján elől látni.

Nagyon sok On site (belső) illetve Off site (külső) tényezőből tevődik össze az, hogy a weboldalunk a kereső legelején szerepeljen, most mi a belső elemeket fogjuk megvizsgálni, és az ehhez kapcsolódó SEO Audit nevű szolgáltatásunkat fogjuk bemutatni.

Magától értetődik a dolog, hogy egy weboldal tulajdonosnak, vagy annak fejlesztőjének nem feladata a SEO (keresőoptimalizálás) olyankor hónapról hónapra változó trendjeinek nyomon követése, és ezeknek a változásoknak az implementálása, így olyan szakembert kell megbízni ezzel a feladattal, aki képes átlátni és az adott weboldal szolgáltatási palettájához igazítva alkalmazni ezeket.

A SEO Audit célja, hogy mindig az aktuális érvényben lévő trendeknek megfelelően vizsgálja át a weboldalt és konkrét javaslatokat, vagy iránymutatásokat adjon legtöbbször a weboldal fejlesztője számára, hogy hol és mit szükséges ahhoz javítani, hogy megtartsa, javuljon, vagy ne veszítsen jelenlegi –esetleg jó- pozíciójából a website.
 

De miket is vizsgál egy SEO szakértő:

  • A META tag-ek meglétét és helyes alkalmazását az egyes aloldalakon
  • A weboldalon használt képek ALT tag-jét
  • Az Open Graph protocolt és annak helyes beálltásait
  • Változó tartalomra szánt aloldalak meglétét, pl: hír, blog, stb
  • Headingek (H-tagok) használatát
  • Canonical attribútum használatát, ha szükséges
  • Szabályos 404-es hiba oldal meglétét
  • A releváns kulcsszavak használatát
  • Aloldalak teljes körű elemzését
  • A forráskód tisztaságát és szabályszerűségét
  • Mobil eszközön való használhatóságot
  • Betöltődési sebességet
  • Webmaster tools hiba üzeneteket
  • Webáruház esetén a vásárlási folyamat hosszúságát, felépítését, stb.
  • Weboldal ergonómiai felépítését
  • Külső linkek
  • Belső linkstruktúra
  • Stb.

A legtöbb folyamatra van lehetőség professzionális kimondottan szakértőknek szánt szoftvert használni, azonban van számtalan olyan elem is, melyet manuálisan szükséges átvizsgálni, ezért is tart el egy komplex weboldal elemzés akár 1-1,5 hétig is.

Ha úgy érzi, hogy nem elégedett jelenlegi organikus pozíciójával, kérjen ajánlatot professzionális SEO Audit készítésére ügynökségüktől!
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.