2017.04.10.

SEO Audit – Célja a weboldal SEO hibáinak feltérképezése

SEO Audit – Célja a weboldal SEO hibáinak feltérképezése

Több cikkünkben is írtunk már arról, hogy a keresőoptimalizálás, vagy köznapi nevén csak rövidítve SEO mára már kötelező elem lett a weboldal tulajdonosoknak, hogyha szeretnék weboldalukat a legfontosabb keresőszavakra a Google organikus találati listáján elől látni.

Nagyon sok On site (belső) illetve Off site (külső) tényezőből tevődik össze az, hogy a weboldalunk a kereső legelején szerepeljen, most mi a belső elemeket fogjuk megvizsgálni, és az ehhez kapcsolódó SEO Audit nevű szolgáltatásunkat fogjuk bemutatni.

Magától értetődik a dolog, hogy egy weboldal tulajdonosnak, vagy annak fejlesztőjének nem feladata a SEO (keresőoptimalizálás) olyankor hónapról hónapra változó trendjeinek nyomon követése, és ezeknek a változásoknak az implementálása, így olyan szakembert kell megbízni ezzel a feladattal, aki képes átlátni és az adott weboldal szolgáltatási palettájához igazítva alkalmazni ezeket.

A SEO Audit célja, hogy mindig az aktuális érvényben lévő trendeknek megfelelően vizsgálja át a weboldalt és konkrét javaslatokat, vagy iránymutatásokat adjon legtöbbször a weboldal fejlesztője számára, hogy hol és mit szükséges ahhoz javítani, hogy megtartsa, javuljon, vagy ne veszítsen jelenlegi –esetleg jó- pozíciójából a website.
 

De miket is vizsgál egy SEO szakértő:

  • A META tag-ek meglétét és helyes alkalmazását az egyes aloldalakon
  • A weboldalon használt képek ALT tag-jét
  • Az Open Graph protocolt és annak helyes beálltásait
  • Változó tartalomra szánt aloldalak meglétét, pl: hír, blog, stb
  • Headingek (H-tagok) használatát
  • Canonical attribútum használatát, ha szükséges
  • Szabályos 404-es hiba oldal meglétét
  • A releváns kulcsszavak használatát
  • Aloldalak teljes körű elemzését
  • A forráskód tisztaságát és szabályszerűségét
  • Mobil eszközön való használhatóságot
  • Betöltődési sebességet
  • Webmaster tools hiba üzeneteket
  • Webáruház esetén a vásárlási folyamat hosszúságát, felépítését, stb.
  • Weboldal ergonómiai felépítését
  • Külső linkek
  • Belső linkstruktúra
  • Stb.

A legtöbb folyamatra van lehetőség professzionális kimondottan szakértőknek szánt szoftvert használni, azonban van számtalan olyan elem is, melyet manuálisan szükséges átvizsgálni, ezért is tart el egy komplex weboldal elemzés akár 1-1,5 hétig is.

Ha úgy érzi, hogy nem elégedett jelenlegi organikus pozíciójával, kérjen ajánlatot professzionális SEO Audit készítésére ügynökségüktől!

Kérje egyedi árajánlatunkat
Ajánlatot kérek
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram