Spontán marketingreakció az aktualitásokra

Rendhagyó cikkünkben egy aktuális és nagyon szomorú esemény kapcsán mutatunk be egy azonnali marketingkommunikációs húzást, amelyet azonban mi nem minősítenénk, mert kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére.

Felkavarta az internetet egy 15 éves lány története. Amanda Todd egy YouTube-videóban kért utoljára segítséget: a fekete-fehér felvételen – melyet már több mint ötmillióan láttak – fehér lapokra írta le, hogyan tette tönkre az életét egy rossz döntés ismerősei gonoszsága.

A lány tizenhárom éves korában egy internetes beszélgetés során küldött magáról félmeztelen fotót valakinek, aki ezután kinyomozta, hova jár iskolába, majd minden osztálytársának, ismerősének elküldte a fotókat. A lány elmenekült egy másik iskolába, de a támadó folytatta. Mindezt addig, hogy a lány hipót ivott. Túlélte a kísérletet, mire osztálytársai még jobban gúnyolták, sőt össze is verték.

Elkészítette a videót, majd néhány hét múlva megölte magát. Az Anonymous nevű nemzetközi hekkercsoport nyilvánosságra hozta egy férfi nevét és címét, aki szerintük a netes troll volt, aki halálba kergette a kislányt. A fenyegető videóban elhangzik Kody Maxson neve, valamint az, hogy kislányokhoz vonzódó perverzről van szó a társaság szerint.

Az ügy érdekesség online marketinges szempontból egy mobilapplikáció-gyártó reakciója. Az If I die (Ha meghalok) nevű applikáció üzenetet küld többek között Facebook ismerőseinknek a halálunk után.

A humoros videóval bemutatott program (mely egyelőre csak iPhone-on érhető el) egy tipikusan népszerű geg lehet, hiszen érdekes és újszerű ötlet. Amit viszont az If I die készítői tettek, merőben szokatlan. Leregisztrálták a feltételezett troll nevét domain formájában, a kodymaxson.com címen pedig a programot reklámozzák azzal a szöveggel, hogy „Kody, az Anonymous a sarkadban van!”

Felteszik a kérdést, hogy a férfi vajon milyen üzenetet hagyna maga után – ami bizony nem könnyen emészthető, ha belegondolunk, hogy az illető számtalan halálos fenyegetést kapott, a személyes biztonsága pedig valóban nagyon ingatag. Az applikáció készítőinek gyorsan kellett reagálniuk egy aktuális helyzetre. Sokan kerestek Kody Maxson nevére, a Google pedig értelemszerűen nem tudott többéves találatokat hozni rá, mert az illető nem volt neves személy.

Az újonnan megjelent oldal, mely domain neve miatt első ránézésre épp a személyhez fűzhető, azonnal a találati lista harmadik helyére került, és néhány nap alatt kétezernél is több megosztást kapott a közösségi médiában. Az oldalt azóta lenyomták a régebbi, a Google által nagyobb bizalommal rendelkező weblapok, de néhány napig gyakorlatilag a domain árából komoly látogatómennyiséget tudtak az oldalra irányítani.

Bár jelen esetben etikailag kifogásolható lehet a témát hirdetésre felhasználni, ez egy aktuális, így kézzelfogható példája a spontán marketingkommunikáció eredményességének.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.