Szükség van-e még linképítésre?

Bármilyen meglepő, de azt kell mondanunk, hogy határozottan van. Bár, ha a kérdést 2012. április végén tesszük fel, amikor megérkezett az első Pingvin algoritmus és szinte az összes addig nyerőnek hitt linképítési stratégiát és módszert kidobta az ablakon, akkor valószínűleg nem tudnánk a kérdésre ilyen magabiztosan igennel válaszolni.

Hisz a linképítés 5-6 évvel ezelőtt még egyet jelentett a linkfarmok, linkgyűjteményekbe elhelyezett hivatkozásokkal, mivel az akkor működőképesnek bizonyult, eszükbe nem jutott a keresőoptimalizáló szakembereknek, hogy bármilyen hibát is elkövetnének ezzel. Amikor az első Pingvin algoritmus letarolta a fent említett módszerrel épített weboldalak nagy többségét, a SEO szakma elkezdett más lehetőségek felé nézni. Ekkor indult meg a keresőoptimalizálás kifejezetten abba az irányba, hogy ne a Google algoritmusait kijátszva, hanem a keresővel együttműködve alakítsák ki a jövő stratégiáit. És igen, ebbe mai napig szervesen beletartozik a linképítés is.

Látható, mérhető hatása van a linképítésnek mai napig is!

Egyetlen dologgal kell csak számolni, hogy 2016 óta a Pingvin a Google algoritmus része lett, folyamatosan értékel, folyamatosan osztja ki a spam linkekkel kapcsolatos büntetéseket, de folyamatosan fel is oldja azokat, ha egy weboldal tulajdonos látványosan tesz is azért, hogy megtisztítsa linkprofilját a káros hatású linkektől. Nem utolsó sorban backlinkeinek a számát csak és kizárólag magas minőségű oldalakra gyűjti! A gyűjtés alatt pedig kifejezetten azt értjük, hogy a linképítési technikák a higgadt, alacsony mennyiségű linkgyarapodásra korlátozódnak, hogy minél természetesebb hatást keltsenek, és a Google minőségi irányelveinek is megfeleljenek az alkalmazott technikák.
  • Keresőoptimalizálás és linképítés 2021-ben
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.01.18.

    Keresőoptimalizálás és linképítés 2021-ben

    A keresőoptimalizálás és azon belül a linképítés is sokat fog változni a 2021-es évben, hiszen számos új trend igyekszik betörni a SEO-SEM piacra, amelyekre mindenképpen érdemes lesz odafigyelnünk ebben az évben. A keresőoptimalizálás az egyik legjobb módszer arra, hogy növelni tudjuk a webhelyünk forgalmának a mennyiségét és a minőségét is.