Szükség van-e még linképítésre?

Bármilyen meglepő, de azt kell mondanunk, hogy határozottan van. Bár, ha a kérdést 2012. április végén tesszük fel, amikor megérkezett az első Pingvin algoritmus és szinte az összes addig nyerőnek hitt linképítési stratégiát és módszert kidobta az ablakon, akkor valószínűleg nem tudnánk a kérdésre ilyen magabiztosan igennel válaszolni.

Hisz a linképítés 5-6 évvel ezelőtt még egyet jelentett a linkfarmok, linkgyűjteményekbe elhelyezett hivatkozásokkal, mivel az akkor működőképesnek bizonyult, eszükbe nem jutott a keresőoptimalizáló szakembereknek, hogy bármilyen hibát is elkövetnének ezzel. Amikor az első Pingvin algoritmus letarolta a fent említett módszerrel épített weboldalak nagy többségét, a SEO szakma elkezdett más lehetőségek felé nézni. Ekkor indult meg a keresőoptimalizálás kifejezetten abba az irányba, hogy ne a Google algoritmusait kijátszva, hanem a keresővel együttműködve alakítsák ki a jövő stratégiáit. És igen, ebbe mai napig szervesen beletartozik a linképítés is.

Látható, mérhető hatása van a linképítésnek mai napig is!

Egyetlen dologgal kell csak számolni, hogy 2016 óta a Pingvin a Google algoritmus része lett, folyamatosan értékel, folyamatosan osztja ki a spam linkekkel kapcsolatos büntetéseket, de folyamatosan fel is oldja azokat, ha egy weboldal tulajdonos látványosan tesz is azért, hogy megtisztítsa linkprofilját a káros hatású linkektől. Nem utolsó sorban backlinkeinek a számát csak és kizárólag magas minőségű oldalakra gyűjti! A gyűjtés alatt pedig kifejezetten azt értjük, hogy a linképítési technikák a higgadt, alacsony mennyiségű linkgyarapodásra korlátozódnak, hogy minél természetesebb hatást keltsenek, és a Google minőségi irányelveinek is megfeleljenek az alkalmazott technikák.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.