Szükség van-e még linképítésre?

Bármilyen meglepő, de azt kell mondanunk, hogy határozottan van. Bár, ha a kérdést 2012. április végén tesszük fel, amikor megérkezett az első Pingvin algoritmus és szinte az összes addig nyerőnek hitt linképítési stratégiát és módszert kidobta az ablakon, akkor valószínűleg nem tudnánk a kérdésre ilyen magabiztosan igennel válaszolni.

Hisz a linképítés 5-6 évvel ezelőtt még egyet jelentett a linkfarmok, linkgyűjteményekbe elhelyezett hivatkozásokkal, mivel az akkor működőképesnek bizonyult, eszükbe nem jutott a keresőoptimalizáló szakembereknek, hogy bármilyen hibát is elkövetnének ezzel. Amikor az első Pingvin algoritmus letarolta a fent említett módszerrel épített weboldalak nagy többségét, a SEO szakma elkezdett más lehetőségek felé nézni. Ekkor indult meg a keresőoptimalizálás kifejezetten abba az irányba, hogy ne a Google algoritmusait kijátszva, hanem a keresővel együttműködve alakítsák ki a jövő stratégiáit. És igen, ebbe mai napig szervesen beletartozik a linképítés is.

Látható, mérhető hatása van a linképítésnek mai napig is!

Egyetlen dologgal kell csak számolni, hogy 2016 óta a Pingvin a Google algoritmus része lett, folyamatosan értékel, folyamatosan osztja ki a spam linkekkel kapcsolatos büntetéseket, de folyamatosan fel is oldja azokat, ha egy weboldal tulajdonos látványosan tesz is azért, hogy megtisztítsa linkprofilját a káros hatású linkektől. Nem utolsó sorban backlinkeinek a számát csak és kizárólag magas minőségű oldalakra gyűjti! A gyűjtés alatt pedig kifejezetten azt értjük, hogy a linképítési technikák a higgadt, alacsony mennyiségű linkgyarapodásra korlátozódnak, hogy minél természetesebb hatást keltsenek, és a Google minőségi irányelveinek is megfeleljenek az alkalmazott technikák.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.