Tanácsok linképítés előtt

Természetesen a törvény nem tiltja a linkvásárlást, ellenben a linképítésre és összességében a SEO módszerekre vannak olyan íratlan szabályok, amiket érdemes betartani. A fekete kalapos és fehér kalapos SEO mindig is élesen elkülönült egymástól, és a Google jelenlegi irányelvei fényében még inkább azt kell mondanunk, hogy egy sok pénzt és energiát igényelő weboldal felépítését örökre kidobhatjuk az ablakon, ha a fekete kalapos módszer mellett döntünk. Természetesen nem azonnali a büntetés, hónapok, akár évek is eltelhetnek, mire egy algoritmus frissítésnél kiderül, hogy nem a megfelelő módszerekkel éltünk.

A linkvásárlásnál, a linképítésnél elsősorban a természetességre kell törekedni, a Google szemében a linkgyarapodás ne legyen feltűnő. Ilyenkor mondjuk azt, hogy a kevesebb, néha több alapon érdemes kezelni a linképítést. Ellenőrzés nélkül, amennyiben lehetőség van rá, ne kerüljenek ki más oldalra weboldalunk linkjei, ha nem tudjuk a linkelő oldal előéletét, ez pedig károsan befolyásolhatja a mi weboldalunkat.

Amit érdemes megvizsgálni:
  • milyen bejövő linkjei vannak az adott weboldalnak, hány domainről, aldomainről vagy root domainről?
  • havonta hány linkkel gyarapszik?
  • milyen értékei vannak a linkelő domainnek? (itt különféle értékeket figyelhetünk: TrustRank, Domain Authority, Page Authority stb.)
  • milyen témájúak a linkelő weboldalak?

Ezen túlmenően is lehetnek egyéb változók, amelyek meghatározzák, hogy egy link hasznos, értékes lesz-e a weboldalunk számára, vagy inkább káros, például, milyen nyelvű az oldal, milyen nyelvűek a bejövő linkjei, nem mindegy emellett, hogy 1000 aloldalról kapja a linkeket vagy 1000 domainről.

Összességében bátran lehet linképítéssel élni, de csakis megbízható forrásból szabad vásárolni!
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.