Tanácsok linképítés előtt

Természetesen a törvény nem tiltja a linkvásárlást, ellenben a linképítésre és összességében a SEO módszerekre vannak olyan íratlan szabályok, amiket érdemes betartani. A fekete kalapos és fehér kalapos SEO mindig is élesen elkülönült egymástól, és a Google jelenlegi irányelvei fényében még inkább azt kell mondanunk, hogy egy sok pénzt és energiát igényelő weboldal felépítését örökre kidobhatjuk az ablakon, ha a fekete kalapos módszer mellett döntünk. Természetesen nem azonnali a büntetés, hónapok, akár évek is eltelhetnek, mire egy algoritmus frissítésnél kiderül, hogy nem a megfelelő módszerekkel éltünk.

A linkvásárlásnál, a linképítésnél elsősorban a természetességre kell törekedni, a Google szemében a linkgyarapodás ne legyen feltűnő. Ilyenkor mondjuk azt, hogy a kevesebb, néha több alapon érdemes kezelni a linképítést. Ellenőrzés nélkül, amennyiben lehetőség van rá, ne kerüljenek ki más oldalra weboldalunk linkjei, ha nem tudjuk a linkelő oldal előéletét, ez pedig károsan befolyásolhatja a mi weboldalunkat.

Amit érdemes megvizsgálni:
  • milyen bejövő linkjei vannak az adott weboldalnak, hány domainről, aldomainről vagy root domainről?
  • havonta hány linkkel gyarapszik?
  • milyen értékei vannak a linkelő domainnek? (itt különféle értékeket figyelhetünk: TrustRank, Domain Authority, Page Authority stb.)
  • milyen témájúak a linkelő weboldalak?

Ezen túlmenően is lehetnek egyéb változók, amelyek meghatározzák, hogy egy link hasznos, értékes lesz-e a weboldalunk számára, vagy inkább káros, például, milyen nyelvű az oldal, milyen nyelvűek a bejövő linkjei, nem mindegy emellett, hogy 1000 aloldalról kapja a linkeket vagy 1000 domainről.

Összességében bátran lehet linképítéssel élni, de csakis megbízható forrásból szabad vásárolni!
  • Keresőoptimalizálás és linképítés 2021-ben
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.01.18.

    Keresőoptimalizálás és linképítés 2021-ben

    A keresőoptimalizálás és azon belül a linképítés is sokat fog változni a 2021-es évben, hiszen számos új trend igyekszik betörni a SEO-SEM piacra, amelyekre mindenképpen érdemes lesz odafigyelnünk ebben az évben. A keresőoptimalizálás az egyik legjobb módszer arra, hogy növelni tudjuk a webhelyünk forgalmának a mennyiségét és a minőségét is.