Tényleg csak a multik tudják megfizetni a prémium linképítést?

Előző cikkünkben részleteztük, hogy az alacsony árkategóriájú linképítést a kisvállalatok, a közepeset a középvállalatok, a prémium linképítést pedig a multik tudják a legjobban kihasználni. Nézzük meg, hogy megéri-e egy kisvállalatnak prémium linképítésbe fektetnie.

A linképítés kicsit olyan, mint a napelem. Az elején igen drága, gyakran akár hitel is szükséges a kiépítéshez, viszont hosszútávon jövedelmező, hiszen 4-10 év alatt visszahozza az árát a rendszer, és ami a legjobb: nem lesz többet semmilyen rezsi a vízszámlán kívül.

A prémium linképítés is hasonló, mert egy-egy jól megfogalmazott cikkben elhelyezett backlink hosszútávon sokkal több felhasználót képes bevonzani egy adott weboldalra, mint több 100 alacsony látogatószámmal rendelkező oldalra kitett link.

A prémium linképítés darabja kerülhet akár 50.000 Ft-ba is, mely egy kisvállalkozás számára bizony megterhelő lehet, ha nincs akkora bevétele, amiből félre tudna tenni. Viszont ha apránként, havonta sikerül félretennie a kis cégnek egy kis összeget, akkor néhány hónapon belül elegendő anyagi tőkéje lenne ahhoz, hogy elő tudjon fizetni egy alap, de mégis prémium linképítési csomagra.

Ez azt jelenti, hogy a kisvállalkozás nyilván nem fog tudni kitetetni havonta 50 prémium linket, hiszen ennek az ára túl magas lenne havonta a cég számára. Viszont 1-2 cikket azért meg tud rendelni egy szerényebb marketing büdzsével rendelkező kisvállalkozás is, mely egyben befektetés a cég jövőjébe.

Hogy lehet ez?

Úgy, hogy egy prémium link akár 100-200 általános linknek felel meg és hosszútávon sokkal jövedelmezőbb, mint egy átlagos, olcsó link.

Sokkal ésszerűbb egy nívós, sokak által látogatott portálra kihelyezni egy-egy prémium linket, mert itt egy jól megfogalmazott, értékes információkkal ellátott cikket az országban rengeteg ember olvashat el. Így amennyiben például országosan szállít a kisvállalkozás, könnyedén tud új ügyfelekhez jutni, mert a prémium linképítés során kitett backlink egy olyan oldalon lesz, ami milliós felhasználói táborral rendelkezik, nem pedig egy-egy régió néhány ezer olvasóját szolgálja ki.

Érdemes elképzelni ezt a gyakorlatban is, egy egyszerű példával:

Tegyük fel, hogy van egy kisvállalkozás, ami havonta 100.000 Ft-ot el tud különíteni marketing célokra. Amennyiben egy nagyon csinos, felhasználóbarát és szakértői tudást igénylő cikket rendel meg, akkor az például 50.000 Ft lesz, így havonta két szöveget tud igényelni a prémium linképítés keretein belül.

Ez a havi két cikk nemcsak értékes és új információkat fog tartalmazni - gondoljunk csak egy tanulmány érthetőbbé fogalmazására, egy szakértővel folytatott interjúra vagy egy részletes szakmai tájékoztatóra - hanem olyan oldalra fog felkerülni, amit feltehetően több millióan látogatnak itthon, de gyakran külföldről is vannak látogatók.

Ezzel szemben egy általános linképítési csomagban lehet, hogy lesz 50 külön backlink, viszont ezek annyira kislátogatószámmal rendelkező oldalakra kerülnek ki általában, hogy szinte meg sem fogja érezni a vállalkozás a forgalomnövekedést, ha lesz egyáltalán. Lokális SEO esetén van rá lehetőség, viszont országos viszonylatban igen kevés rá az esély.

Összegzés

Egy kisvállalkozásnak itthon gyakorlatilag két lehetősége van: vagy megrendel egy alap linképítési csomagot, hogy a hozzá földrajzilag közel élő felhasználókból tudjon ügyfeleket szerezni, vagy befektet a prémium linképítésbe, ahol havonta lehet, hogy csak 1-2 linket tud így szerezni, viszont azok sokkal többet fognak érni hosszútávon, mert több emberhez jutnak így el a vállalat termékei vagy szolgáltatásai.

Arra a kérdésre kell válaszolnia a kisvállalkozásoknak, hogy mi a fontosabb: a helyi lakókból ügyfeleket kovácsolni, vagy országosan elérni egy sokkal szélesebb felhasználói kört.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.