2013.02.19.

Továbbfejlesztett kampányok az AdWordsbe

Továbbfejlesztett kampányok az AdWordsbe

Februárban a Google megújította az AdWords szolgáltatási körét, megjelentek az úgynevezett továbbfejlesztett kampányok. Az AdWords felülete eddig is átlátható és könnyen használható volt, de a Google féle hirdetési rendszer valódi mélységeit csak a szakemberek tudják kiaknázni, így nem is véletlen az sem, hogy a keresőóriás nehéz vizsgához köti, kinek ad Google minősítést a szakemberek közül.

(Büszkén jelentjük, hogy ügynökségünk keresőmarketing szakemberei természetesen megszerezték ezt a minősítést.)

Az új lehetőség az átlagos felhasználók számára talán tényleg bonyolítja a rendszert, de a valóságban a szakembereknek nagyon jó eszköz, hiszen még jobban pozícionálhatóvá váltak általa a kampányok. Az AdWordsben az a lényeg, hogy a lehető legjobb minőségű hirdetéseket jelenítsük meg, hiszen akkor többen kattintanak, amiért cserébe alacsonyabb kattintási költségekkel számolhatunk.

Ha tehát jók a kampánybeállításaink, nemcsak több látogatót kapunk, de egy-egy kattintás is olcsóbb lesz. Ezért éri meg keresőmarketingest, illetve AdWords kezeléssel foglalkozó ügynökséget megbízni, ha bevételeink jelentős részét a keresőhirdetéseken keresztül realizáljuk.

Sokat írtunk már mi is arról, hogy paradigmaváltás folyik a médiafogyasztási szokásokban. Egy ideig a táblagépek előretörése volt a fő téma, de már jól látják a szakemberek, hogy párhuzamosan több fogyasztási platform egyszerre erősödik. Amellett, hogy valóban a tabletek is jelentős részt vállalnak a böngészési szokások alakításából, a mobiltelefonos (természetesen főleg okostelefonos) látogatók száma nagy ívben emelkedik Magyarországon is.

Ez nem jelenti, hogy az asztali számítógépek és laptopok nagyon visszaszorulnának: hanem inkább azt, hogy már többféle platformon fogyasztják az oldalakat az emberek. Reggel, ébredés után a mobiljukon nézik meg közösségi adatlapjaikat, a híreket, de ha látnak valami érdekeset, könnyen lehet, hogy a gépük elé ülnek.

A médiaszolgáltatóknak nem kizárólag az a feladatuk, hogy minden eszközön hibátlan legyen a szörfözési élmény – ez alapvető és a responsive dizájn keresőoptimalizációs szempontból is fontos. De ezen kívül is van egy fontos törekvés: optimalizáljunk is a különböző eszközökön érkezőkre. Más hirdetések működhetnek a telefonon böngészőknél, mint a tableteseknél.

Nagyon nem mindegy, hogy mennyit költünk, mennyien kattintanak a mi hirdetésünkre a konkurenseink oldala helyett, úgyhogy ezzel is foglalkozni kell. Eddig csak bővítményekkel tudtunk egyes platformokon magasabb konverziót elérni, például a telefonos hirdetésmegjelenítés esetében telefonszámot is tettünk a hirdetés alá, míg a display és keresőhirdetések esetében ez elmaradhatott.

A Google felhívja rá a figyelmet, hogy egy kutatás szerint ma már az internetezők 90%-a (ezt ízlelgessük: tízből kilenc ember!) váltogatja nap közben a különböző eszközöket. Néha telefonon keres, de aztán a számítógépén nézi meg a céloldalt – és akkor még nem szóltunk, hogy ma már a televíziók is alkalmasak böngészésre. Nem ma fogunk a hűtőgépünkön böngészve ételt rendelni, de lehet, hogy nem sokára mégis. Ezt a tendenciát figyelembe kell venni, és már most felkészülni rá.

A kibővített kampányokat bemutató blog bejegyzésben az AdWords szakemberei rámutatnak, hogy a marketingtevékenység időigényesebb (mi pedig tegyük akkor hozzá: drágább) lesz ezekkel a tendenciákkal. Ha keresőmarketinggel foglalkozó ügynökséget bízunk meg, akkor ezeket a többletköltségeket természetesen lefaraghatjuk azzal, hogy nőni fog a konverzió, tehát kampányaink sikeresebbek lesznek.

A Google féle példa esetében nagyon nem mindegy, milyen reklámot mutatunk annak, aki délben a munkahelyi számítógépén pizzát keres (őt nyilván a pizza rendelési űrlapunkra továbbítjuk), majd viszont este felé az éttermünk mellett telefonon keres rá ugyanarra. A most bevezetett továbbfejlesztett kampány lehetőséget ad arra, hogy most már egy kampányon belül kezeljük ezeket a különbségeket, nem kell bonyolult bravúrokat végrehajtanunk, és többféle kampányt indítanunk ugyanarra.

A továbbfejlesztett kampány használatával optimalizáhatunk a felhasználó által használt eszköz, a napszak vagy akár a tartózkodási helye szerint. A Google bár továbbfejlesztett kampánynak hívja, gyakorlatilag bevezette az intelligens AdWords hirdetéseket, amelyek minden korábbinál alaposabb analízist tesznek lehetővé. A hirdetésünkkel találkozóra szabott ajánlatot tudunk megjeleníteni, ami növelni fogja kampányaink hatékonyságát, így természetesen a profitot is.

Az év közepére minden korábban indított kampányt átváltanak majd továbbfejlesztett módba, de magunk is kérhetjük a váltást. Ilyenkor néhány egyszerűbb kérdésre felelni kell (például arra, hogy más kattintási árat szabjunk-e meg az okostelefonról érkezőknek).

Amennyiben nem tudja valaki, pontosan hogyan működik a rendszer, azt ajánljuk, hogy éles kampányoknál ne állítson át semmit. Aki pedig igénybe veszi ügynökségünk keresőmarketing szolgáltatását, nyugodtan forduljon hozzánk bizalommal, ha bármilyen kérdése volna, örömmel segítünk.

Kérje egyedi árajánlatunkat
Ajánlatot kérek
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram