Továbbfejlesztett kampányok az AdWordsbe

Februárban a Google megújította az AdWords szolgáltatási körét, megjelentek az úgynevezett továbbfejlesztett kampányok. Az AdWords felülete eddig is átlátható és könnyen használható volt, de a Google féle hirdetési rendszer valódi mélységeit csak a szakemberek tudják kiaknázni, így nem is véletlen az sem, hogy a keresőóriás nehéz vizsgához köti, kinek ad Google minősítést a szakemberek közül.

(Büszkén jelentjük, hogy ügynökségünk keresőmarketing szakemberei természetesen megszerezték ezt a minősítést.)

Az új lehetőség az átlagos felhasználók számára talán tényleg bonyolítja a rendszert, de a valóságban a szakembereknek nagyon jó eszköz, hiszen még jobban pozícionálhatóvá váltak általa a kampányok. Az AdWordsben az a lényeg, hogy a lehető legjobb minőségű hirdetéseket jelenítsük meg, hiszen akkor többen kattintanak, amiért cserébe alacsonyabb kattintási költségekkel számolhatunk.

Ha tehát jók a kampánybeállításaink, nemcsak több látogatót kapunk, de egy-egy kattintás is olcsóbb lesz. Ezért éri meg keresőmarketingest, illetve AdWords kezeléssel foglalkozó ügynökséget megbízni, ha bevételeink jelentős részét a keresőhirdetéseken keresztül realizáljuk.

Sokat írtunk már mi is arról, hogy paradigmaváltás folyik a médiafogyasztási szokásokban. Egy ideig a táblagépek előretörése volt a fő téma, de már jól látják a szakemberek, hogy párhuzamosan több fogyasztási platform egyszerre erősödik. Amellett, hogy valóban a tabletek is jelentős részt vállalnak a böngészési szokások alakításából, a mobiltelefonos (természetesen főleg okostelefonos) látogatók száma nagy ívben emelkedik Magyarországon is.

Ez nem jelenti, hogy az asztali számítógépek és laptopok nagyon visszaszorulnának: hanem inkább azt, hogy már többféle platformon fogyasztják az oldalakat az emberek. Reggel, ébredés után a mobiljukon nézik meg közösségi adatlapjaikat, a híreket, de ha látnak valami érdekeset, könnyen lehet, hogy a gépük elé ülnek.

A médiaszolgáltatóknak nem kizárólag az a feladatuk, hogy minden eszközön hibátlan legyen a szörfözési élmény – ez alapvető és a responsive dizájn keresőoptimalizációs szempontból is fontos. De ezen kívül is van egy fontos törekvés: optimalizáljunk is a különböző eszközökön érkezőkre. Más hirdetések működhetnek a telefonon böngészőknél, mint a tableteseknél.

Nagyon nem mindegy, hogy mennyit költünk, mennyien kattintanak a mi hirdetésünkre a konkurenseink oldala helyett, úgyhogy ezzel is foglalkozni kell. Eddig csak bővítményekkel tudtunk egyes platformokon magasabb konverziót elérni, például a telefonos hirdetésmegjelenítés esetében telefonszámot is tettünk a hirdetés alá, míg a display és keresőhirdetések esetében ez elmaradhatott.

A Google felhívja rá a figyelmet, hogy egy kutatás szerint ma már az internetezők 90%-a (ezt ízlelgessük: tízből kilenc ember!) váltogatja nap közben a különböző eszközöket. Néha telefonon keres, de aztán a számítógépén nézi meg a céloldalt – és akkor még nem szóltunk, hogy ma már a televíziók is alkalmasak böngészésre. Nem ma fogunk a hűtőgépünkön böngészve ételt rendelni, de lehet, hogy nem sokára mégis. Ezt a tendenciát figyelembe kell venni, és már most felkészülni rá.

A kibővített kampányokat bemutató blog bejegyzésben az AdWords szakemberei rámutatnak, hogy a marketingtevékenység időigényesebb (mi pedig tegyük akkor hozzá: drágább) lesz ezekkel a tendenciákkal. Ha keresőmarketinggel foglalkozó ügynökséget bízunk meg, akkor ezeket a többletköltségeket természetesen lefaraghatjuk azzal, hogy nőni fog a konverzió, tehát kampányaink sikeresebbek lesznek.

A Google féle példa esetében nagyon nem mindegy, milyen reklámot mutatunk annak, aki délben a munkahelyi számítógépén pizzát keres (őt nyilván a pizza rendelési űrlapunkra továbbítjuk), majd viszont este felé az éttermünk mellett telefonon keres rá ugyanarra. A most bevezetett továbbfejlesztett kampány lehetőséget ad arra, hogy most már egy kampányon belül kezeljük ezeket a különbségeket, nem kell bonyolult bravúrokat végrehajtanunk, és többféle kampányt indítanunk ugyanarra.

A továbbfejlesztett kampány használatával optimalizáhatunk a felhasználó által használt eszköz, a napszak vagy akár a tartózkodási helye szerint. A Google bár továbbfejlesztett kampánynak hívja, gyakorlatilag bevezette az intelligens AdWords hirdetéseket, amelyek minden korábbinál alaposabb analízist tesznek lehetővé. A hirdetésünkkel találkozóra szabott ajánlatot tudunk megjeleníteni, ami növelni fogja kampányaink hatékonyságát, így természetesen a profitot is.

Az év közepére minden korábban indított kampányt átváltanak majd továbbfejlesztett módba, de magunk is kérhetjük a váltást. Ilyenkor néhány egyszerűbb kérdésre felelni kell (például arra, hogy más kattintási árat szabjunk-e meg az okostelefonról érkezőknek).

Amennyiben nem tudja valaki, pontosan hogyan működik a rendszer, azt ajánljuk, hogy éles kampányoknál ne állítson át semmit. Aki pedig igénybe veszi ügynökségünk keresőmarketing szolgáltatását, nyugodtan forduljon hozzánk bizalommal, ha bármilyen kérdése volna, örömmel segítünk.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.