Új célzási lehetőség az AdWords Display hálózatán

A Google AdWords rendszerének legnagyobb előnye, hogy hirdetéseink csak azok számára jelennek meg, akikről feltételezhető, hogy érdekli is őket. Emellett pedig csak a megvalósult kattintásokért kell fizetnünk – ez az üzleti modell a Google révén terjedt el az online hirdetési piacon.

Az AdWords kétféle felületen kínál megjelenési lehetőséget: a Google keresőjében az organikus találatok előtt, alatt és mellett, valamint az AdSense hirdetésmegjelenítő rendszer segítségével külső weboldalakon. Az utóbbi Display hálózat segítségével weblapok százezrein jelenhetnek meg szöveges hirdetéseink.

A hirdetési rendszerrel a világ internetezőinek 83%-át érhetjük el. A hirdetés célzási lehetőségei között szerepel a nyelv, témák, a megjelenítő eszköz és sok más. Ehhez a hirdetési finomhangoláshoz érkezett egy újabb eszköz, méghozzá a rugalmas elérés (flexible reach).

Eddig eldönthettük, hogy széleskörű elérést vagy bizonyos szempontok szerinti specifikus elérést szeretnénk a hirdetéseinknek. A rugalmas elérés lehetővé teszi, hogy más-más ajánlatot tegyünk a különböző célzási módokhoz.

Egy konkrét példával élve: most már nem csak arra van lehetőség, hogy megadjuk, milyen típusú oldalakon jelenjenek meg a hirdetéseink. Azt is megtehetjük, hogy beállítunk egy maximális értékét egy bizonyos céltípushoz (amennyit hajlandóak vagyunk fizetni egy kattintásért), valamint egy másik értéket ahhoz, ha mondjuk egy másik kulcsszó alapján jelenik meg a hirdetésünk.

Ezzel elérhetjük, hogy a nekünk legfontosabb, legrelevánsabb oldalakon, kulcsszavakra nagyobb eséllyel jelenjünk meg (hiszen több pénzt kínálunk érte), míg a szokásos értéket hagyjuk meg a többi oldalhoz, kulcsszóhoz.
 
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.