Új eszközt ad a tartalommarketingesek kezébe a Google

 A Google Webmaster Central blog a napokban bejelentette, hogy új eszközzel fogják segíteni azokat, akik oldalukat korábban a helytelenül alkalmazott JavaScript miatt nem tudták megfelelően magas pozícióba tornászni a találati oldalakon.
 
A Webmaster Tools, azaz a Webmestereszközök legújabb darabja a hibaelhárításban, debuggingban segít majd, egészen pontosan azt mutatja majd meg, hogy egy adott oldalon találhatóak-e olyan JavaSript alkalmazások, amelyek esetleg megakadályozzák, hogy a keresőrobotok megfelelően szkenneljék, indexeljék azt.
 
A Google közleménye szerint már jó ideje dolgoznak ezen a problémán. Elmondásuk szerint az elmúlt hónapokban keresőrobotjaik számtalan olyan oldalt kerestek fel és vizsgáltak meg, amelyek JavaScript alkalmazásokat használnak. E vizsgálat során rengeteg különféle olyan hibába futottak bele, amelyek a keresőalgoritmus működését negatívan befolyásolhatják. A Google szeretné mindezekre a hibákra felhívni a webmesterek figyelmét, éppen ezért az új eszköz egyik funkciója éppen az lesz majd, hogy ezeket megkeresse a kijelölt oldalon és felhívja rájuk a figyelmet.
 
Ilyen hiba lehet az például, ha a JavaSript vagy CSS források olyan különálló fájlban találhatóak meg, amelyekhez a keresőmotor nem fér hozzá. Ez különösen akkor ronthat például az indexelés hatékonyságán, ha oldalunknak mobiltelefonra optimalizált változata is van, mivel a keresőmotor ebben az esetben ezt képtelen ezt a tényt megállapítani, ami platformtól függően ronthat helyezésünkön.
 
A Google működését az is megzavarhatja, hogy bizonyos JavaScriptek nem hozzátesznek az oldal tartalmához, hanem éppen ellenkezőleg, elvesznek abból, így megakadályozza a megfelelő indexelést.
 
Tehát aki azért aggódna, hogy valamilyen, az oldalán található hiba miatt nem elég hatékony a tartalommarketing stratégiája, hamarosan ellenőrizheti ezt a feltevését az új webmester eszköz segítségével, amelyet a közlemény szerint már néhány napon belül élesítenek majd.
 
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.