Új eszközt ad a tartalommarketingesek kezébe a Google

 A Google Webmaster Central blog a napokban bejelentette, hogy új eszközzel fogják segíteni azokat, akik oldalukat korábban a helytelenül alkalmazott JavaScript miatt nem tudták megfelelően magas pozícióba tornászni a találati oldalakon.
 
A Webmaster Tools, azaz a Webmestereszközök legújabb darabja a hibaelhárításban, debuggingban segít majd, egészen pontosan azt mutatja majd meg, hogy egy adott oldalon találhatóak-e olyan JavaSript alkalmazások, amelyek esetleg megakadályozzák, hogy a keresőrobotok megfelelően szkenneljék, indexeljék azt.
 
A Google közleménye szerint már jó ideje dolgoznak ezen a problémán. Elmondásuk szerint az elmúlt hónapokban keresőrobotjaik számtalan olyan oldalt kerestek fel és vizsgáltak meg, amelyek JavaScript alkalmazásokat használnak. E vizsgálat során rengeteg különféle olyan hibába futottak bele, amelyek a keresőalgoritmus működését negatívan befolyásolhatják. A Google szeretné mindezekre a hibákra felhívni a webmesterek figyelmét, éppen ezért az új eszköz egyik funkciója éppen az lesz majd, hogy ezeket megkeresse a kijelölt oldalon és felhívja rájuk a figyelmet.
 
Ilyen hiba lehet az például, ha a JavaSript vagy CSS források olyan különálló fájlban találhatóak meg, amelyekhez a keresőmotor nem fér hozzá. Ez különösen akkor ronthat például az indexelés hatékonyságán, ha oldalunknak mobiltelefonra optimalizált változata is van, mivel a keresőmotor ebben az esetben ezt képtelen ezt a tényt megállapítani, ami platformtól függően ronthat helyezésünkön.
 
A Google működését az is megzavarhatja, hogy bizonyos JavaScriptek nem hozzátesznek az oldal tartalmához, hanem éppen ellenkezőleg, elvesznek abból, így megakadályozza a megfelelő indexelést.
 
Tehát aki azért aggódna, hogy valamilyen, az oldalán található hiba miatt nem elég hatékony a tartalommarketing stratégiája, hamarosan ellenőrizheti ezt a feltevését az új webmester eszköz segítségével, amelyet a közlemény szerint már néhány napon belül élesítenek majd.
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.