Új meta elem a hírek optimalizálásához

Szeptember 19-én a Google bejelentette, hogy egy új meta elemet vezet be annak érdekében, hogy a kereső jobban felismerje egy-egy hír tartalmát és relevanciáját.

A meta elemek a weblap adott oldalának head részében találhatóak, a látogatók számára nem látható tartalmak, melyek évekkel ezelőtt még nagyon fontosak voltak a keresők rangsorolásában. Az itt elhelyezett kulcsszavak súlya azonban nemhogy eljelentéktelenedett mára, de gyakorlatilag meg is szűnt. Bár még mindig célszerű megadni a valóban releváns kulcsszavakat a meta részben, az on-site SEO-ban ez csak egy alapvető ujjgyakorlat, de a forráskód optimalizálásában a valóságban ez a legkevésbé jelentős elem.

A meta elemek fontosságának növelését okozhatja azonban az új és egyébként valóban hasznos Google-féle újítás. Eddig gyakori probléma volt, hogy bár a keresőóriás rendszeresen hangoztatja a fontosságát, nem tudja mindig valóban értékelni, ha valaki tényleg a látogatók megelégedésére készíti a weblapját s nem a kereső befolyásolására.

A fehérkalapos keresőoptimalizálás lényege, hogy minden lehetséges és persze etikus eszközzel segítsük a Google-t abban, hogy oldalunk tartalmát felismerje. Azt is megtehetjük, hogy a tiltott eszközök kerülésével bizonyítjuk a keresőnek, hogy a mi oldalunk jóval értékesebb tartalommal (s ezzel együtt nagyobb relevanciával az adott keresőkifejezésre) bír, mint a konkurens oldalak.

A Google mindig hangsúlyozta, hogy azokat az oldalakat sorolja előre, amelyek tetszenek a látogatóknak. A látogatónak a gyors, vonzó oldal tetszik, de a legfontosabb mégis az, hogy megtalálja rajta, amit keres. Ha nem kattint vissza a keresőlistára, nem keres tovább, a Google tudja, hogy megtalálta nálunk, amit keresett. A keresőnek egy célja van, hogy azokat az oldalakat helyezze előre, amelyeknél a látogató megtalálja, amit keres.

Ez a Google erőssége: a jó minőségű találati lista. Van azonban néhány eset, mikor a látogatónak szóló oldalszerkesztés szembekerül a keresőoptimalizációs célú, szakmailag elvárható oldalépítéstől. Éppen a hírekre jellemző, hogy a címszerkesztő nem szeretné kulcsszavakkal teletömni a főoldalt. A címek frappánsak, olykor blikkfangosak, figyelemfelkeltőek és gyakran nem tűnnek relevánsnak.

Egy olyan cím, hogy „Már a tüdőrák sem a régi” mit mond el egy keresőnek az adott témáról? Ez egy valódi példa, az Index címlapos cikkének címe, amelyben az új dohánytörvénnyel kapcsolatban szavaztatják meg a látogatókat, hogy a cigarettásdobozokra kerülő elrettentő képek közül melyek a legijesztőbbek. A cím alapvetően H1 vagy H2 tag közé szokott kerülni, a Google pedig fontosnak tartja ezeket. De itt legfeljebb a „tüdőrák” szóra találná relevánsnak a cikket ennyi információból.

Az új metaelem, a news_keywords viszont lehetővé teszi, hogy kifejezetten a hírhez kapcsolódó kulcsszavakat adjunk meg, melyek iránymutatásul szolgálnak a keresőnek arról, miről is van szó a cikkben. Ide elvileg kerülhetnek olyan szavak is, melyeket az újságíró éppen nem írt le a cikkben, de relevánsak, s más módon a Google talán nem is tudná az anyaghoz kötni. Példánkban például a cigaretta, dohány, dohánytermék stb. szavak kerülhetnek felsorolásra.

Eddig főleg címkék használatával sikerült kategorizálni a híreket, hiszen a látogató is gyakran keres hasonló témájú anyagokat (például személynevek esetében olyan korábbi híreket, melyekben említésre kerül az illető). Ezen felül a hírhez kapcsolódó kulcsszavak lehetőséget adnak arra, hogy akár tíz további kifejezéshez kössük a hírünket. Az új metaelem vélhetően sokkal jobban megérthetővé teszi majd az algoritmusok számára a híroldalak tartalmát.
Ez nagyban hozzásegíti a Google-t ahhoz, hogy önálló hírszolgáltatóvá váljék.

A későbbiekben a Google News szolgáltatásának jelentősebb térnyerése is várható az új elem bevezetésétől.
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.