Üzleti tervezés - avagy hogy kezdjünk neki egy online vállalkozásnak?

Van aki egyből online kezdi el építeni vállalkozását, és van aki már rendelkezik fizikai üzletekkel, s innen szeretne átevezni az online vizekre. Mindkét esetben szükségesek a megfelelő vállalati egységek létrehozása, hogy egy ilyen elhatározás sikeresen valósuljon meg. Nézzük meg, mikre érdemes odafigyelni, hogy eredményes legyen egy vállalkozás online környezetben is.

Üzleti tervezés első lépései:

  • Meg kell állapítani, hogy milyen szervezeti egységekkel szükséges kibővíteni a megszokott vállalati struktúrát. Például:
    • Professzionális informatikai csapat
      • Back-end és front-end programozók
      • Rendszergazda
      • SEO és SEM szakemberek
      • Webmester
      • Web grafikus (Material Design ismeretekkel)
  • Termékfeltöltők, termék-kezelők
  • Tartalom menedzserek
    • Weboldal szövegei, blog posztok, hírek szerkesztéséhez
  • Megrendeléskezelők, számlázók
  • Ügyfélszolgálat:
    • Telefonon
    • Írásban
      • Email
      • Online chat
      • Közösségi média oldalak hozzászólásai
  • Online pénzügyintéző + asszisztensek
  • Szállítás:
    • Futárszolgálatok
    • Raktárközi átemelésekhez saját sofőrök

Üzleti tervezés további lépései:

  • A szükséges szervezeti egységek felállítása után elkezdődhet az online szféra megismerése:
    • Piac felmérése, konkurenciák átvizsgálása
    • Vásárlói réteg meghatározása, igényeik összeírása
    • Online elérhető termék-kínálat kialakítása
      • Kategóriák, termék típusok létrehozása, csoportosítása
    • Szállítási, fizetési feltételek megszabása

Ezután jöhet a webes felület kialakítása:

  • Platform kiválasztása
  • Admin felület kialakítása, egyénre szabása
  • Webes elrendezés tervezése
    • Színsémák kikeresése
    • Webes felület funkcióinak meghatározása
    • Menüszerkezet kialakítása
    • Szűrési feltételek megadása, ezek viselkedésének részletezése
    • Főoldal és aloldalak megjelenésének meghatározása (dizájn)

Nem biztos az üzleti tervezésben?

Ezekből mind jól látszik, hogy nem érdemes csak úgy belevágni az online vállalkozásokba, hiszen fontos strukturális változásokon kell átesnie egy cégnek ahhoz, hogy az online piacon is megfelelően tudja értékesíteni szolgáltatásait. Amennyiben nem biztos, hogy hogy érdemes elkészíteni az online üzleti tervezést, keresse bátran sok éves tapasztalattal rendelkező Vírus Média ügynökségünket.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.