Üzleti tervezés nélkül lehet vállalkozást indítani?

Persze, csak nem érdemes.

A startup cégek virágkorát éljük, így egyre több kis cég alakult az elmúlt években, hogy megpróbáljon betörni a napjainkra már jócskán túlterhelt online piacra. Rengeteg olyan esettel találkoztunk már, ahol az alapötlet kitűnő volt, de a kivitelezés során mégis elbukott a cég. Vajon hol volt a hiba a szerkezetben?

Először azt hihetnénk, hogy egy rossz hír vagy szerencsétlen piaci helyzet miatt mehet csak tönkre egy startup cég, de az esetek többségében ez nem így van. Mivel sok az ötlet, és gyorsan szeretne egy új cég biztos online pozíciót kialakítani, a legtöbb esetben egyszerűen kimarad az üzleti tervezés.

Ez azért lehet, mert ha például nincs szüksége külső tőkére a cégnek, nem kell bizonyítania senkinek sem, hogy a befektetett pénz miként térül majd meg, hiszen saját pénzével “játszik”.

Ezzel pedig az a baj, hogy egy jó alapötlet így könnyedén elúszhat, ha nem megfelelő szempontok alapján irányítja a vezetés a cég működését, fejlődését és a szolgáltatások vagy termékek értékesítését és népszerűsítését.

Hozzánk általában ebben a fázisban lévő cégek jönnek, hogy segítsünk nekik kialakítani az üzleti tervezést, hogy ők is jobban belelássanak abba, hogy például egy hónapban mennyi kiadásuk és bevételük van, s ebből hogyan lehet kihozni a lehető legjobbat.

Ezért azt szoktuk javasolni ügyfeleinknek, hogyha új vállalkozásba kezdenek, ne kapkodjanak el semmit sem, hiszen a legtöbb esetben akár évekre előre is ki lehet alakítani egy üzleti tervet.

Az üzleti tervben így láthatóak és követhetőek lesznek például a vállalat rövid- és hosszútávú célkitűzései, az eszközök melyekkel ezeket meg szeretné valósítani, a piaci helyzet (igényei, feltehető változásai, konkurencia viselkedése, stb.) a marketing, működési és pénzügyi terv, a szervezeti felépítés, illetve a lehetséges kockázatok és ezekre való működési reagálás.

Amennyiben nem biztos cége üzleti tervezésében, kérje Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségünk segítségét, hogy biztos kezekben legyen vállalkozásának jövője.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.