Üzleti tervezés nélkül lehet vállalkozást indítani?

Persze, csak nem érdemes.

A startup cégek virágkorát éljük, így egyre több kis cég alakult az elmúlt években, hogy megpróbáljon betörni a napjainkra már jócskán túlterhelt online piacra. Rengeteg olyan esettel találkoztunk már, ahol az alapötlet kitűnő volt, de a kivitelezés során mégis elbukott a cég. Vajon hol volt a hiba a szerkezetben?

Először azt hihetnénk, hogy egy rossz hír vagy szerencsétlen piaci helyzet miatt mehet csak tönkre egy startup cég, de az esetek többségében ez nem így van. Mivel sok az ötlet, és gyorsan szeretne egy új cég biztos online pozíciót kialakítani, a legtöbb esetben egyszerűen kimarad az üzleti tervezés.

Ez azért lehet, mert ha például nincs szüksége külső tőkére a cégnek, nem kell bizonyítania senkinek sem, hogy a befektetett pénz miként térül majd meg, hiszen saját pénzével “játszik”.

Ezzel pedig az a baj, hogy egy jó alapötlet így könnyedén elúszhat, ha nem megfelelő szempontok alapján irányítja a vezetés a cég működését, fejlődését és a szolgáltatások vagy termékek értékesítését és népszerűsítését.

Hozzánk általában ebben a fázisban lévő cégek jönnek, hogy segítsünk nekik kialakítani az üzleti tervezést, hogy ők is jobban belelássanak abba, hogy például egy hónapban mennyi kiadásuk és bevételük van, s ebből hogyan lehet kihozni a lehető legjobbat.

Ezért azt szoktuk javasolni ügyfeleinknek, hogyha új vállalkozásba kezdenek, ne kapkodjanak el semmit sem, hiszen a legtöbb esetben akár évekre előre is ki lehet alakítani egy üzleti tervet.

Az üzleti tervben így láthatóak és követhetőek lesznek például a vállalat rövid- és hosszútávú célkitűzései, az eszközök melyekkel ezeket meg szeretné valósítani, a piaci helyzet (igényei, feltehető változásai, konkurencia viselkedése, stb.) a marketing, működési és pénzügyi terv, a szervezeti felépítés, illetve a lehetséges kockázatok és ezekre való működési reagálás.

Amennyiben nem biztos cége üzleti tervezésében, kérje Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségünk segítségét, hogy biztos kezekben legyen vállalkozásának jövője.
  • Keresőmarketing a korona vírus idején
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.03.25.

    Keresőmarketing a korona vírus idején

    A kialakult gazdasági helyzetben nem érdemes hátradőlni otthon a kényelmes fotelünkbe főleg akkor, ha online vállalkozásunk van. Ezeket az otthon töltött időket a vállalkozás építésére, illetve életben tartására érdemes fordítani. Ebben próbálunk segíteni ezzel a cikkel.