2017.12.20.

Vírusmarketing - a leleményes vállalatok legjobb marketing eszköze

Vírusmarketing - a leleményes vállalatok legjobb marketing eszköze

A vírusmarketing egy rendkívül jó formája annak, hogy egy cég eredményesebben szerepeljen egy brandépítés, termék bemutató vagy szolgáltatás értékesítése során. A vírusmarketing lényege, hogy egy szöveges, képes vagy videós hirdetés az üzenet megosztására ösztönözze az online felületek felhasználóit.

Mikre érdemes odafigyelni egy vírusmarketing kampány megtervezése során?

  • Közönség meghatározása:
    • Földrajzi helyzet, ebből adódó kulturális szokások 
    • Életkor, nem
    • Közösségi média oldalak, blogok, online magazinok, fórumok, melyeken aktívak
      • Időbeosztás készítése, hogy mikor lesz érdemes kitenni a vírusmarketing kampányt (amikor a legaktívabbak a felhasználók)
    • Érdeklődési körök meghatározása, mely segít a téma megjelölésében
  • Tervezési folyamat elindítása: 
    • Szöveges, képes vagy videós, illetve ezek kombinációiból álljon-e majd a hirdetés
    • Emberek, állatok, növények, vagy tárgyak szerepeljenek-e majd a vírusmarketing kampányban
      • Élethű
      • Animáció
    • “Történet” elképzelése, üzenet megfogalmazása
      • Nem feltétlenül vásárlás ösztönzésére kell gondolni, hanem egy frappáns, meghökkentő esetleg megbotránkoztató kijelentésre, felhívásra, mely arra ösztönzi a felhasználókat, hogy továbbítsák másoknak is megosztások segítségével az üzenetet
    • Videó hirdetés esetében:
      • Szereplők, animációk kiválasztása
      • Háttérzene és egyéb hangeffektek megadása
    • Képes reklám esetében:
      • Kép(ek) kiválasztása, tervezése, szerkesztése
        • Fontos meggyőződni arról, hogy amennyiben nem használunk szöveget, a képen szereplő elemek egyértelműen leírják a vírusmarketing kampány üzenetét
    • Szöveges üzenet esetében:
      • A betűtípus, illetve a dizájn elemek kiválasztása rendkívül fontos, emiatt érdemes figyelembe venni az emberi szervezet működését, reagálását bizonyos színekre és formákra
  • Ezután a felmért adatok alapján ki lehet tenni a reklámot, majd a felhasználók segítségével az üzenet elkezdhet terjedni az interneten - csakúgy, mint a pletyka.

Egy profi vírusmarketing kampány jelentős vállalati imidzs, vásárlói kör és profit növekedést tud elősegíteni, így mindenképp keresse Vírus Média ügynökségünket, amennyiben szakszerűen megszerkesztett, egyedi és frappáns hirdetésekben gondolkodik vállalata.

Kérje egyedi árajánlatunkat
Ajánlatot kérek
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram