Vírusmarketing - a leleményes vállalatok legjobb marketing eszköze

A vírusmarketing egy rendkívül jó formája annak, hogy egy cég eredményesebben szerepeljen egy brandépítés, termék bemutató vagy szolgáltatás értékesítése során. A vírusmarketing lényege, hogy egy szöveges, képes vagy videós hirdetés az üzenet megosztására ösztönözze az online felületek felhasználóit.

Mikre érdemes odafigyelni egy vírusmarketing kampány megtervezése során?
  • Közönség meghatározása:
    • Földrajzi helyzet, ebből adódó kulturális szokások 
    • Életkor, nem
    • Közösségi média oldalak, blogok, online magazinok, fórumok, melyeken aktívak
      • Időbeosztás készítése, hogy mikor lesz érdemes kitenni a vírusmarketing kampányt (amikor a legaktívabbak a felhasználók)
    • Érdeklődési körök meghatározása, mely segít a téma megjelölésében
  • Tervezési folyamat elindítása: 
    • Szöveges, képes vagy videós, illetve ezek kombinációiból álljon-e majd a hirdetés
    • Emberek, állatok, növények, vagy tárgyak szerepeljenek-e majd a vírusmarketing kampányban
      • Élethű
      • Animáció
    • “Történet” elképzelése, üzenet megfogalmazása
      • Nem feltétlenül vásárlás ösztönzésére kell gondolni, hanem egy frappáns, meghökkentő esetleg megbotránkoztató kijelentésre, felhívásra, mely arra ösztönzi a felhasználókat, hogy továbbítsák másoknak is megosztások segítségével az üzenetet
    • Videó hirdetés esetében:
      • Szereplők, animációk kiválasztása
      • Háttérzene és egyéb hangeffektek megadása
    • Képes reklám esetében:
      • Kép(ek) kiválasztása, tervezése, szerkesztése
        • Fontos meggyőződni arról, hogy amennyiben nem használunk szöveget, a képen szereplő elemek egyértelműen leírják a vírusmarketing kampány üzenetét
    • Szöveges üzenet esetében:
      • A betűtípus, illetve a dizájn elemek kiválasztása rendkívül fontos, emiatt érdemes figyelembe venni az emberi szervezet működését, reagálását bizonyos színekre és formákra
  • Ezután a felmért adatok alapján ki lehet tenni a reklámot, majd a felhasználók segítségével az üzenet elkezdhet terjedni az interneten - csakúgy, mint a pletyka.

Egy profi vírusmarketing kampány jelentős vállalati imidzs, vásárlói kör és profit növekedést tud elősegíteni, így mindenképp keresse Vírus Média ügynökségünket, amennyiben szakszerűen megszerkesztett, egyedi és frappáns hirdetésekben gondolkodik vállalata.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.