Vírusmarketing - a leleményes vállalatok legjobb marketing eszköze

A vírusmarketing egy rendkívül jó formája annak, hogy egy cég eredményesebben szerepeljen egy brandépítés, termék bemutató vagy szolgáltatás értékesítése során. A vírusmarketing lényege, hogy egy szöveges, képes vagy videós hirdetés az üzenet megosztására ösztönözze az online felületek felhasználóit.

Mikre érdemes odafigyelni egy vírusmarketing kampány megtervezése során?
  • Közönség meghatározása:
    • Földrajzi helyzet, ebből adódó kulturális szokások 
    • Életkor, nem
    • Közösségi média oldalak, blogok, online magazinok, fórumok, melyeken aktívak
      • Időbeosztás készítése, hogy mikor lesz érdemes kitenni a vírusmarketing kampányt (amikor a legaktívabbak a felhasználók)
    • Érdeklődési körök meghatározása, mely segít a téma megjelölésében
  • Tervezési folyamat elindítása: 
    • Szöveges, képes vagy videós, illetve ezek kombinációiból álljon-e majd a hirdetés
    • Emberek, állatok, növények, vagy tárgyak szerepeljenek-e majd a vírusmarketing kampányban
      • Élethű
      • Animáció
    • “Történet” elképzelése, üzenet megfogalmazása
      • Nem feltétlenül vásárlás ösztönzésére kell gondolni, hanem egy frappáns, meghökkentő esetleg megbotránkoztató kijelentésre, felhívásra, mely arra ösztönzi a felhasználókat, hogy továbbítsák másoknak is megosztások segítségével az üzenetet
    • Videó hirdetés esetében:
      • Szereplők, animációk kiválasztása
      • Háttérzene és egyéb hangeffektek megadása
    • Képes reklám esetében:
      • Kép(ek) kiválasztása, tervezése, szerkesztése
        • Fontos meggyőződni arról, hogy amennyiben nem használunk szöveget, a képen szereplő elemek egyértelműen leírják a vírusmarketing kampány üzenetét
    • Szöveges üzenet esetében:
      • A betűtípus, illetve a dizájn elemek kiválasztása rendkívül fontos, emiatt érdemes figyelembe venni az emberi szervezet működését, reagálását bizonyos színekre és formákra
  • Ezután a felmért adatok alapján ki lehet tenni a reklámot, majd a felhasználók segítségével az üzenet elkezdhet terjedni az interneten - csakúgy, mint a pletyka.

Egy profi vírusmarketing kampány jelentős vállalati imidzs, vásárlói kör és profit növekedést tud elősegíteni, így mindenképp keresse Vírus Média ügynökségünket, amennyiben szakszerűen megszerkesztett, egyedi és frappáns hirdetésekben gondolkodik vállalata.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.