Weboldal optimalizálás - ahol nemcsak a külcsín számít

Egy weboldal optimalizálás több részből áll, mely során megállapításra kerülnek a jelenleg előforduló hibák, melyek megoldása jelentősen növelheti az esélyét annak, hogy a Google keresési oldalain előrébb kerül a weboldal.

Konkurencia elemzés

Ez azért fontos egy weboldal optimalizálás során, hogy megismerjük, milyen más cégekkel szemben kell felvennie a versenyt az adott weboldalnak, hogy tartalmilag és technikailag jobb legyen, mint a konkurencia.

Technikai jellemzők átvizsgálása

A weboldal optimalizálás e fázisában a SEO szakemberek alaposan megnézik a weboldal forráskódját, majd megállapítják az esetleges problémákat, melyek lehetnek szarvas hibák, például HTTPS helyett még mindig csak HTTP-t használ a weboldal, nincs megoldva az esetleges duplikált tartalmak kezelése a kanonikalizáció segítségével.

Továbbá előfordulhatnak ebben a fázisban - főként a dobozos weboldalak esetében - olyan malőrök is, mint például a kódban nem szerepel elég H1, H2, H3, stb. elem, mely nagyban segítené a keresőknek feltérképezni a weboldalt.

Tartalmi elemek kiértékelése

Amikor a tartalmi elemeket veszi sorra a SEO szakember, gyakran ütközik olyan problémákba, mint a másolt vagy fordított tartalom, a nem optimális színséma alkalmazása, a nem megfelelően kialakított menüszerkezet. Az is előfordulhat, hogy egyszerűen a betűtípus illetve az egész dizájnnal kapcsolatban talál problémákat, melyek negatív felhasználói élményt okoznak.

Egyéb külső programok segítségével végzett analízis

Például a Google Analytics és a Search Console segítségével még több technikai problémát lehet megtalálni, melyek lehetnek például a rossz átirányítások, a szerver hibák, a felhasználók szokásaiból fakadó nem megfelelő kialakítás (idő előtt elhagyják az oldalt), illetve itt vizsgálják meg az indexelési illetve crawling problémákat is.

Emiatt a weboldal optimalizálás egy igen szövevényes folyamat, mely során felszínre kerülnek olyan régóta fennálló problémák, melyek megoldása komoly előrelépést jelenthet a legtöbb weboldal tulajdonosnak, hogy növekedjenek az organikus keresési eredményei.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.