Weboldal optimalizálás - ahol nemcsak a külcsín számít

Egy weboldal optimalizálás több részből áll, mely során megállapításra kerülnek a jelenleg előforduló hibák, melyek megoldása jelentősen növelheti az esélyét annak, hogy a Google keresési oldalain előrébb kerül a weboldal.

Konkurencia elemzés

Ez azért fontos egy weboldal optimalizálás során, hogy megismerjük, milyen más cégekkel szemben kell felvennie a versenyt az adott weboldalnak, hogy tartalmilag és technikailag jobb legyen, mint a konkurencia.

Technikai jellemzők átvizsgálása

A weboldal optimalizálás e fázisában a SEO szakemberek alaposan megnézik a weboldal forráskódját, majd megállapítják az esetleges problémákat, melyek lehetnek szarvas hibák, például HTTPS helyett még mindig csak HTTP-t használ a weboldal, nincs megoldva az esetleges duplikált tartalmak kezelése a kanonikalizáció segítségével.

Továbbá előfordulhatnak ebben a fázisban - főként a dobozos weboldalak esetében - olyan malőrök is, mint például a kódban nem szerepel elég H1, H2, H3, stb. elem, mely nagyban segítené a keresőknek feltérképezni a weboldalt.

Tartalmi elemek kiértékelése

Amikor a tartalmi elemeket veszi sorra a SEO szakember, gyakran ütközik olyan problémákba, mint a másolt vagy fordított tartalom, a nem optimális színséma alkalmazása, a nem megfelelően kialakított menüszerkezet. Az is előfordulhat, hogy egyszerűen a betűtípus illetve az egész dizájnnal kapcsolatban talál problémákat, melyek negatív felhasználói élményt okoznak.

Egyéb külső programok segítségével végzett analízis

Például a Google Analytics és a Search Console segítségével még több technikai problémát lehet megtalálni, melyek lehetnek például a rossz átirányítások, a szerver hibák, a felhasználók szokásaiból fakadó nem megfelelő kialakítás (idő előtt elhagyják az oldalt), illetve itt vizsgálják meg az indexelési illetve crawling problémákat is.

Emiatt a weboldal optimalizálás egy igen szövevényes folyamat, mely során felszínre kerülnek olyan régóta fennálló problémák, melyek megoldása komoly előrelépést jelenthet a legtöbb weboldal tulajdonosnak, hogy növekedjenek az organikus keresési eredményei.
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.