Youtube start - Trueview hirdetés formátumok

2012 március elsejével elindult a Youtube teljesen magyar nyelvű változata. A változás nemcsak ennyiből állt, hisz a Youtube magyar változatával egyidejűleg, a Youtube-os TrueView hirdetések is elérhetővé váltak.


TrueView

A TrueView hirdetéseknél, ahogy a neve is mutatja csak a videó hirdetések megtekintése után kell fizetni, a kattintásokért nem! A TrueView 4 új lehetséges hirdetési formátummal gazdagította a Youtube-os hirdetések táborát, melyeket az alábbiakban részletesen be is mutatunk.


InStream hirdetések

Az InStream hirdetések például a videók előtt vagy közben jelenhetnek meg a Youtube vagy a Google Tartalmi Hálózat videóiban. A videók nagy előnye, hogy a felhasználóknak csak 5 másodpercet kell kötelezően megtekinti a hirdetésből, utána szabadon eldönthetik, hogy szeretnék-e megnézni a teljes hirdetést vagy sem.

Az InStream videóknál két fizetési séma van. A 30 másodpercnél rövidebb hirdetéseknél a teljes megtekintés, a 30 másodpercnél hosszabb hirdetések esetén 30 másodperc eltelte után kell csak fizetni.


InDisplay

Az InDisplay hirdetések a Youtube oldalain, az ajánlott videók fölött és a Tartalmi hálózaton jelenhetnek meg. A felhasználók a hirdetésre kattintva juthatnak el a hirdetés Youtube videó megtekintés oldalára vagy a csatorna oldalra.

A hirdetőknek ez esetben csak a kattintás után kell fizetniük.


InSearch

Az InSearch hirdetések a Youtube keresések vagy a Google videó keresések oldalain jelenhetnek meg. Az InDisplay hirdetésekhez hasonlóan a felhasználók a hirdetésre kattintva juthatnak el a hirdetés Youtube videó megtekintés oldalára vagy a csatorna oldalra.

A hirdetőknek ez esetben csak a kattintás után kell fizetniük.


InSlate

Ezek a típusú hirdetések a 10 percnél hosszabb Youtube-os videók előtt jelenhetnek meg. Mielőtt a videó elindulna, a felhasználó eldöntheti, hogy a felajánlott 3 InStream videó közül melyiket szeretné megtekinteni a videó előtt. Természetesen a felhasználók dönthetnek úgy, hogy egyiket sem szeretnék megnézni, ekkor a videót általános hirdetések szakítják meg.

A hirdetőknek ez esetben csak a kattintás után kell fizetniük.
  • A Keresőmarketing Jövője 2025-ben
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.05.24.

    A Keresőmarketing Jövője 2025-ben

    A keresőmarketing (Search Engine Marketing, SEM) folyamatos fejlődésének köszönhetően 2025-re jelentős változások és új trendek várhatók. Az új technológiák, a változó felhasználói szokások és a szigorodó adatvédelmi szabályozások mind-mind befolyásolják a keresőmarketing stratégiákat.

  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!