Hogyan válasszunk keresőmarketing ügynökséget?

Az első és legfontosabb felismerés, hogy megértsük, miért van szükség keresőmarketing specialistákra vállalkozásunk marketingkampányaiban. Hiszen mindenki szabadon regisztrálhat Google AdWords fiókot, majd pedig szabadon töltheti fel komolyabb összegekkel és akár el is költheti mindet kevésbé hatékonyan.

A keresőmarketing ügynökség dedikált, a Google vizsgakövetelményeinek megfelelő szakemberekkel dolgozik, így egyrészt olyan finom beállításokra képes, amelyek megtöbbszörözhetik egy keresőkampány hatékonyságát, a magasabb hirdetési minőségi mutatók miatt pedig egy látogató elérése töredéke lehet annak, amit laikus hirdetőként érnénk el. A keresőmarketing ügynökség célja, hogy saját szolgáltatási díját is beleszámítva a hirdető olcsóbban érjen el egy potenciális érdeklődőt, mintha nem alkalmazná az ügynökséget.

Mivel alapvetően könnyűnek tűnik a Google AdWords hirdetések kezelése, ezért a webes szakmákra jellemző módon sokan kínálnak kampányfelügyeletet valódi szakmai ismeretek nélkül. Azonban könnyedén ellenőrizhetjük, hogy egy ügynökség valóban felkészült-e a munkára, méghozzá úgy, hogy ellenőrizzük, rendelkeznek-e a Google által kiállított minősítéssel. Az AdWords vizsgák mellett működő, megfelelő referenciákkal rendelkező SEM ügynökséget kell választanunk.

Az AdWords folyamatosan fejlődik, ahogyan maga a keresőoptimalizáció is változó trendek alapján végezhető sikeresen. A naprakész szakismeretek elengedhetetlenek, ehhez pedig olyan vállalkozás kell, amelyik napi szinte több kampányt is kezel. Bár rövid gyakorlás után el tudunk magunk is indítani egy egyszerű kampányt, a tapasztalatok alapján a cégek az első tíz-, de néha százezreket szinte valódi haszon nélkül égetik el a rendszerben.

Egy jó kampány esetében beállítható, hogy mely napszakokban, milyen felületeken és platformokon, sőt milyen típusú látogatók előtt jelenjenek meg a hirdetések. Nem mindegy, hogy képes vagy szöveges hirdetést futtatunk, valamint a jó kampányanalízis során kiderülhet az is, hogy a vásárlás nélkül lepattanó érdeklődők hogyan konvertálhatók mégis partnerré. Mindezek a többletismeretek megtöbbszörözik a kampányok hatékonyságát, így értékét is.