Keresőmarketing és közösségi média: együtt jobb
Az internettechnológia fejlődésével újabb és újabb kommunikációs platformok jelennek meg. Ezeket a csatornákat a modern marketingnek elemeznie és szükség szerinti mértékben és megfelelő módon alkalmaznia kell. A marketing lényege a kommunikáció a potenciális fogyasztóval: a célja vásárlóvá konvertálni, közvetíteni a termékinformációkat, illetve aktivizálni a passzív érdeklődőt. A marketingkommunikációt röviden csak reklámnak hívjuk.
Vannak azonban más kapcsolati lehetőségek, s mivel újabb csatornák alakulnak ki a weben, ezért egyre gyakrabban újabb kifejezéseket kell megtanulnunk. A megértést nagyban nehezítik a terminológiai különbségek, mikor például két ügynökség nem ugyanazt érti egy kifejezés alatt. Ahogyan a tartalommarketing sem kizárólag szövegírás, hanem egy tartalomszolgáltatási marketingstratégia felállítása (melynek csak egyik pillére az írásos kontent), ugyanúgy a keresőmarketing sem kizárólag AdWords beállítás vagy éppen csak keresőoptimalizáció.
Mivel jellemzően nem definiálják a reklámügynökségek sem, mégis pontosan milyen munkát végeznek, csak ezeket a hívószavakat alkalmazzák, előfordulnak tévedések és látszólagos átfedések. Tisztázni kell, hogy a keresőmarketing (angolszász mozaikszóval SEM) a fentieken túl nem egyenlő a közösségimédia marketinggel sem. A keresőmarketing ügynökség foglalkozhat social media marketinggel is, hiszen egy webportál online marketing stratégiájának alapvető része ez is, mivel kitűnő forgalomterelésre ad lehetőséget, de a két tevékenységi kör nem teljesen fedi egymást.
A keresőmarketing lényege a keresőkben való megjelenés, tehát egyféle keresőtranszparencia, mikor vállalkozásunk a releváns kulcsszavaira a lehető legjobb pozícióban jelenik meg, méghozzá a lehető legköltséghatékonyabb módon.
Ha kizárólag SEO-ról lenne szó, akkor például a Google-ben csak az organikus találati listán való jobb helyezést célozná, például azt, hogy egy fővárosi dugulás elhárítással foglalkozó vállalkozás lehetőleg az első három természetes találat egyike legyen a „dugulás elhárítás Budapest” vagy éppen „dugulás elhárítás VII. kerület” kifejezésekre. A keresőmarketing azonban az optimalizáláson túl is képes több releváns, érdeklődő látogatót szerezni a keresőkből.
Elsőre talán kissé bonyolult képlettel: a SEM része a SEO, de a SEO még nem SEM. A keresőmarketing ugyanis többek között Google AdWords optimalizálást is tartalmaz, mikor a megfelelő keresésekre fizetett hirdetésként is megjelenik az oldal a kívánt pozícióban és kattintásonkénti árban.
A közösségi médiában történő marketingtevékenység annyiban hasonlít erre, hogy itt is van lehetőség szponzorált megjelenésre, úgynevezett natív hirdetésekre. Tehát nem kizárólag a tartalomfejlesztés (például friss és aktivitásnövelő Facebook posztok), hanem hirdetési modell is csatlakozik a tevékenységhez. A két tevékenységi kör kölcsönösen hathat egymásra, de más-más szakmai felkészültséget igényel.
Vannak azonban más kapcsolati lehetőségek, s mivel újabb csatornák alakulnak ki a weben, ezért egyre gyakrabban újabb kifejezéseket kell megtanulnunk. A megértést nagyban nehezítik a terminológiai különbségek, mikor például két ügynökség nem ugyanazt érti egy kifejezés alatt. Ahogyan a tartalommarketing sem kizárólag szövegírás, hanem egy tartalomszolgáltatási marketingstratégia felállítása (melynek csak egyik pillére az írásos kontent), ugyanúgy a keresőmarketing sem kizárólag AdWords beállítás vagy éppen csak keresőoptimalizáció.
Mivel jellemzően nem definiálják a reklámügynökségek sem, mégis pontosan milyen munkát végeznek, csak ezeket a hívószavakat alkalmazzák, előfordulnak tévedések és látszólagos átfedések. Tisztázni kell, hogy a keresőmarketing (angolszász mozaikszóval SEM) a fentieken túl nem egyenlő a közösségimédia marketinggel sem. A keresőmarketing ügynökség foglalkozhat social media marketinggel is, hiszen egy webportál online marketing stratégiájának alapvető része ez is, mivel kitűnő forgalomterelésre ad lehetőséget, de a két tevékenységi kör nem teljesen fedi egymást.
A keresőmarketing lényege a keresőkben való megjelenés, tehát egyféle keresőtranszparencia, mikor vállalkozásunk a releváns kulcsszavaira a lehető legjobb pozícióban jelenik meg, méghozzá a lehető legköltséghatékonyabb módon.
Ha kizárólag SEO-ról lenne szó, akkor például a Google-ben csak az organikus találati listán való jobb helyezést célozná, például azt, hogy egy fővárosi dugulás elhárítással foglalkozó vállalkozás lehetőleg az első három természetes találat egyike legyen a „dugulás elhárítás Budapest” vagy éppen „dugulás elhárítás VII. kerület” kifejezésekre. A keresőmarketing azonban az optimalizáláson túl is képes több releváns, érdeklődő látogatót szerezni a keresőkből.
Elsőre talán kissé bonyolult képlettel: a SEM része a SEO, de a SEO még nem SEM. A keresőmarketing ugyanis többek között Google AdWords optimalizálást is tartalmaz, mikor a megfelelő keresésekre fizetett hirdetésként is megjelenik az oldal a kívánt pozícióban és kattintásonkénti árban.
A közösségi médiában történő marketingtevékenység annyiban hasonlít erre, hogy itt is van lehetőség szponzorált megjelenésre, úgynevezett natív hirdetésekre. Tehát nem kizárólag a tartalomfejlesztés (például friss és aktivitásnövelő Facebook posztok), hanem hirdetési modell is csatlakozik a tevékenységhez. A két tevékenységi kör kölcsönösen hathat egymásra, de más-más szakmai felkészültséget igényel.