Keresőoptimalizálás 2025-ben: Milyen technikai és tartalmi elemek számítanak igazán?
A keresőoptimalizálás (SEO) folyamatosan változó terület, amely 2025-ben is komoly kihívások és lehetőségek elé állítja a weboldal-tulajdonosokat.
A Google rendszerében hirdethetünk a keresések mellett és a tartalmi hálózaton is. A tartalmi hálózaton többféle hirdetési célzás közül választhatunk.
Ezek közül már bemutattuk a remarketinges célzási lehetőséget, most pedig az érdeklődésen alapuló célzást mutatjuk be.
Az érdeklődésen alapú célzást a Google 2011 második felében indította el Magyarországon. Nem volt titok, hogy a Google ezelőtt is figyelte már, hogy az internetezők milyen tartalmakat tekintenek meg a weben, de akkor még ezeket nem tudták hasznosítani a marketingesek.
A Google a kereséseket felhasználva, cookiek segítségével témák szerint rendszerezte a megtekintett weboldalakat, ami lehetővé tette, hogy a felhasználóknak az érdeklődési köreiknek megfelelő hirdetéseket lehessen készíteni.
A Google besorol minket különböző érdeklődési kategóriákba, aszerint, hogy milyen témájú oldalakat néztünk meg. Nézzük meg ezt egy egyszerű példán keresztül!
Van egy fiatal, aki nagyon szereti az online játékokat, így amikor csak teheti, ilyen témájú oldalakon tölti szabadidejét. A Google a cookiek alapján látja, hogy ezt a felhasználót nagyon érdekli ez a téma, így besorolja őt a Játékok / Internetes játékok alkategóriába.
A kulcsszavas célzásnál a hirdetések mindig olyan tartalom mellett jelentek meg, amely tartalmazta a kulcsszót. Azonban az érdeklődésen alapuló célzásnál más a helyzet. Itt a rendszer ugyanis nem a tartalmat nézi, hanem a felhasználót.
Ha játékkal kapcsolatos hirdetéseket készítünk és a Játék érdeklődési kategóriát választjuk ki, akkor a fenti példa alapján, a diák minden lehetséges oldalon találkozhat a hirdetéssel. Ez azt is jelenti, hogy egy weboldalon más-más hirdetés jelenhet meg két különböző látogatónak.
Az alábbiakban csak a főkategóriák láthatók, melyek mindegyike tovább bontható alkategóriákra:
A világ helyei | 50m+ |
Autók és járművek | 50m+ |
Emberek és társadalom | 50m+ |
Hobbi és szabadidő | 50m+ |
Házi kedvencek és állatok | 50m+ |
Hírek | 50m+ |
Ingatlan | 50m+ |
Internet és telekommunikáció | 50m+ |
Játékok | 50m+ |
Könyvek és irodalom | 50m+ |
Munka és oktatás | 50m+ |
Művészetek és szórakozás | 50m+ |
Online közösségek | 50m+ |
Otthon és kert | 50m+ |
Pénzügy | 50m+ |
Referencia | 50m+ |
Sport | 50m+ |
Számítógépek és elektronika | 50m+ |
Szépség és fitnesz | 50m+ |
Tudomány | 50m+ |
Törvény és kormányzat | 50m+ |
Utazás | 50m+ |
Vásárlás | 50m+ |
Étel-ital | 50m+ |
Üzleti és ipari | 50m+ |
A keresőoptimalizálás (SEO) folyamatosan változó terület, amely 2025-ben is komoly kihívások és lehetőségek elé állítja a weboldal-tulajdonosokat.
A modern üzleti világban a digitális tér nem csupán egy kiegészítő platform, hanem a legtöbb vállalkozás számára a növekedés és a siker egyik legfontosabb színtere.