Keresőoptimalizálás 2025-ben: Milyen technikai és tartalmi elemek számítanak igazán?
A keresőoptimalizálás (SEO) folyamatosan változó terület, amely 2025-ben is komoly kihívások és lehetőségek elé állítja a weboldal-tulajdonosokat.
Előző cikkünkben részleteztük, hogy milyen technikai tudással kell rendelkezniük az online marketing ügynökségeknek és említést tettünk arról, hogy miért fontos a közösségi média oldalak alapos ismerete. Azt is megnéztük, hogy milyen nehézségeket jelent, ha kis marketing büdzsével hatalmas elvárásoknak kell megfelelni, valamint kitértünk arra is, hogy milyen eltérések vannak a SEM ügynökségek és a szabadúszók tevékenységi körei között.
Cikksorozatunk második, s egyben utolsó részében pedig azokat a tényezőket fogjuk még megvizsgálni, amelyek igen sok stresszt okoznak a SEM ügynökségek mindennapos feladatai során.
Nem jönnek a várt konverziós adatok
Talán ez minden online marketing ügynöknek az egyik legrosszabb rémálma, viszont ahogy mondani szokás, ez benne van a pakliban. Miért?
Mert:
Ez csak néhány példa arra, hogy miért nem sikerülhetnek úgy a hó végén a mérési adatok, ahogyan azt előre megtervezték a SEM szakemberek. Meg kell érteni, hogy az online marketing rengeteg cégtől függ, kezdve a Google-lel, a Facebookkal, az Instagrammal, vagy bármilyen olyan online programmal, melyet napi szinten használnak a szakemberek. Ez azt jelenti, hogy rengeteg olyan eset fordulhat elő, amikor szinte képtelenség hatással lenni a piaci mozgásra, mert ha az egy fejlesztés, egy új konkurens vagy egy nem várt politikai hír miatt alakul ki, azt nem lehet előre beletervezni a marketing stratégiába.
Egyszerre akar mindent az ügyfél
Sajnos nagyon gyakori probléma az, hogy az ügyfél azt hiszi, hogy egy webáruház akkor van készen, amikor már a megrendelő gombra kattintva le lehet adni a vásárlásokat. Viszont ha nincsenek termékképek, adatok, videók, fontos vásárlói információk és megfelelő technikai háttér, akkor hirdethet bárhogy egy online marketing ügynökség, továbbra sem fognak innen vásárolni a felhasználók.
El kell emiatt magyarázni az ügyfélnek, hogy egy 10-es skálán jelenleg mennyit ér a webáruháza, milyen hiányosságok vannak, s azokat milyen sorrendben érdemes megoldani, majd ezután kialakítani a marketing stratégiát.
Ilyenkor azt szoktuk tanácsolni, hogy a kampányok elindítása előtt szánjon néhány hónapot a cég arra, hogy feltölti releváns adatokkal a webáruházát, mert egy kész terméket sokkal egyszerűbb és költséghatékonyabb promótálni, mint egy félkész, hiányos webshopot.
Záró gondolatok
Az online marketing ügynökségek munkája tehát azért nagyon stresszes, mert a rengeteg, harmadik féltől való függés miatt szinte lehetetlen egy konkrét eredményt elérni, még akkor is, ha a cég mindent beleadott.
Ha félkész webáruházat promótálnak, igen rosszak lesznek a konverziós adatok, melyekre mondhatja az ügynökség, hogy nem az ő hibája, mert a cégnek kellett volna rendbe tennie a felületét. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy a felelősséget mindig rájuk próbálják hárítani az ügyfelek, el sem gondolkodva azon, hogy mit tudnának ők tenni cégen belül azért, hogy jobb felhasználói élményt nyújtsanak a vásárlóknak.
A keresőoptimalizálás (SEO) folyamatosan változó terület, amely 2025-ben is komoly kihívások és lehetőségek elé állítja a weboldal-tulajdonosokat.
A modern üzleti világban a digitális tér nem csupán egy kiegészítő platform, hanem a legtöbb vállalkozás számára a növekedés és a siker egyik legfontosabb színtere.