2019-ben a linképítés már a PR stratégia része - 2. rész

Előző cikkünkben megtárgyaltuk, hogy milyen szerepet tölt be egy jó PR stratégia a linképítés során, így szó esett a vásárlói perszóna kialakításáról, illetve az influencerek felkutatásáról, akiknek az online tevékenysége egybeesik a cég szolgáltatásaival. Ez a linképítés során nagyon lényeges, hiszen ha sikerül megtalálni a megfelelő személyeket, akkor a linképítés sokkal egyszerűbb és megbízhatóbb lesz.

PR cikkek vs vendég blogolás

Sokan hajlamosak összekeverni a vendég blogolást a PR cikkekkel. A vendég blogoló inkább javítani próbálja az oldal tartalmát a saját bejegyzésével, semmint magát akarná népszerűsíteni, hiszen ezek általában nem annyira népszerű oldalak.

Ezzel szemben a PR cikkek a már nívós online felületekhez adnak hozzá egy szintén minőségi tartalmat, ami releváns az oldal témájával. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy szoros kapcsolatot építsünk ki szakemberekkel, bloggerekkel, újságírókkal, kiadókkal és influencerekkel.

A PR segít a linképítésben

A PR kapcsolatok kialakítása ugyan költséghatékony, viszont időigényes, hiszen minden emberi vagy üzleti kapcsolathoz kell egy kis idő, mire megszokja egymást a két fél, s zökkenőmentesen tud együtt dolgozni.

Szerencsére rengeteg féle szoftver található már a piacon, így ezek nagyban megkönnyítik a SEO-SEM cégek munkáját, viszont az adatokat a végén úgyis ki kell értékelni, tehát nem minden része automatizálható a folyamatnak.

Hosszútávú médiakapcsolatok kialakítása

Minden esetben a minőségre kell koncentrálni, nem pedig a mennyiségre, hiszen 100 kis weboldalon elhelyezett link szinte semmi sem fog érni egy nívós oldalra kitett linkkel szemben. Kiindulópontnak elég 10-15 személyt felkeresni, s megnézni, hogy melyikükkel milyen megállapodást lehet kötni hosszútávon.

Ilyenkor nem tanácsos linkek elhelyezését kérni tőlük, hanem inkább arra érdemes törekedni, hogy valamilyen formában kapcsolatba tudjunk lépni velük. Jól jönnek ilyenkor a kommentek, bejegyzések, vélemények, építő kritikák, érdekes gondolatmenetek, melyek valamilyen fajta aktivitást váltanak ki akár a többi felhasználóból, akár az oldal tulajdonosából.

Egy érdekesen megfogalmazott vélemény egy bejegyzéssel kapcsoaltban, mely további hozzászólásra invitálja a közönséget vagy az influencert, csodákra képes. Természetesen nemcsak egy hozzászólás fogja megtörni a jeget, rengeteg időt és energiát kell fektetni abba, hogy kialakuljon egyfajta ismerős érzése annak, aki az oldalra látogat, amikor meglátja a mi építő jellegű, további hasznos információkkal szolgáló minőségi és értékes kommentünket.

Influencerek felkeresése közvetett módon

Érdemes ilyenkor elképzelni, hogy mi hogyan fogadnánk azt, ha valaki megkeresne minket, hogy linket szeretne elhelyezni a weboldalunkon. Nem valami jól, hiszen azt sem tudjuk ki akar és mit, és egyébként is nem is ismerjük, stb. Nem bízunk meg benne.

A folyamatos kommentelés, építő kritikák és vélemények után érdemes kicsit kiszélesíteni az online tevékenységünket. Így fontos, hogy a cég kövesse az adott közösségi média oldalakat, Twittert, Facebookot, Instagramot, stb, és más oldalakon is hivatkozzon az influencer posztjaira, magyarul segíteni az ő online népszerűsítését.

Az influencerek nagyon szeretnek a középpontban lenni, így egy egész csapat áll többségük mögött, akik folyton bújják az adatokat, hogy melyik linkek kitől, mikor és hogyan érkeznek, milyen gyakorisággal hivatkoznak vissza rájuk, stb. Előbb-utóbb szemet fog szúrni nekik a mi online tevékenységünk, s ismerősek leszünk a rendszerükben.

Cikkünk 3. része a következő blog bejegyzésünkben lesz olvasható.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.