2019-ben a linképítés már a PR stratégia része - 2. rész

Előző cikkünkben megtárgyaltuk, hogy milyen szerepet tölt be egy jó PR stratégia a linképítés során, így szó esett a vásárlói perszóna kialakításáról, illetve az influencerek felkutatásáról, akiknek az online tevékenysége egybeesik a cég szolgáltatásaival. Ez a linképítés során nagyon lényeges, hiszen ha sikerül megtalálni a megfelelő személyeket, akkor a linképítés sokkal egyszerűbb és megbízhatóbb lesz.

PR cikkek vs vendég blogolás

Sokan hajlamosak összekeverni a vendég blogolást a PR cikkekkel. A vendég blogoló inkább javítani próbálja az oldal tartalmát a saját bejegyzésével, semmint magát akarná népszerűsíteni, hiszen ezek általában nem annyira népszerű oldalak.

Ezzel szemben a PR cikkek a már nívós online felületekhez adnak hozzá egy szintén minőségi tartalmat, ami releváns az oldal témájával. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy szoros kapcsolatot építsünk ki szakemberekkel, bloggerekkel, újságírókkal, kiadókkal és influencerekkel.

A PR segít a linképítésben

A PR kapcsolatok kialakítása ugyan költséghatékony, viszont időigényes, hiszen minden emberi vagy üzleti kapcsolathoz kell egy kis idő, mire megszokja egymást a két fél, s zökkenőmentesen tud együtt dolgozni.

Szerencsére rengeteg féle szoftver található már a piacon, így ezek nagyban megkönnyítik a SEO-SEM cégek munkáját, viszont az adatokat a végén úgyis ki kell értékelni, tehát nem minden része automatizálható a folyamatnak.

Hosszútávú médiakapcsolatok kialakítása

Minden esetben a minőségre kell koncentrálni, nem pedig a mennyiségre, hiszen 100 kis weboldalon elhelyezett link szinte semmi sem fog érni egy nívós oldalra kitett linkkel szemben. Kiindulópontnak elég 10-15 személyt felkeresni, s megnézni, hogy melyikükkel milyen megállapodást lehet kötni hosszútávon.

Ilyenkor nem tanácsos linkek elhelyezését kérni tőlük, hanem inkább arra érdemes törekedni, hogy valamilyen formában kapcsolatba tudjunk lépni velük. Jól jönnek ilyenkor a kommentek, bejegyzések, vélemények, építő kritikák, érdekes gondolatmenetek, melyek valamilyen fajta aktivitást váltanak ki akár a többi felhasználóból, akár az oldal tulajdonosából.

Egy érdekesen megfogalmazott vélemény egy bejegyzéssel kapcsoaltban, mely további hozzászólásra invitálja a közönséget vagy az influencert, csodákra képes. Természetesen nemcsak egy hozzászólás fogja megtörni a jeget, rengeteg időt és energiát kell fektetni abba, hogy kialakuljon egyfajta ismerős érzése annak, aki az oldalra látogat, amikor meglátja a mi építő jellegű, további hasznos információkkal szolgáló minőségi és értékes kommentünket.

Influencerek felkeresése közvetett módon

Érdemes ilyenkor elképzelni, hogy mi hogyan fogadnánk azt, ha valaki megkeresne minket, hogy linket szeretne elhelyezni a weboldalunkon. Nem valami jól, hiszen azt sem tudjuk ki akar és mit, és egyébként is nem is ismerjük, stb. Nem bízunk meg benne.

A folyamatos kommentelés, építő kritikák és vélemények után érdemes kicsit kiszélesíteni az online tevékenységünket. Így fontos, hogy a cég kövesse az adott közösségi média oldalakat, Twittert, Facebookot, Instagramot, stb, és más oldalakon is hivatkozzon az influencer posztjaira, magyarul segíteni az ő online népszerűsítését.

Az influencerek nagyon szeretnek a középpontban lenni, így egy egész csapat áll többségük mögött, akik folyton bújják az adatokat, hogy melyik linkek kitől, mikor és hogyan érkeznek, milyen gyakorisággal hivatkoznak vissza rájuk, stb. Előbb-utóbb szemet fog szúrni nekik a mi online tevékenységünk, s ismerősek leszünk a rendszerükben.

Cikkünk 3. része a következő blog bejegyzésünkben lesz olvasható.
  • Weboldal látogatottság növelése professzionális eszközökkel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.04.25.

    Weboldal látogatottság növelése professzionális eszközökkel

    Az interneten naponta több ezer vállalkozás próbál szerencsét, ami azt jelenti, hogy az adott zöldfülű cég készített egy weboldalt és egy blogot hozzá, s egy webáruházat is gyakran igényel, hogy könnyebb legyen eladni a cég termékeit vagy szolgáltatásait.