2019-ben a linképítés már a PR stratégia része - 3. rész

Előző cikkünkben leírtunk azt, hogy mi a különbség a PR cikkek és a vendég blog posztok között, illetve azt, hogy milyen nagy szerepe van a PR stratégiának abban, hogy gyümölcsöző üzleti kapcsolatot lehessen kiépíteni az influencerekkel, akik a linképítés során visszautalnak majd a cég weboldalára.

Amennyiben sikerült felkelteni az influencerek érdeklődését, nem szabad sajnálni a pénzt arra, hogy elhívjuk őket egy kávéra, hiszen a személyes találkozó alkalmával még több lehetőségünk van arra, hogy gyümölcsöző partneri viszonyt tudjunk kialakítani velük.

Influencerek felkeresése közvetlenül

Miután lefutottuk a kommentek, megosztások és lájkolások köreit, s kialakult egyfajta ismeretségünk az adott bloggerrel, eljött az idő arra, hogy direkt módon keressük meg.

Természetesen továbbra sem azzal, hogy segítsen minket a linképítésben, hanem például azzal, hogy a saját oldalunkra írunk épp egy bejegyzést, amelyben idézünk az adott bloggertől, s ki szeretnénk kérni a véleményét egy adott témával kapcsolatban. Erre a legtöbben rákapnak, hiszen ez ingyen marketing nekik, így az is előfordul, hogy ők is megosztják a mi bejegyzésünk linkjét a saját blogukban. S íme, máris létrejött egy nívós link.

Másik példa lehet, hogy felajánlunk nekik valamit. Egy cég meghívja őket egy szolgáltatását igénybe venni, hogy próbálják ki, mondják el a véleményüket, vagy küldeni nekik bemutató termékeket, hogy szintén értékeljék őket szakmailag. A lényeg az, hogy adjunk nekik valamit, aminek hasznát veszik és relevánsak az általuk generált tartalmakhoz. Ez is a legtöbb esetben működik, de csak akkor, ha olyan inlfuencert sikerül választanunk, aki egyetért az adott cég üzletpolitikájával.

Az is egy jó megoldás, ha azt mondjuk, hogy interjút szeretnénk velük csinálni, s ezt megjelentetni a saját oldalunkon, melyet nyilván meg fognak osztani a saját blogukban is, hiszen ez ingyen reklám nekik. S így is születhet egy link.

Ezekből is látszik, hogy a linképítés nem emailes kommunikáción alapul, hanem valódi, 3D-s kapcsolatok kialakításán.

Profi tartalom

A linképítés során a professzionális, szakértői tartalom megléte szinte kötelező. Nem szabad fordítani, másolni vagy ugyanazt ismételni ötszázszor, hiszen annak nincs értéke már az interneten. Emiatt törekedni kell arra, hogy ahova megy majd a PR cikk, az megfeleljen a blogger stílusának, tartalmi követelményeinek és szerkezeti sajátosságainak.

Folyamatos monitoring

Szép is lenne, ha egy-két komment után hátradőlhetnénk, mondván mi elvégeztük a feladatunkat, viszont ez messze sincs közel a valósághoz. Miután kitettünk több száz kommentet, visszautaltunk rengeteg nívós blog bejegyzésre, illetve érdekes szakmai vitákat folytattunk online, ezeket figyelni is kell.

Ez azt jelenti, hogy reagálni kell az újabb hozzászólásokra, válaszolni kell az esetleges kérdésekre, magyarul folyamatosan kapcsolatban kell állni az oldalak felhasználóival, hogy egy pozitív kép alakuljon ki a cégről a felhasználók szemében.

Tehát az online megjelenésekhez tartozó aktivitást mindig fenn kell tartani, hiszen ettől lesz a cég egy olyan megbízható vállalat, amelynek fontosak az emberek, a szakmai véleményük, tapasztalatuk, vagy személyes élményeik.

SEO-SEM vs PR és linképítés

Gyakran folynak viták arról, hogy a SEO-SEM szakma egyszercsak kihal, viszont az emberi kapcsolatok már évezredek óta fennállnak, így ha ezen a szálon dolgozik egy keresőmarketing ügynökség, akkor hosszútávú céljai vannak, mely azt jelenti, hogy fontos számára a jó emberi és üzleti kapcsolatok kialakítása.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.