4 ok, amiért a Facebook like vásárlás tönkreteheti a vállalat imidzsét és profilját

A Facebook like vásárlás ideig-óráig jónak tűnhet, de hosszútávon tönkreteszi nemcsak a Facebook profilt, de a cég egyéb megjelenései is figyelmen kívül maradnak, így még az igazi rajongókhoz sem fognak elérni az aktuális promóciók posztjai. Miért?

Tönkreteszi az EdgeRank-et

Az EdgeRank egy olyan rangsorolási módszer, mely több szempontot figyelembe véve próbálja bekategorizálni az oldalt, így egy olyan értéket számít ki, mely után eldönti a Facebook rendszere, hogy például mikor és kinek jelenhet meg a vállalat posztja a Hírfolyamban.

Ilyen szempontok lehetnek például a like-ok, követők száma, kommentek vagy a megosztások száma, illetve fontos tényező az idő is, hogy mennyi időt és milyen aktivitással töltenek el a rajongók egy vállalat profilján és posztjain.

Ha egy cég Facebook like vásárlásra szánja magát az EdgeRank annyira rossz lesz, hogy az igazi követőknek sem fognak megjelenni a posztok, hiszen annyira kevés a valódi kapcsolat a rajongók és a cég között.

A rajongók nem mások, mint hamis profillal rendelkező botok

Amelyik oldal azzal hitegeti az ügyfeleit, hogy igazi emberek fogják like-olni az oldalt, nem pedig botok, az nem mást jelent, mint a fejlődő országokban élő embereket, akik úgynevezett klikk farmokon dolgoznak, mely egy dollárt fizet minden ezer Facebook oldal like után.

A legtöbb esetben viszont ezt programok végzik (botok), így a hamis fiók létrehozásától a like-ok és automatikusan generált kommentekig, semminek sem lesz valós értéke.

Fölösleges idő és pénz pocsékolás

A Facebook like vásárlásból sosem lesz valódi profit növekedés, hiszen egyik generált rajongó sem fog vásárolni a cég termékei közül. Mivel nem lehet később tőlük megszabadulni, így egy idő után már csak a fizetett hirdetésekkel fogja tudni elérni a cég a valódi és potenciális rajongóit.

Tönkreteszi a cég megbízhatóságát

Az emberek előbb-utóbb észreveszik, hogy egy profilnak 30.000 követője van, de csak 3 ember like-olta a legutóbbi posztot. Így a cég elveszíti a presztízsét nemcsak a meglévő, de a leendő rajongói előtt is, hiszen ha vásárolni kell a like-okat, akkor valami nagy gond lehet a cég szolgáltatásaival, mert szó szerint élő ember rá se hederít.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.