6 érv az online marketing ügynökségek mellett - 1. rész

2019-et írunk, így talán már beégett a köztudatba az, hogy az online felülettel is rendelkező cégeknek hatalmas szükségük van a SEM ügynökségek munkájára. A következő, két részes cikkünkben bemutatjuk azokat a fontos érveket, amik egyértelműen tudják bizonyítani azt, hogy miért nem evezhet online vizekre egy cég online marketing ügynökség nélkül.

1. Rengeteg beérkező adat

Az online marketing ügynökségek munkájának jó része abból áll, hogy az eddig megszerzett vásárlói adatokból kiértékeljék a releváns információkat, s azokhoz igazítsák mindig az aktuális kampányokat, promóciókat, kiárusításokat, stb.

Mivel egy átlagos cégnek kisebb gondja nagyobb annál, hogy éppen mi történik a webáruházzal vagy az éppen futó hirdetésekkel, így célszerű az egész feladatkört egy profi, több éves tapasztalattal és rengeteg referenciával rendelkező SEM cégre bízni.

A vásárlók adatai (kor, nem, ország, város, aktív órák, vásárlások száma, honnan érkeznek a felhasználók, stb.), a technikai adatok (készülék, internet kapcsolat és böngésző típusa, internet kapcsolat sebessége, stb.), a konkurencia viselkedésével kapcsolatos adatok (milyen kulcsszavakra hirdetnek, hogyan próbálják elhalászni az ügyfeleket, milyen kampányokat futtatnak, milyen promóciókkal csalogatják magukhoz az ügyfeleket, stb.), vagy például a keresési adatok (organikus találatok, hirdetésekből bejövő profit, ROI, stb.) folyamatosan változnak, így akár óránként lehetne mindig új riportokat készíteni.

Egy online marketing ügynökségnek elég ideje van arra, hogy naponta több órát töltsön az ügyfelektől beérkező adatokkal, amikből később frappáns kampányokat tud megalkotni, ami ha tökéletesen van kidolgozva, igen rövid idő alatt meghozza a várva-várt profitot.

2. Elérhető, még a kisvállalkozások számára is

Sokan hiszik azt, hogy csak a multik engedhetik meg maguknak azt, hogy megbízzanak egy online marketing ügynökséget. Ez viszont nem igaz, hiszen még egy kis cég is félre tud tenni havonta 60.000-100.000 Ft-ot arra, hogy egy profi cég tervezze meg az online hirdetéseit, promócióit és kampányait.

Természetesen ha hatalmas konkurenciával szeretné felvenni a versenyt egy új cég (multi), akkor bizony nem árt, ha előre félreteszi az erre szánt milliókat, hiszen ha egy több éve kialakult szoros piaci helyzetben szeretne jól szerepelni, akkor azt meg is kell fizetni, legalább annyit, amennyit a konkurencia költ el.

Tehát attól még, hogy egy cég kicsi, még nem jelenti azt, hogy nem tud versenyezni a többiekkel, viszont nyilván érdemes megnézni azt, hogy kik a versenytársak, s megéri-e egyáltalán belevágni az online harcba.

3. Segíti a helyi vállalkozások népszerűsítését

Sokan hajlamosak elfelejteni, hogy az online marketing ügynökségeken múlik az, hogy egy helyi vállalkozás mennyire lesz sikeres egy adott területen, hiszen kisebb közönségre, kisebb területen sokkal egyszerűbb pontosan célzott reklámokat kitenni, hogy hamar megtalálják a potenciális ügyfelek a cég termékeit.

Sokan már csak úgy keresnek rá bizonyos szolgáltatásokra, mint például “cipész a közelben”. Egy laikusnak felmerülhet a kérdés, hogy honnan fogja tudni a Google, hogy az adott vállalkozás pont megfelelne-e erre a keresési kifejezésre.

Ilyenkor jön jól a SEM ügynökség, hiszen ő helyezi el a fontos kulcsszavakat, s neki köszönhető az, ha egy helyi kisvállalat jelenik meg egy ilyen keresésre a Google-ben elsőként, nem pedig egy hatalmas multi, ami mellett szinte esélytelen lenne versenyezni.

A lokális SEO-SEM kampányok emiatt nagyon fontosak, hiszen ezek segítségével igen kis befektetés árán lehet aránylag hamar feljutni a kereső első helyeire.

Cikkünk 2. része a következő bejegyzésünkben folytatódik.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.