A Google tartalmi hálózatos (GDN) változások bemutatása

Egy régebbi bejegyzésben már írtunk a Google Tartalmi Hálózat közelgő változásairól és most szeretnénk kicsit jobban bemutatni ezt az újítást.

Az új felület, ha még nem is mindenhol, de már egy-két fiókban elérhetővé vált Display Hálózat néven, ahogy azt a lenti kép is mutatja.

A felület nagy előnye, hogy most már minden tartalmi hálózatos beállítást egy fülön lehet elintézni. A fejlesztés előtt a kulcsszavak, az elhelyezések, a témák és a remarketinglisták külön-külön fülön voltak megtalálhatók, melyek áttekintéséhez idő kellett. Az új felület nagyban megkönnyíti ezek áttekintését és menedzselését, hisz nem kell keresgélni és bogarászni a rengeteg menü és almenü között.

Jó, ha tudjuk, hogy még egy ideig válthatunk a régi és az új felület között, azonban erre már csak egy rövid ideig van lehetőségünk.

Lássuk most részletesebben az új kezelőfelületet!


Display hálózati kulcsszavak

A Display Hálózat fülre kattintva egyből a Display hálózati kulcsszavak almenüre érkezünk, ahol áttekinthetjük a kampány(ok) kulcsszavait.

Ugyanazok az adatok állnak rendelkezésünkre, mint a keresési kulcsszavaknál, azaz szinte mindent megtudhatunk róluk. Ha azt látjuk, hogy egy kulcsszó nem úgy teljesített, mint ahogy azt mi elvártuk volna, akkor könnyű szerrel leállíthatjuk azt. Ezzel a lehetőséggel nemcsak domain szinten pontosíthatunk kampányunkon, hanem kulcsszó szinten is (kizárás, licit emelés).
 

Elhelyezések

Az elhelyezések fül ugyanúgy működik, mint előtte. Az egyetlen újítás, hogy most már nem önálló fülön kapott helyet, hanem a Display Hálózat fülön található. Itt megnézhetjük az Automatikus és a Kiválasztott elhelyezések eredményeit.

Automatikus elhelyezéseket akkor láthatunk, amikor a Google-re bízzuk a hirdetések megjelenítését. Ekkor a Google a célzási beállításoknak megfelelő oldalakra helyezi ki hirdetésünket.

A Kiválasztott elhelyezések alatt, a rendszer azokat az elhelyezéseket érti, amiket a felhasználó állított be. Ezeket többnyire azért szoktuk beállítani ,mert nagyon relevánsak számunkra és ezért többször szeretnénk ott megjelenni. Ilyenkor magasabb licitet állítunk be, hogy hirdetéseink nagyobb valószínűséggel jelenjenek meg az adott oldalon.
 

Témák / Érdeklődési kategóriák és remarketinglisták

Ez a két fül ugyanúgy néz ki, annyi különbséggel, hogy az egyiken a témák eredményeit láthatjuk, míg a másikon az érdeklődési kategóriák és a remarketinglisták főbb mutató számait.
 

Célzási módosítása

Előfordulhat, hogy nem vagyunk elégedettek a jelenlegi célzási módszereinkkel. Ilyenkor nem kell mást tenni, mint rákattintani a Display hálózati célzás módosítása gombra, ahol könnyű szerrel módosíthatjuk a kampány kulcsszavait, téma szerinti célzását, stb.


GDN változások összegzése

Az új fejlesztésnek köszönhetően sokkal könnyebben és hatékonyabban kezelhetjük a tartalmi kampányainkat, hisz nem kell sok időt tölteni a különböző beállítások egyeztetésével, keresgélésével. Ez természetesen csak az új felület előnye, mely megkönnyíti a kampányok optimalizálást, de e mellé társul még a megújult célzási motor is, mely nagyban javítja a tartalmi kampányok eredményességét.
 
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.