A keresések 15%-a teljesen ismeretlen a Google számára

A Google megerősítette, hogy az új keresések 15%-a valójában soha nem került még lekérdezésre, annak ellenére, hogy évente több milliárd keresést dolgoz fel, valójában a keresések 15%-a újdonságnak számít a kereső számára. Ami tulajdonképpen azt jelenti, hogy mindig több munkára van szüksége a keresőnek ahhoz, hogy az embereknek a legjobb válaszokat adják a legitim források széles skáláján. Annak ellenére, hogy a kereső tisztában van azzal, a keresési eredmények még sokáig nem lesznek tökéletesek, igyekeznek a látogatók bizalmát megőrizni, hogy a kínált termékek mindenki számára hasznosak legyenek, mindez keresőoptimalizálás szempontból is lényeges. Ennek ellenére kihívásként tekintenek az új és ismeretlen keresésekre.

2016-ban a Google 2 billió keresésről készített jelentést, míg 2012-ben ez a szám 1,2 billió volt, érdekesség, hogy 2007-ben a Google számára a teljesen ismeretlen keresések akár a 20-25%-át is kitehették az éves lekérdezéseknek.

A keresési rangsorolást folyamatosan fejleszti a Google, ami leginkább arra irányul, hogy a kereső által indexelt több milliárd oldal közül ne csak a legrelevánsabbakat jelenítse meg, hanem a megbízható forrásként felhasználhatókat is.

Az viszont kiváltképp érdekes adalék lenne, ha ismernénk, hogy a 15%-os új, eddig a Google által nem látott keresési forgalom nyelvterületenként hogyan oszlik meg, ezek az adatok megkönnyítenék a keresőoptimalizálás tervezését, emellett kérdés marad még, hogy a hangalapú keresések benne vannak-e? Hisz ezek nagyságrenddel növelik ezt a százalékot, mert hangutasítás során az emberek sokkal több kulcsszót használnak, mint leírva.

Hogy mindezt el tudjuk képzelni, számszerűsítve azt jelenti, hogy havonta a Google 100 milliárd lekérdezést dolgoz fel és az egyes keresések eredményeit századmásodperceken belül adja vissza, naponta pedig 75 millió olyan lekérdezéssel találkozik, amit még soha nem látott. Ehhez a Google naponta 20 milliárd webhelyet térképez fel olyan adatok után kutatva, amelyek a keresési lekérdezések eredményeit képezhetik.

Abban azonban egészen biztosak lehetünk, hogy a RankBrain kiteljesedése ezt a százalékos mennyiséget is drasztikusan és belátható időn belül csökkenteni fogja, most, hogy képes lesz a kereső algoritmusa logikai kapcsolatot találni szavak között és mondatokat is értelmez. Valószínűleg a kereső is ebben látja a megoldást, ezért kifejezetten nagy hangsúlyt fektet az adatbázisok fejlesztésére (mint a 2012 óta létező Knowledge Graph), amely segítségével 1%-ra szorítható a közeljövőben az ismeretlen keresések száma. Ez nagyban kiszélesíti a keresőoptimalizálás lehetőségeit is.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.