Az EdgeRank javítása

A hirdetési rendszer folyamatos fejlesztés alatt van, és az oldal igyekszik más forrásból is bevételhez jutni. Ez alatt viszont a cél, hogy a már sokak által temetett közösségi média legerősebb és igazából megközelíthetetlen bástyája maradjon. Hiába próbálkozik a Google a +1-gyel, ne essen csorba a Facebookon.

Ehhez az egyre növekvő tartalommennyiségből ki kell szűrni azt, ami igazán érdekli az olvasókat, és elrejteni, ami kevésbé. Sajnos a reklám pedig kevésbé érdekli őket. Így a Facebook egyre kevesebbszer jeleníti meg a posztolt tartalmakat: míg évekkel ezelőtt minden lájkolónk megkapta, amit posztoltunk, mára csak töredékük. Az elv szerint azok, akiket érdekel: gyakran hozzászólnak, elolvassák, amit írunk vagy éppen külön bejelölték, hogy minden posztunkat látni szeretnék.

A posztok fontossági erejét a Google PageRankjéhez hasonló titkos analitikai módszerrel mérik, ez az EdgeRank. Van néhány jó tanács, melyeket betartva több emberhez juthatunk el Facebookon. A legfontosabb természetesen, hogy jó tartalmakat posztoljunk: ha senki sem szól hozzá, nem is lájkolják írásainkat, hiába az akár nagy követőszám, lassan gettóba kerülünk, és szinte senki sem látja majd üzenőfalán kommunikációnkat.

Analizáljuk követőinket: nézzük meg, mire kíváncsiak, valamint mikor aktívak! Beállíthatjuk, hogy egyes posztokat csak bizonyos célközönség kapjon meg követőink között is. Ha női témát küldünk ki, nem kell, hogy minden férfi is lássa.

Érdemes úgy időzíteni a posztolást, hogy ne munkaidő közben, hanem utána jelenjen meg. Ne feledjük: a hétvége a legtöbb munkahelyen pihenőnap, s nekünk pont ezért nem szabad ekkor pihennünk, ha a közösségi médiában tevékenykedünk. A többség ugyanis ilyenkor van otthon: bár sokan nem interneteznek, éppen olyanokat érhetünk el ilyenkor, akik a hétköznapok rohanásában nem figyelnek a Facebookra.

A Facebook igyekszik az oldalon belül tartani a látogatókat, így nagyobb eséllyel jeleníti meg a képeket, szövegeket, mint a linkeket, melyek külső oldalra mutatnak. Szintén megfigyelhető, hogy sokkal nagyobb konverziót ér el egy videó, amelyet a Facebookra töltünk fel s ott osztunk meg, mint ugyanezen videó YouTube-linkje.

Bár kevesen használják, érdemes eseményeket is szervezni, melyekhez csatlakozhat, akit érdekel. Így több emberhez is eljuthatunk, de ez egy külön csatorna is a kommunikációra, hiszen az esemény oldalára külön is írhatunk, így fenntarthatjuk az érdeklődést, ráadásul azokhoz szólunk, akik biztosan érdeklődnek, mert a meghívásra igenlő választ adtak.

Nálunk is terjed és működőképes ötlet, ha felhívjuk követőink figyelmét arra is, hogy beállíthatják, ha minden esetben látni akarják, amit megosztottunk. Kérjük meg őket, hogy vigyék a Tetszik gomb fölé a kurzort, majd a felbukkanó menüben válasszák ki, hogy mindig kérnek értesítést.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.