Az EU nemet mondott a Google adatvédelmi szabályaira

Az Európai Unió szerint nem felel meg az uniós előírásoknak a Google adatvédelmi szabályzata. Az amerikai székhelyű céget ezért az Unió a szabályok módosítására szólította fel. Az adatvédelmi szakértők szerint ugyanis a jelenlegi elvek alapján nem egyértelmű a felhasználók számára, hogy az adataikat kik és milyen célból kezelhetik, sőt sokszor az sem világos, hogy pontosan mennyi információt gyűjthet be egy-egy felhasználóról a Google.

Az kétségtelenül igaz, hogy a webet böngészők többsége még nem is hallott a DART cookie-król, és megdöbbenve veszi észre, hogy elég egyszer vízvezeték-szerelőt keresnie a Google-ben, később számtalan weboldalon (amelyek AdSense megjelenítőként hirdetéseket fogadnak a Google hálózatából) vízvezeték-szerelők hirdetései jelennek meg.

A Google képes követni például a legtöbb oldalon szereplő AdSense- vagy akár Analytics-kódok alapján, hogy mely oldalakat látogatunk, mennyi időt töltünk ott, de a levelezésünk a Gmailben, céges dokumentumaink pedig a Google Drive-ban szintén rengeteg információt tartalmaznak rólunk.

Az Európai Unió nyolc ajánlást is megfogalmazott a keresőóriásnak, felhívva a figyelmét arra, hogy az unió tagállamaiban csak akkor folytathat törvényszerű szolgáltatást, ha világos és hatékony lépéseket tesz a félreértések elkerülése érdekében.

A Google idén hatvan szolgáltatásának adatkezelését egységesítette (korábban például külön profilunk volt a YouTube-on és a Gmailben). A Google megelőzve a Microsoftot a világ második legnagyobb cégévé vált, már csak az Apple előzi meg. Sokan Google szkeptikusok, és arra figyelmeztetnek, hogy ekkora információhatalommal szemben nemzetbiztonsági okokból fel kell lépniük az államoknak szuverenitásuk érdekében.

A kilencvenes években éppen az Egyesült Államok lépett fel a terjeszkedő Microsoft ellen, hogy ne jusson túlontúl sok személyes információ birtokába profitorientált magáncégként.

Az EU jelentése nem okoz semmi zavart az átlagos felhasználók számára, és attól sem kell félteni, hogy valamikor elérhetetlenné válnának a Google szolgáltatásai a tagállamokban. Ez semmiképpen sem lenne érdeke egyik félnek sem. Az átláthatóbb adatszolgáltatással azonban a felhasználók jobban járnak majd.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.