Az online marketing ügynökség segít a konkurencia kutatásban is

Amikor online marketing ügynökségünk elvállal egy ügyfelet, szeretünk alapos munkát végezni, ami azt jelenti, hogy reklámok helyett az első néhány hétben inkább azzal foglalkozunk, hogy milyen piaci helyzetben van az adott vállalkozás, amely online népszerűséget szeretne szerezni.

Ennek egyik fontos eleme a konkurencia kutatás, hiszen igen nehéz lenne úgy egy ütős marketing stratégiát kidolgozni, ha nem tudnánk pontosan, hogy milyen versenytársakkal szemben kell megharcolni a Google találati listáinak első helyeiért. Nézzük, mit takar pontosan a konkurencia kutatás!
 

Célok kijelölése & konkurencia felkutatása

Fontos eldönteni, hogy mi a vállalat célja a marketing stratégiával. Például:
  • Növelni szeretné a Google találati oldalain az organikus keresési eredmények számát?
  • Fel akarja hívni a vásárlók figyelmét egy új termékre / szolgáltatásra?
  • Ismertté szeretné tenni a márka nevét új felhasználók körében?
  • Törzsvásárlókat szeretne gyűjteni?
  • Szezonközi akciót tervez, s ezt szeretné népszerűsíteni?
Miután sikerült meghatározni a cégnek és az online marketing ügynökségnek, hogy mi a vállalat célja az aktuális marketing stratégiával, érdemes felkutatni a potenciális versenytársakat.

Ehhez a következőket lehet tenni:
  • A cég termékeire és szolgáltatásaira keresve az interneten egy egyszerű piackutatást kell végezni, hogy megismerjük azokat a vállalatokat, amelyek ugyanolyan vagy hasonló tevékenységi körrel foglalkoznak, mint a cég, amelyet képviselünk.
  • Az eddigi vásárlói visszajelzéseket is ilyenkor érdemes átböngészni, hiszen gyakran írnak le olyan cégneveket a vevők - például összehasonlításként -, amelyek nem feltétlenül kerülnek be a köztudatba.
  • Ezután szoktuk átböngészni a közösségi média oldalakon lévő bejegyzések alatti hozzászólásokat, illetve a különféle témák szerinti fórumokra is felmegyünk, s megnézzük, melyik cégről mi a véleménye a felhasználóknak.
  • A megfelelő kulcsszavakra keresve még olyan további konkurens vállalatokat tudunk felkutatni, amelyek nem feltétlenül foglalkoznak direkt módon azzal, amivel a megbízónk, hanem indirekt módon, így ezeken a cégeken is rajta tartjuk a szemünket.
 

Kommunikáljon az ügyfeleivel - feedback

Ez szinte a legegyszerűbb, hiszen ha van lehetősége az ügyfeleknek kommentelni a termékek alatt, illetve lehetőségük van javaslatokat tenni a weboldal felhasználóbarát működésével kapcsolatban, akkor nemcsak a termékekről kapunk értékes visszajelzéseket, hanem a weboldal vagy webáruház működésével, kialakításával kapcsolatban is.

Itt érdemes olyan kérdéseket is feltenni, hogy mely más cégeknél találkozott ezzel a szolgáltatással, s összehasonlításképpen mennyire volt elégedett a cég szolgáltatásaival, s hogyan lehetne javítani rajta, stb.

Az itt megkapott adatokat máris fel lehet használni nemcsak a marketing stratégia kidolgozása során, hanem a technikai fejlesztések esetén is, hogy jobb felhasználói élményt tudjon nyújtani a webes felület - gyorsabb kiszolgálás, új dizájn, kevesebb alkategória, egyszerűbb menüszerkezet, stb.

Az online marketing ügynökség tehát rengeteg időt tölt kereséssel és az eredmények kijegyzetelgetésével és elmentésével, hiszen az itt gyűjtött adatok nagyon értékesek és hasznosak ahhoz, hogy a marketing stratégia tökéletesen megfeleljen a cég elvárásainak és arculatának.

Bízza a konkurencia kutatással kapcsolatos feladatokat tapasztalt csapatunkra, a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségre.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.