Keresőoptimalizálás 2025-ben: Milyen technikai és tartalmi elemek számítanak igazán?
A keresőoptimalizálás (SEO) folyamatosan változó terület, amely 2025-ben is komoly kihívások és lehetőségek elé állítja a weboldal-tulajdonosokat.
Amikor online marketing ügynökségünk elvállal egy ügyfelet, szeretünk alapos munkát végezni, ami azt jelenti, hogy reklámok helyett az első néhány hétben inkább azzal foglalkozunk, hogy milyen piaci helyzetben van az adott vállalkozás, amely online népszerűséget szeretne szerezni.
Ennek egyik fontos eleme a konkurencia kutatás, hiszen igen nehéz lenne úgy egy ütős marketing stratégiát kidolgozni, ha nem tudnánk pontosan, hogy milyen versenytársakkal szemben kell megharcolni a Google találati listáinak első helyeiért. Nézzük, mit takar pontosan a konkurencia kutatás!
Fontos eldönteni, hogy mi a vállalat célja a marketing stratégiával. Például:
Miután sikerült meghatározni a cégnek és az online marketing ügynökségnek, hogy mi a vállalat célja az aktuális marketing stratégiával, érdemes felkutatni a potenciális versenytársakat.
Ehhez a következőket lehet tenni:
Ez szinte a legegyszerűbb, hiszen ha van lehetősége az ügyfeleknek kommentelni a termékek alatt, illetve lehetőségük van javaslatokat tenni a weboldal felhasználóbarát működésével kapcsolatban, akkor nemcsak a termékekről kapunk értékes visszajelzéseket, hanem a weboldal vagy webáruház működésével, kialakításával kapcsolatban is.
Itt érdemes olyan kérdéseket is feltenni, hogy mely más cégeknél találkozott ezzel a szolgáltatással, s összehasonlításképpen mennyire volt elégedett a cég szolgáltatásaival, s hogyan lehetne javítani rajta, stb.
Az itt megkapott adatokat máris fel lehet használni nemcsak a marketing stratégia kidolgozása során, hanem a technikai fejlesztések esetén is, hogy jobb felhasználói élményt tudjon nyújtani a webes felület - gyorsabb kiszolgálás, új dizájn, kevesebb alkategória, egyszerűbb menüszerkezet, stb.
Az online marketing ügynökség tehát rengeteg időt tölt kereséssel és az eredmények kijegyzetelgetésével és elmentésével, hiszen az itt gyűjtött adatok nagyon értékesek és hasznosak ahhoz, hogy a marketing stratégia tökéletesen megfeleljen a cég elvárásainak és arculatának.
Bízza a konkurencia kutatással kapcsolatos feladatokat tapasztalt csapatunkra, a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségre.