Az online marketing ügynökségek munkája csak hirdetésekből áll?

Ez a legkisebb és talán az egyik legegyszerűbb feladat a sok közül.

Ilyenkor derül ki az, hogy melyik a jó online marketing ügynökség, és melyik az, amelyik gyártósor-szerűen, ész nélkül csinálja a munkáját. Nézzük meg, mit értünk ez alatt.

Amennyiben türelmesen figyeli egy online marketing ügynökség a webes felületek használatával kapcsolatos beérkező felhasználói információkat, akkor már tudja, hogy többek között milyen országokban, településeken, milyen korosztály az, aki érdeklődik egy ügyfél termékei vagy szolgáltatásai iránt. Sőt, gyakran olyan információkhoz is hozzá lehet jutni, mint például, hogy milyen érdeklődési területek köré csoportosulnak a potenciális és a visszatérő vásárlók.

Például a Google Analytics-ben meg lehet nézni, hogy mennyi ideig tartózkodnak a felhasználók az egyes oldalakon, hány órakor van a legnagyobb aktivitás, s az mennyi ideig tart, mikor adják le a legkevesebb vásárlást az emberek, milyen készülékről, internet-kapcsolatról látogatják a weboldalt, de azt is meg lehet nézni, hogy milyen típusú böngészőt használnak a legtöbben egy oldal megtekintéséhez.

Azt is meg lehet nézni, hogy min ügyködik a konkurencia. Elviszi-e a vásárlókat az ügyféltől, s ha igen, akkor hogyan és miért? A konkurencia-figyelés szintén egy nagyon sok türelmet igénylő, hosszadalmas, szinte véget nem érő feladat.

A fent említett példák csak kis részei annak a hatalmas mennyiségű adatnak, amit ki lehet nyerni ebből a szoftverből, viszont már ennyi is elég ahhoz, hogy megértsük, miért van fontos szerepe a felhasználói adatok folyamatos kiértékeléséhez.

Rengeteg féle adathoz lehet hozzáférni, így sok féle hasznos információ szűrhető le, amiket fel lehet használni arra, hogy javítani tudják az online marketing ügynökségek a konverziós adatokat. Itt általában azt vizsgálják a szakemberek, hogy a cég marketingre költött befektetése hogy térül meg a beérkező új vásárlásokból (ROI - Return On Investment - Beruházás megtérülése).

Viszont például abból, hogy mekkora az organikus találati eredmények száma a keresőkben, mennyi pénzt költött a cég hirdetésekre, illetve mennyivel volt más a jelenlegi havi bevétel, mint a múlt havi, nem lehet levonni olyan sok következtetést azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne javítani a profit-növekedésen. Emiatt nem elég csak a ROI-ra összpontosítania az online marketingeseknek, hanem folyamatosan figyelniük kell a vásárlói szokásokat.

Az ördög a részletekben bújik meg.

Amennyiben gyorsan elhagyják az oldalt a vásárlók, egyértelmű, hogy nem találták meg azt, amit kerestek. Ez a termékpaletta miatt van? Lassú az oldal, s nincs türelme kivárni a felhasználónak, míg betölt az oldal? Esztétikai probléma van? Megbízhatatlannak tűnik a cég?

Rengeteg kérdést fel lehet tenni ilyenkor, de az a szerencse, hogy a legtöbb adat rendelkezésre áll, csak ki kell őket értékelni.

A hanyag online marketing ügynökségek valóban csak és kizárólag a hirdetésekre koncentrálnak, viszont ez nagyon rizikós. Alapos felmérés nélkül mégis hogy lehet felelősségteljesen kitenni a vakvilágba reklámokat, mondván: valaki majd csak rákattint. 

Emiatt aki azt mondja, hogy az online marketing ügynökségek csak reklámokkal foglalkoznak, akkor vagy nem találkoztak még tisztességes céggel a szakmában, vagy egyszerűen nem tudják, hogy ez egy folyamatos figyelmet és rengeteg türelmet igénylő szakma.

Mi tudjuk ezt, hiszen évek óta az adatokat bújjuk, s a lehető legjobb tudásunk szerint próbáljuk őket rendszerezni, hogy ügyfeleinknek nagyobb betekintést tudjunk nyújtani ügyfeleik online vásárlási szokásaiba.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.