Célozza az érdeklődőket! - Google tartalmi célzás

A Google rendszerében hirdethetünk a keresések mellett és a tartalmi hálózaton is. A tartalmi hálózaton többféle hirdetési célzás közül választhatunk.

Ezek közül már bemutattuk a remarketinges célzási lehetőséget, most pedig az érdeklődésen alapuló célzást mutatjuk be.

 


Érdeklődésen alapuló célzás

Az érdeklődésen alapú célzást a Google 2011 második felében indította el Magyarországon. Nem volt titok, hogy a Google ezelőtt is figyelte már, hogy az internetezők milyen tartalmakat tekintenek meg a weben, de akkor még ezeket nem tudták hasznosítani a marketingesek.

A Google a kereséseket felhasználva, cookiek segítségével témák szerint rendszerezte a megtekintett weboldalakat, ami lehetővé tette, hogy a felhasználóknak az érdeklődési köreiknek megfelelő hirdetéseket lehessen készíteni.
 

Hogy működik?

A Google besorol minket különböző érdeklődési kategóriákba, aszerint, hogy milyen témájú oldalakat néztünk meg. Nézzük meg ezt egy egyszerű példán keresztül!

Van egy fiatal, aki nagyon szereti az online játékokat, így amikor csak teheti, ilyen témájú oldalakon tölti szabadidejét. A Google a cookiek alapján látja, hogy ezt a felhasználót nagyon érdekli ez a téma, így besorolja őt a Játékok / Internetes játékok alkategóriába.

A kulcsszavas célzásnál a hirdetések mindig olyan tartalom mellett jelentek meg, amely tartalmazta a kulcsszót. Azonban az érdeklődésen alapuló célzásnál más a helyzet. Itt a rendszer ugyanis nem a tartalmat nézi, hanem a felhasználót.

Ha játékkal kapcsolatos hirdetéseket készítünk és a Játék érdeklődési kategóriát választjuk ki, akkor a fenti példa alapján, a diák minden lehetséges oldalon találkozhat a hirdetéssel. Ez azt is jelenti, hogy egy weboldalon más-más hirdetés jelenhet meg két különböző látogatónak.

Miért jó az érdeklődésen alapuló célzás?

  • a felhasználók érdeklődésének megfelelő hirdetések jeleníthetőek meg, így relevánsabb hirdetések készíthetőek
  • a relevánsabb célzásnak köszönhetően olcsóbbak lehetnek ezek a hirdetések és jobb eredményeik lehetnek (például CTR, konverzió)


Milyen érdeklődési kategóriák vannak?

Az alábbiakban csak a főkategóriák láthatók, melyek mindegyike tovább bontható alkategóriákra:
 
A világ helyei 50m+
Autók és járművek 50m+   
Emberek és társadalom 50m+ 
Hobbi és szabadidő 50m+
Házi kedvencek és állatok 50m+
Hírek 50m+
Ingatlan 50m+
Internet és telekommunikáció 50m+
Játékok 50m+
Könyvek és irodalom 50m+
Munka és oktatás 50m+
Művészetek és szórakozás 50m+
Online közösségek 50m+
Otthon és kert 50m+
Pénzügy 50m+
Referencia 50m+
Sport 50m+
Számítógépek és elektronika 50m+
Szépség és fitnesz 50m+
Tudomány 50m+
Törvény és kormányzat 50m+
Utazás 50m+
Vásárlás 50m+
Étel-ital 50m+
Üzleti és ipari 50m+
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.