Facebook hirdetések kontra AdWords

A Google az AdWords hirdetési rendszerrel jócskán átalakította az online hirdetési piacot. A webes hirdetések tagadhatatlan erőssége, hogy úgy lehet igen nagy mennyiségű látogatót (tehát potenciális megrendelőt, vásárlót, olvasót) elérni, hogy eközben rendkívül nagy pontossággal lehet célozni is a hirdetést.

Az AdWords lehetőséget ad arra, hogy a megadott kulcsszavakra hirdessünk és csak a kattintásokért fizessünk, tehát akkor kell kifizetnünk egy kisebb összeget, ha valaki az oldalunkra is került. Ez nagyon jó, ha például szombathelyi állatkereskedésünk van, és csak azoknak kell fizetnünk, akik a „szombathely állatkereskedés” kulcsszóra keresnek. Azonban bizonyos keresőszavak esetében a verseny nagyobb, a licitálás miatt pedig néhány tíz forint helyett több száz forintos CPC-vel (kattintási költséggel) számolhatunk.

Az AdWords rendszerében megválaszthatjuk a pontos keresőszavakat, illetve azokat az AdSense-megjelenítő oldalakat, amelyeken szeretnénk hirdetni. Ez a targetáció megfelelő beállítások mellett kitűnő lehet.

A Facebook azonban ezen is túl tud mutatni. Bár nem tudja kiváltani az AdWords-öt, hiszen annak vitathatatlan erőssége, hogy hirdetéseink weblapok százezrein túl magán a Google keresőfelületén jelenhetnek meg, a célközönség meghatározásában a közösségi oldal ki tudja használni, hogy elképesztő mennyiségű személyes adatot tárol. A hirdetésekért szintén kattintás alapon fizetünk, de megadhatjuk, hogy pontosan kik előtt jelenítenénk meg a hirdetéseket.

Egy vadonatúj divatos csizmát kínáló hódmezővásárhelyi boltot hirdethetünk olyanoknak, akik 18–35 év közötti hölgyek Hódmezővásárhelyről és környékéről. A Facebookon megjelenő hirdetések másik előnye, hogy alkalmasabbak social media követők elérésére: ha Facebook oldalunkhoz keresünk lájkolókat (rajongókat), értelemszerűen a legjobb helyen hirdetünk, ha ezt magán az oldalon tesszük. Így kifejezetten a célközönséget érjük el, akiknek egyetlen kattintásukba kerül, hogy követőnkké váljanak.

A két rendszer tehát kiegészíthetik egymást, bizonyos promóciók esetében pedig elég lehet az egyik alkalmazása is. Bár a kezdetekben a FB hirdetéseket olcsóbban érhettük el, a közösségi oldal számára az alacsony reklámbevételek óriási terhet jelentenek.

Mostanra már kiegyenlítődött a helyzet, bár bizonyos, nagy versennyel rendelkező kulcsszavak esetében olcsóbb lehet a facebookos hirdetés. Az AdWords viszont megkerülhetetlen és még mindig primer hirdetésmegjelenítő rendszer az online világban.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.