Folyamatos a nyomás a keresőmarketing ügynökségeken

Csakúgy, mint a legtöbb marketinges vagy sales munka, a keresőmarketing is rengeteg stresszel jár. Mindegy, hogy SEO részről próbálják elérni a lehető legtöbb organikus találatot egy-egy kulcskifejezésre, vagy a megcélzott ROI értéket próbálják elérni hónap végén a szakemberek, a stressz mindkét esetben napi szinten előjön. Nézzük meg, miért akkora a nyomás 2019-ben a keresőmarketing ügynökségeken!

Beérkező adatok feldolgozása

Csak egy darab ügyfél napi szintű bejövő webes adataival akár heteket is lehetne foglalkozni, viszont erre általában nincs ideje a legtöbb keresőmarketing ügynöknek. A gyakorlat azt mutatja inkább, hogy végignézik az ügyfelek aktuális kampányaiból beérkező adatokat, s ahol valami eltérést látnak a várt eredményektől, közbelépnek.

A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség is tudja, hogy az adatok nézegetése természetesen nem valami megterhelő feladat, mondhatni monotonitást tűrő személyiség kell hozzá. Viszont ha egy-egy szám nem úgy alakul, ahogy kellett volna, máris jön a stressz.

Az ügyfél telefonál, hogy nem érkeznek a vásárlók, a kampányra elköltött összegekből pedig nem érkezik be a várt profit.

A megoldás ebben az esetben az szokott lenni, hogy ilyenkor megnézi a keresőmarketing ügynök, hogy mi volt az adott promóciónak a célja. Például ha az oldal látogatottságának növelése volt a legfontosabb feladat, akkor előfordulhat, hogy rengetegen meglátogatták az oldalt, csak gyorsan el is hagyták, vásárlás nélkül.

Mivel minden promóció a következőre épül, el kell ilyenkor magyarázni az ügyfeleknek, hogy a keresőmarketingnek idő kell, mire visszahozza a befektetett összeget profitként. Minden egyes lépésnek megvan a maga helye és eredménye, így fölösleges egyből azt várni, hogy egy héten belül 100-szorosára nő majd egy oldal forgalma.

Ki lehet térni arra is, hogy különbséget teszünk lájkok szerzésében, kommentek generálásában, megosztási lehetőségekben, látogatottságban, backlinkek számában, stb. Nem lehet egyszerre minden egyes mutatót a duplájára javítani, viszont apránként egy reális marketing stratégiával mindenen lehet fejleszteni, csak rá kell szánni egy kis időt.

Google frissítések figyelése

Napjainkban már szinte semelyik szakma sem engedheti meg magának azt, hogy azt mondja, itt már mindent megtanultunk, minden információ a rendelkezésünkre áll. Mindig van hova fejlődnie az agysebésznek, a kőművesnek, a fodrásznak, a programozónak és a dizájnernek is. Nem kivétel ez alól a keresőmarketing sem, hiszen itt - mivel az internetről beszélünk - percek alatt történnek gyakran igen nagy volumenű változások.

Fel lehet készülni a Google frissítésekre?

Szép lenne, ha minden nagyobb - és kisebb - update előtt körlevelet küldene ki a Google a nagyobb SEO-SEM cégeknek, hogy jövő héttől ez és ez fog változni az algoritmusokban, így ez ilyen és ilyen hatással lesz erre és erre a webes felület tartalomra, típusra.

A valóság egy kicsit más: ha szerencsénk van, akkor a legnagyobb frissítésekről utólag kapunk egy-egy bejegyzést a Google hivatalos csatornáin. Vagy nem.

Ez elég nagy nyomást jelent, hiszen gyakran fordul elő az, hogy egy nagyobb Google algoritmus frissítés után egyes jól menő oldalak szinte eltűnnek a SERP-ekről, és helyettük teljesen új weboldalak jelennek meg, s akadnak silány minőségű tartalmak is. Tehát még csak logikusnak sem lehetne nevezni mindig az update-ek hatását.

Szerencsére vannak olyan SEO és SEM szakemberek, akik napi szinten azt figyelik, hogy az ügyfeleik oldalai hogyan viselkednek a Google keresőkben egy-egy változtatás után. Gyakran blogokat is vezetnek, melyet szinte minden magára valamit adó keresőmarketing ügynök követ, így el lehet kerülni a hatalmas buktatókat, ha lépést tartanak a szakemberek az aktuális változásokkal.

Gondoljunk csak vissza, hogy a Google milyen hamar reagált a mobilfelhasználók igényeire, hiszen már évek óta azt sulykolja minden technikai Google SEO oldal, hogy professzionálisan kell kinéznie az adott webes felületnek már nemcsak PC-n, hanem az összes kis és közepes méretű eszközön is.

A piac igényeinek figyelése emiatt a legfontosabb a Google számára, ezért ezt érdemes szem előtt tartania a SEO-SEM ügynököknek, amikor algoritmus-frissítést hajt végre a keresőóriás.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.