Google Adwords hírek röviden

Az elmúlt időszakban rengeteg új fejlesztést mutattak be az AdWords fejlesztői. Az alábbi cikkben két újdonság működését szeretnénk bemutatni, az egyik a Display kampányoptimalizáló, a másik pedig a hirdetés diagnosztikai eszköz.
 

Display kampányoptimalizáló

Manapság rengeteg fejlesztés kerül elő a "semmiből" a Google Tartalmi Hálózattal kapcsolatban. Alig pár hete jelentették be az eddigi legnagyobb GDN fejlesztést és most egy újabb tartalmi hálózatos eszköz került fel az online felületre.

A Google-ben a keresések mellett eddig is volt olyan eszköz, mellyel a konverziós számot lehetett növelni, persze itt is szükséges volt egy jó kampánystruktúra, stb. Ez az eszköz a konverzió optimalizáló volt, melyhez hasonló került bevezetésre a tartalmi hálózat esetében is.

Az eszköz neve Display kampányoptimalizáló lett, mely a kampányok "Beállítás" fülén érhető el. Ezzel az eszközzel kicsit automatizálhatjuk a display kampányainkat, beállíthatjuk az "intelligens cpc-t" vagy konverzió szerinti optimalizálást.

Ahogy a konverzió optimalizáló, úgy a kampányoptimalizáló bekapcsolásának is feltétele, hogy az adott kampány 30 nap alatt minimum 15 konverziót eredményezzen. Ha ez megvan, a Display Kampányoptimalizáló egyszerűen bekapcsolható.

A Display kampányoptimalizáló eddig csak a nagyobb ügyfeleknél volt elérhető, de most már mindenki próbálkozhat az új eszközzel!


Hirdetés diagnosztika

Előfordulhat, hogy a hirdetések nem jelennek meg. Ennek több oka lehet. Ilyen például a lemerült költségkeret, az alacsony napi költségkeret (ekkora az Google korlátozza a megjelenéseket, hogy a hirdetések egész nap láthatóak legyenek), a kulcsszó egyezés, stb.

A hirdetések lapon, a buborékra kattintva a lenti állapot ablakot kapjuk.

Itt meg tudhatjuk, hogy hirdetésünk megjelenik-e vagy sem, ha nem akkor miért nem. Az újításnak köszönhetően látjuk azt is, hogy a rendszer milyen kulcsszóval és földrajzi célzással tesztelte le a hirdetés megjelenését.

Ha módosításokat hajtunk végre, akkor érdemes lehet az "Újratesztelés" gombot is használni.
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.