Három Analytics trükk, melyet még nem ismersz

A webanalitika az egyik legfontosabb eleme a hatékony online marketingkommunikációnak. Hiába hirdetjük a weboldalunkat, költünk százezreket a megfelelő tartalomra és optimalizáljuk a legjobbakkal, ha valami miatt a látogatók nem találják meg azt, amit keresnek.

A Google Analytics kitűnő webanalitikai program, ráadásul ingyenesen használható. A segítségével mindent megtudhatunk a látogatóinkról: honnan jöttek, hol léptek ki az oldalról, mire kattintottak és így tovább. Van néhány kevésbé ismert funkciója, melyeket érdemes kipróbálni!

1. Oldalsebesség

Mennyi ideig tart egy-egy oldal letöltése? A Google a rangsorolásnál is figyelembe veszi az oldalak gyorsaságát, hiszen a látogatók sem szeretnek két-három másodpercnél többet várni arra, hogy megjelenjen a tartalom, amelyet keresnek. Ha a dizájn minden eleme nem is jelenik meg egy-két másodpercen belül, legalább a szövegnek olvashatónak kell lennie, ugyanis a látogatók túlnyomó többsége egyszerűen nem vár tovább, hanem elnavigál az oldalról.

Különösen érkező oldalak és a főoldal esetében fontos, hogy lefaragjunk az időből. Az Analytics mutatja is, hogy mérése szerint egy-egy oldal milyen gyorsan töltődik be. A Content/Page Speed/Page Timings felületen látjuk, hogy átlagosan mennyi idő alatt töltődik be az oldal a látogatók számára. A táblázatban azt is láthatjuk, hogy a Google webrobotja hányszor töltötte be a lapot a méréshez.

2. Oldalon belüli analitika

Az egyik leglátványosabb eszköze az Analyticsnak, mégsem használják sokan. A Content/In-Page Analytics menüpontban a weblapunkon való böngészés közben látjuk a mért adatokat: például azt, hová kattintanak a legtöbben vagy átlagosan mennyit töltenek az adott aloldalon az emberek. Nem táblázatokból kell kikeresnünk az adatokat, hanem valós időben látjuk őket, miközben a saját lapunkat nézegetjük.

Ez a lehetőség egyébként a Browser Size nevű eszköz beépítése az Analytics felületébe, így nem újdonság, viszont így már szélesebb körben is elérhetővé vált.

3. Hálózati jelentés

Egy rakás technikai információhoz is juthatunk arról, hogy a látogatóink milyen operációs rendszereket használnak, milyen böngészőket vagy képernyőfelbontást stb.
Ebben a körben pedig információt kapunk arról is, hogy milyen hálózatokról hívták le az oldalunkat. Az Audience/Technology/Network menüpontból kiderül, ha például egy rendőrkapitányságról vagy akár egy egyetemi hálózatról vannak visszatérő látogatóink – érdekes és hasznos információ lehet. Főleg akkor, ha látjuk, hogy potenciális vevőink céghálózatából érdeklődnek irántunk.
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.