AEO és GEO: Az új korszak a keresőoptimalizálásban
Fedezze fel az AEO és GEO stratégiákat 2025-ben! Gyakorlati tippek, útmutatók és AI-alapú SEO megoldások a vállalkozása láthatóságáért.
A webanalitika az egyik legfontosabb eleme a hatékony online marketingkommunikációnak. Hiába hirdetjük a weboldalunkat, költünk százezreket a megfelelő tartalomra és optimalizáljuk a legjobbakkal, ha valami miatt a látogatók nem találják meg azt, amit keresnek.
A Google Analytics kitűnő webanalitikai program, ráadásul ingyenesen használható. A segítségével mindent megtudhatunk a látogatóinkról: honnan jöttek, hol léptek ki az oldalról, mire kattintottak és így tovább. Van néhány kevésbé ismert funkciója, melyeket érdemes kipróbálni!
1. Oldalsebesség
Mennyi ideig tart egy-egy oldal letöltése? A Google a rangsorolásnál is figyelembe veszi az oldalak gyorsaságát, hiszen a látogatók sem szeretnek két-három másodpercnél többet várni arra, hogy megjelenjen a tartalom, amelyet keresnek. Ha a dizájn minden eleme nem is jelenik meg egy-két másodpercen belül, legalább a szövegnek olvashatónak kell lennie, ugyanis a látogatók túlnyomó többsége egyszerűen nem vár tovább, hanem elnavigál az oldalról.
Különösen érkező oldalak és a főoldal esetében fontos, hogy lefaragjunk az időből. Az Analytics mutatja is, hogy mérése szerint egy-egy oldal milyen gyorsan töltődik be. A Content/Page Speed/Page Timings felületen látjuk, hogy átlagosan mennyi idő alatt töltődik be az oldal a látogatók számára. A táblázatban azt is láthatjuk, hogy a Google webrobotja hányszor töltötte be a lapot a méréshez.
2. Oldalon belüli analitika
Az egyik leglátványosabb eszköze az Analyticsnak, mégsem használják sokan. A Content/In-Page Analytics menüpontban a weblapunkon való böngészés közben látjuk a mért adatokat: például azt, hová kattintanak a legtöbben vagy átlagosan mennyit töltenek az adott aloldalon az emberek. Nem táblázatokból kell kikeresnünk az adatokat, hanem valós időben látjuk őket, miközben a saját lapunkat nézegetjük.
Ez a lehetőség egyébként a Browser Size nevű eszköz beépítése az Analytics felületébe, így nem újdonság, viszont így már szélesebb körben is elérhetővé vált.
3. Hálózati jelentés
Egy rakás technikai információhoz is juthatunk arról, hogy a látogatóink milyen operációs rendszereket használnak, milyen böngészőket vagy képernyőfelbontást stb.
Ebben a körben pedig információt kapunk arról is, hogy milyen hálózatokról hívták le az oldalunkat. Az Audience/Technology/Network menüpontból kiderül, ha például egy rendőrkapitányságról vagy akár egy egyetemi hálózatról vannak visszatérő látogatóink – érdekes és hasznos információ lehet. Főleg akkor, ha látjuk, hogy potenciális vevőink céghálózatából érdeklődnek irántunk.
Fedezze fel az AEO és GEO stratégiákat 2025-ben! Gyakorlati tippek, útmutatók és AI-alapú SEO megoldások a vállalkozása láthatóságáért.
Hogyan változtatja meg az AI a keresőoptimalizálást, miért csökken a kattintási arány, és hogyan növelhető az organikus forgalom AEO/GEO stratégiákkal?