Hová tűnnek a vevők?

Egy webáruházban nem az a legfontosabb, hogy sok látogató legyen, hanem az, hogy sokan vásároljanak. A tömeg természetesen nagyobb vásárlószámot eredményezhet, de sokkal jobban járunk, ha csak napi 100 látogatónk van 25%-os konverzióval (napi 25 vásárlás), mintha napi 1000 látogatónk 1%-os eredménnyel (10 vásárlás naponta).

A konverzió az elérni kívánt cél: lehet egy hírlevélre való feliratkozás vagy egy konkrét helyre kattintás is. E-commerce weboldalakon általában a vásárlást tekintjük annak. A Google Analytics ingyenes webanalitikai eszközzel követhetjük a csatornát, melyen a látogatónak végig kell mennie, hogy megrendelő váljék belőle.

Ha figyeljük a csatornaútvonalat, megláthatjuk, hol morzsolódnak le a lehetséges vevők. A webáruházak tulajdonosai gyakran nem is sejtik, de bevételeik jelentős részét ott vesztik el az e-kereskedelmi oldalak, mikor a vásárlónak véglegesítenie kellene a rendelését.

A kutatások szerint a hazai felhasználók körülbelül 60%-a hagyja ott a webáruházban a telepakolt kosarat a megrendelés előtt! Ez elképesztő adat. Legfőbb oka a célcsatorna rossz kialakítása: a helytelen usability miatt a vásárló számára nem egyértelmű, hogy mit kellene tennie, esetleg nincs benne elég bizalom bankkártyaadatai megadásához vagy (és ez a leggyakoribb) sokallja a postaköltséget, mely mértéke csak itt derül ki számára.

Az Analytics lehetőséget ad úgynevezett célok meghatározására, mely jellemzően egy olyan navigációs útvonal lehet, melyet a felhasználónak végig kellene járnia, hogy a célkonverzió megtörténjék.

Ha tisztán látjuk, leggyakrabban hol akadnak el a látogatók a megrendelés során, úgy webhelyfejlesztéseink fókuszába ezen probléma felszámolása kerülhet.
 
  • 5+1 SEO trend, ami dominálni fog 2022-ben
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.22.

    5+1 SEO trend, ami dominálni fog 2022-ben

    Tisztában vagyunk vele, hogy akárcsak az időjárás jelentésben, a keresőoptimalizálásban sem lehet kőbe vésett előrejelzéseket lobogtatni. A 2021-es évben szinte végig domináltak azok az indexelési problémák, amelyeket mai napig nem sikerült a Google-nak fixálni, ami szinte naponta téma akár a hazai, akár a nemzetközi SEO fórumokon.