Hová tűnnek a vevők?

Egy webáruházban nem az a legfontosabb, hogy sok látogató legyen, hanem az, hogy sokan vásároljanak. A tömeg természetesen nagyobb vásárlószámot eredményezhet, de sokkal jobban járunk, ha csak napi 100 látogatónk van 25%-os konverzióval (napi 25 vásárlás), mintha napi 1000 látogatónk 1%-os eredménnyel (10 vásárlás naponta).

A konverzió az elérni kívánt cél: lehet egy hírlevélre való feliratkozás vagy egy konkrét helyre kattintás is. E-commerce weboldalakon általában a vásárlást tekintjük annak. A Google Analytics ingyenes webanalitikai eszközzel követhetjük a csatornát, melyen a látogatónak végig kell mennie, hogy megrendelő váljék belőle.

Ha figyeljük a csatornaútvonalat, megláthatjuk, hol morzsolódnak le a lehetséges vevők. A webáruházak tulajdonosai gyakran nem is sejtik, de bevételeik jelentős részét ott vesztik el az e-kereskedelmi oldalak, mikor a vásárlónak véglegesítenie kellene a rendelését.

A kutatások szerint a hazai felhasználók körülbelül 60%-a hagyja ott a webáruházban a telepakolt kosarat a megrendelés előtt! Ez elképesztő adat. Legfőbb oka a célcsatorna rossz kialakítása: a helytelen usability miatt a vásárló számára nem egyértelmű, hogy mit kellene tennie, esetleg nincs benne elég bizalom bankkártyaadatai megadásához vagy (és ez a leggyakoribb) sokallja a postaköltséget, mely mértéke csak itt derül ki számára.

Az Analytics lehetőséget ad úgynevezett célok meghatározására, mely jellemzően egy olyan navigációs útvonal lehet, melyet a felhasználónak végig kellene járnia, hogy a célkonverzió megtörténjék.

Ha tisztán látjuk, leggyakrabban hol akadnak el a látogatók a megrendelés során, úgy webhelyfejlesztéseink fókuszába ezen probléma felszámolása kerülhet.
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.