Jobb ranking járna a nagyobb biztonságért?

 A pletykák szerint a Google egyik újítása lehet a közeljövőben, hogy a biztonságosabb, megbízhatóbb titkosítási algoritmusokat alkalmazó weboldalakat a találati listákban jobb pozícióhoz juttatják majd, mint a kevésbé biztonságos oldalakat.


A híresztelések alapja Matt Cutts, a keresőóriás egyik főmunkatársának egy nyilatkozata, amelyben egy ilyen irányú lehetséges lépésről beszélt egy konferencián. Cutts szerint egy ilyen lépéssel a Google a weboldalak feltörésének jelenségére, a rendszeres adatszivárgásokra reagálna, és ezzel a rengeteg időt és fáradtságot takaríthatna meg, amikor az interneten végigsöpör egy-egy pánikhullám az aktuális betörések miatt, amelyekből az elmúlt években nem volt hiány. ”Nincs időnk arra, hogy a felhasználók kezét fogva megmutassuk, pontosan hol történt a betörés" – mondta Cutts.
 

A Google egyelőre hivatalosan semmilyen formában nem nyilatkozott a kérdésben, és annyi biztos, legalábbis a biztonsági és marketing szakemberek szerint, hogy amennyiben sor kerül egy ilyen intézkedésre, arra nem kell a közeljövőben számítani. Nagy lökést adhat ugyanakkor az ügynek a frissen kipattant Heartbleed-pánik, amelynek során kiderült, hogy az interneten működő szerverek nagy többsége több mint két évig sebezhető volt egy, az OpenSSL kódjában található hiba miatt, és így rengeteg adat juthatott illetéktelenek kezébe.
 

A Google ezzel újabb tényezőt vezetne be a rankingszámításba, amely már így is egy rendkívül képlékeny és sokváltozós rendszer. Ezzel arra kényszerítheti (többek között) az ekereskedelemmel foglalkozó weboldalakat, hogy a keresővállalat által preferált titkosítási eljárásokat alkalmazzák, ha továbbra is a találati listák élén akarnak szerepelni. Ez összességében valószínűleg jó hatással volna az internetes biztonságra, kétségtelen azonban, hogy nem kevés nemtetszést váltana ki a webhelyeket üzemeltetők részéről.
 

Egyelőre mindenesetre konkrét lépések nem történtek ez irányba, a Google jelenleg csak saját rendszerei megerősítésén dolgozik az elmúlt időszak biztonsági botrányait követően.

 

  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.