Keresőmarketing – Tegyük rendbe a fogalmakat

Nap mint nap tapasztaljuk, hogy a keresőmarketing, mint fogalom a mai napig nem tisztázott a weboldal tulajdonosok fejében, hogy most ez pontosan a Google Adwords hirdetést, vagy a keresőoptimalizálást jelenti, jelen cikkünkben erre próbálunk választ találni.

A keresőmarketing alapvetően egy gyűjtő fogalom, ami magába foglalja a keresőoptimalizálást, melyet tudunk korábbi cikkeinkből, hogy áll egy belső (insite) illetve egy külső (onsite) részből, valamit magát a kereső hirdetést, mely más néven Google Adwords hirdetésként vált ismerté, de ide sorolhatnánk a Bing hirdetéseket is, illetve valamennyi nagyobb kereső saját hirdetési rendszerét.

A keresőoptimalizálás (SEO) hatására díjmentesen tudunk a Google organikus találati listájáról releváns látogatókat hozni a weboldalunkra, míg a Google Adwords hirdetés esetében minden egyes látogatóért díjat számít fel a Google.

Felmerülhet a kérdés tehát, hogy valójában melyik ágat érdemes alkalmazni? Fektessünk be X összeget és kerüljünk azonnal a Google kereső legelejére fizetett hirdetéssel, vagy építsük fel a weboldalunkat az érvényben lévő SEO szabályok alapján, erről valószínűleg megoszlanak a vélemények, mi azonban azt javasoljuk érdemes a kettő ágat szinkronban tartani, hisz minél jobban optimalizálást egy weboldal a keresőhirdetés is annál olcsóbb lesz.

És miért?

A jól keresőoptimalizálást weboldal jobb minőségi mutatókat kap a keresőmarketing kampányokban, ezáltal olcsóbban tudunk megnyerni egy releváns kattintást.

Valóban igaz, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszú folyamat, nagyon sok befektetett munkával sokszor akár hónapokba is telhet, mire egy-egy releváns kulcsszóra a keresőben első oldalra tudunk kerülni, de hosszútávon egy megtérülő befektetés. A keresőoptimalizálás mérésére a leghatékonyabb ingyenes és gyorsan implementálható eszköz a Google Analytics, ahol egyértelműen láthatjuk, hogy a keresőből érkező forgalom hogyan változott az optimalizálás hatására.

Vannak olyan esetek, amikor nem tudunk rentábilis időn belül a Google keresőben előre jönni weboldalunkkal, mert mondjuk a konkurens annyira erős mind anyagilag, mind tartalom és linkfejlesztésben, hogy saját anyagi forrásainkból nem vagyunk képesek őt túlszárnyalni. Ilyen esetekre használjuk nyugodtan a Google Adwords hirdetéseket, ahol mi szabjuk meg, hogy mikor és mennyit fektetünk be a hirdetéseink megjelenítésére, azonban ne feledjük a keresőmarketing szerves része a keresőoptimalizálás is, így tegyünk meg minden olyan törekvést a weboldal SEO erősítésére, melyet akár mi magunk díjmentesen is el tudunk végezni, példaként: META elemek beállítása, H tagok megfelelő meghatározása, vagy a tartalomfejlesztés.

Ha nem boldogul weboldala keresőmarketingjével, még mindig ott a lehetőség, hogy szakemberre bízza ezen feladatok kivitelezését, melyben számíthat nyugodtan a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségre is.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.