Keresőmarketing – Tegyük rendbe a fogalmakat

Nap mint nap tapasztaljuk, hogy a keresőmarketing, mint fogalom a mai napig nem tisztázott a weboldal tulajdonosok fejében, hogy most ez pontosan a Google Adwords hirdetést, vagy a keresőoptimalizálást jelenti, jelen cikkünkben erre próbálunk választ találni.

A keresőmarketing alapvetően egy gyűjtő fogalom, ami magába foglalja a keresőoptimalizálást, melyet tudunk korábbi cikkeinkből, hogy áll egy belső (insite) illetve egy külső (onsite) részből, valamit magát a kereső hirdetést, mely más néven Google Adwords hirdetésként vált ismerté, de ide sorolhatnánk a Bing hirdetéseket is, illetve valamennyi nagyobb kereső saját hirdetési rendszerét.

A keresőoptimalizálás (SEO) hatására díjmentesen tudunk a Google organikus találati listájáról releváns látogatókat hozni a weboldalunkra, míg a Google Adwords hirdetés esetében minden egyes látogatóért díjat számít fel a Google.

Felmerülhet a kérdés tehát, hogy valójában melyik ágat érdemes alkalmazni? Fektessünk be X összeget és kerüljünk azonnal a Google kereső legelejére fizetett hirdetéssel, vagy építsük fel a weboldalunkat az érvényben lévő SEO szabályok alapján, erről valószínűleg megoszlanak a vélemények, mi azonban azt javasoljuk érdemes a kettő ágat szinkronban tartani, hisz minél jobban optimalizálást egy weboldal a keresőhirdetés is annál olcsóbb lesz.

És miért?

A jól keresőoptimalizálást weboldal jobb minőségi mutatókat kap a keresőmarketing kampányokban, ezáltal olcsóbban tudunk megnyerni egy releváns kattintást.

Valóban igaz, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszú folyamat, nagyon sok befektetett munkával sokszor akár hónapokba is telhet, mire egy-egy releváns kulcsszóra a keresőben első oldalra tudunk kerülni, de hosszútávon egy megtérülő befektetés. A keresőoptimalizálás mérésére a leghatékonyabb ingyenes és gyorsan implementálható eszköz a Google Analytics, ahol egyértelműen láthatjuk, hogy a keresőből érkező forgalom hogyan változott az optimalizálás hatására.

Vannak olyan esetek, amikor nem tudunk rentábilis időn belül a Google keresőben előre jönni weboldalunkkal, mert mondjuk a konkurens annyira erős mind anyagilag, mind tartalom és linkfejlesztésben, hogy saját anyagi forrásainkból nem vagyunk képesek őt túlszárnyalni. Ilyen esetekre használjuk nyugodtan a Google Adwords hirdetéseket, ahol mi szabjuk meg, hogy mikor és mennyit fektetünk be a hirdetéseink megjelenítésére, azonban ne feledjük a keresőmarketing szerves része a keresőoptimalizálás is, így tegyünk meg minden olyan törekvést a weboldal SEO erősítésére, melyet akár mi magunk díjmentesen is el tudunk végezni, példaként: META elemek beállítása, H tagok megfelelő meghatározása, vagy a tartalomfejlesztés.

Ha nem boldogul weboldala keresőmarketingjével, még mindig ott a lehetőség, hogy szakemberre bízza ezen feladatok kivitelezését, melyben számíthat nyugodtan a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségre is.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.