Keresőoptimalizálás - a dolog ott kezdődik, hogy https-re váltunk

Lassan 2019-es írunk, s még mindig rengeteg olyan ügyfél érkezik hozzánk, akik webes felülete még mindig http-t használ, pedig olyan oldalakról beszélünk, ahol fontos személyes adatokat kell megadniuk a felhasználóknak, hogy például végig vigyenek egy vásárlási folyamatot. De mi köze van a https-nek a keresőoptimalizáláshoz?

Ha erre a kérdésre nem tud válaszolni egy SEO specialista, akkor az nem szakember, hanem egyszerű kókler, aki visszaél azzal, hogy a többség nem ért az informatikához. Azok a webes felületek, melyek URL-jében nem szerepel a https, csak a http, s szenzitív adatokat kell küldeniük a szerver számára, az automatikusan a “nem biztonságos” kategóriába fog kerülni a keresők szemében.

A https-re való váltást már évek óta tanácsolja minden cégnek a Google, hiszen ez sokkal nagyobb biztonságot jelent a felhasználók adataira vonatkozóan, mint egy egyszerű http oldal.

A keresőoptimalizálás során szinte ez kell, hogy az első legyen, amit egy szakember kiszúr. Viszont rengeteg cég dönt úgy - főként a megfelelő informatikai ismeretek hiánya miatt -, hogy nem vált át https-re, melyet azzal magyaráznak, hogy rizikós.

Miért lehet ez? Azért, mert így átirányításra lesz szükség, s egy bizonyos ponton ez egy ideig negatívan befolyásolhatja az organikus keresési eredményeket. Viszont amennyiben ezt profi programozók hajtják végre, akkor ez egy rutinművelet, mely során nem keletkeznek “kifelejtett” linkek.

A probléma itthon viszont főként az szokott lenni, hogy az adott cég informatikai alvállalkozója nem veszi elég komolyan a feladatot, s emiatt kiesik pár száz link a látótérből, s nincs aki foglalkozzon ezek átirányításával.

Sajnos nem mindenhol van webmester, aki pontosan ezekkel a típusú feladatokkal foglalkozik, hanem a “majd megoldja a Sanyi” típusú hozzáállást figyelhetjük inkább meg. Ne bízza a véletlenre ezt a feladatot, inkább forduljon hozzánk, a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökséghez, hogy a keresőoptimalizálás során a http-ről https-re való váltás professzionálisan történjen.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.