Keresőoptimalizálás – Hogyan kezdjünk neki?

A keresőoptimalizálás körül sokszor nagy a homály, mert a SEO szakértők nem ismerik pontosan minden egyes komponensét a Google algoritmusnak, így azt sem tudják, hogy a Google keresője mi szerint rangsorolja a weboldalakat, így a jól bevált saját tapasztalatok, valamint a nemzetközi szakmai cikkek alapján dolgozik a legtöbb SEO szakember.
 

De miért is van szükség keresőoptimalizálásra, egyáltalán elhagyható e?

Rossz hír a weboldal tulajdonosoknak, hogy semmiképp sem hagyható el a SEO, így, ha már foglalkozunk vele érdemes a maximumot kihozni belőle.

Azok a weboldal tulajdonosok, akik weboldallal rendelkeznek és esetleg próbáltál már a Google Ads szolgáltatást bizonyára találkoztak a minőségi mutató kifejezéssel, mely a weboldalunk adott kulcsszavakra való relevanciáját is tartalmazza, így ergo, ha a weboldalunk nem megfelelően optimalizált akár drágább is lehet az egy kulcsszóra jutó kattintási ár (CPC).
 

Mire figyeljünk, ha SEO-zni szeretnénk weboldalunkat?

Fontos megjegyezni, hogy a keresőoptimalizálás nem merül ki abban, hogy kitöltjük az egyes aloldalak META elemeit, és beállítjuk az úgynevezett H tagokat. A SEO ettől sokkal bonyolultabb, mely már a domain kiválasztásánál nagy szerepet kap. A domain, vagyis a weboldal címe, ha tartalmazza az adott kulcsszót, amire szeretnénk majd előre kerülni az organikus találatok között félsiker. Ha minél régebbi a domain az megint csak jó pont a SEO számára. Természetesen, ha friss domaint regisztrálunk a domain korát nem tudjuk számításba venni, viszont, ha szerencsénk van rentábilis áron tudunk vásárolni olyan regisztrált és régi domaint, mely megfelel ennek a feltételnek.

A domain kiválasztása esetén törekedjünk az adott ország régióvégződésére, tehát Magyarország esetében a .hu, Románia esetében .ro végződések használatára. Az sem utolsó szempont, hogyha az üzemeltetni kívánt weboldal abban az országban kerül hostingolásra, ahova címezzük. Egyszerűbben megfogalmazva, ha magyar weboldalunk van, akkor magyar tárhely szolgáltatónál célszerű tárhelyet illetve domaint is regisztrálni, még akkor is, ha nemzetközi oldalakon jelentősen jobb ajánlatot kapunk.

Amikor megvagyunk a domain, illetve tárhely kérdésekkel a releváns menüstruktúra felépítését kell meghatároznunk, majd az adott menüpontok tartalmát.

Több cikkben taglaltuk már a weboldal tartalom fontosságát, így erre külön nem térünk ki, csak a fontosabb komponensekre, melyek az alábbiak:

  • minimum 2000-3000 karakteres az adott kulcsszó köré írt tartalom
  • tartalmazza az adott erősítendő kulcsszót, de ne essünk át a ló túloldalára, azaz ne halmozzuk azokat (a tapasztalatok azt mutatják, hogy a 2-3%-os kulcsszósűrűség bőven elegendő)
  • használjunk tartalom címet (H1 tag), illetve alcímeket (H2, H3, stb.)
  • hogy teljesüljön a belső linkstruktúra, egy-egy tartalomból hivatkozzunk más belső tartalomra is

Ha megvan a domain, a tárhely, a menüstruktúra, illetve a tartalom is és elláttuk optimalizált képekkel is a weboldalunkat elkezdődhet az igazi munka, melyet külső keresőoptimalizálásnak, vagy szakmai nyelven Off site SEO-nak nevezünk.

Az off site seo nem más, mint minden olyan külső keresőoptimalizálási technika alkalmazása, mely befolyással lehet weboldalunk organikus pozíciójára. Ilyen lehet például:

  • Linképítés
  • Google térkép
  • Közösségi média
  • Youtube csatorna
  • Stb.
Az ilyen külső felületekről érkező linkek, illetve ott épített tartalmak fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban. Azontúl, hogy növeli az oldalunk brand értékét és releváns látogatókat generálhat, a Google kereső is egy lehetséges plusz pontként értékeli.

Azok a weboldal tulajdonosok, akik nem ismerik a felsorolt elemeket, vagy nem találkoztak még vele soha nekik jegyezzük meg, hogy a linképítésen kívül mind ingyenesen igénybe vehető eszközök, így ne dőljenek be soha olyan jellegű telefonos, vagy e-mailben történő megkeresésnek, ahol valaki sok tízezer forintért kínál például egy Google térképen való megjelenést, mert ide bárki felkerülhet egy rövid regisztrációt követően megközelítőleg bruttó 10 perc alatt!

A közösségi oldalak esetében, melyek hatással lehetnek weboldalunk pozíciójára leginkább a Facebook-ot emelnénk ki, hisz a vállalati Facebook Page-ek tekintettel arra, hogy nyilvánosak és a Google algoritmusa jó esetben be is indexálja az organikus találatok közé, hasznos látogatókat és linkeket tudnak produkálni.

A legnehezebb dolga akkor van egy weboldal tulajdonosnak, amikor a linképítésre kerül a sor, hisz jó minőségű linkeket manapság már nem egyszerű saját kútfőből építeni. Egy ezzel kapcsolatos cikkünk a napokban jelent meg híreink között „Linképítés – áldás vagy átok” címmel, ezt javasolt elolvasni, mely nagyon sok hasznos információt tartalmaz a linképítés buktatóiról.

És elérkeztünk a keresőoptimalizálás végéhez, ahol a fent említett feladatok elvégzésre kerültek, azonban most sem dőlhetünk hátra, hisz nem elegendő egy egyszeri idő és energia befektetéssel optimalizálni oldalunkat, ennek folyamatosnak kell lennie.

A folyamatosság alatt azt értjük, hogy rendszeresen kell releváns tartalmakat publikálni a weboldalunkon, hisz ezzel növelhető a Google keresőben indexelt oldalaink száma, valamint a linképítésre, vagy linkmarketingre is nagy figyelmet kell fordítani, mert hiába érezzük úgy, hogy a weboldalunk jól optimalizált és megfelel minden tekintetben a mai SEO elvárásoknak, tartalomépítés, illetve linképítés nélkül nem fogunk hosszútávú sikert elérni.

Amennyiben úgy érzi erre nincs ideje, vagy affinitása, keressen bennünket bizalommal, hisz mi már akár a domain kiválasztásától egészen a kész SEO felépítésig, valamint a későbbi feladatok ellátásig segítségére tudunk lenni!
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.