Linképítés – áldás vagy átok

Amikor egy ügyféllel elkezdünk a linképítésről beszélni az első mondat általában az mindkét fél részéről, hogy a linképítés egy szükséges rossz, de muszáj időt pénzt és energiát fordítani rá, mert, ha nem, akkor nem fogja a Google kereső jó pozícióban megjeleníteni weboldalunkat az organikus találatok között. Ez ebben a formában igaz is, de érdemes kiegészíteni a gondolatmenetet.

Elsőnek is tegyük tisztába, hogy a linképítés valóban mit is jelent

Ahhoz, hogy megértsük a linkek lényegét egy nagyon egyszerű példán keresztül mutatjuk be:

A linkek olyanok, mint a való életben az ajánlások. Ha valakinek sok ajánlása van, és ezek jó minőségű ajánlások, és még a munkáját is jól végzi, akkor ő egy nagyon sikeres ember az üzletben. A Google-t is hasonló képen kell elképzelni, hogyha sok és jó minőségű, releváns oldalról érkeznek ajánlások (linkek) akkor ezt kedvezően fogja honorálni és előrébb hozza a weboldalunkat egy-egy kulcsszóra az organikus keresőben. Azonban azzal tisztában kell lenni, hogy egy weboldal sikerességét nem csak a linképítés adja, ez durván csak 50-55%-ot tesz ki a rangsorolási tényezőből.
 

De akkor hogyan is kell elképzelni a linképítést?

A linképítés a keresőoptimalizálás szerves része, melynél a legnagyobb gond a többi online marketing eszközzel szemben, hogy nincs azonnali eredménye, tehát ha valaki elkezdi a linkeket építeni weboldalára nem fog az a weboldal egyik pillanatról a másikra vásárlókat, feliratkozókat, vagy egyéb leadeket hozni, hisz ehhez idő kell, nem is kevés.

Ami szintén nehezíti a linkek számának növekedését, hogy a régen használt bevált módszerek már nem működnek. A katalógus linkeket átvették a PR cikkes linkek, ahol nem elég csak kihelyezni egy weboldal linkjét, hanem releváns minimum 1000-1500 karakteres tartalmat is kell köré írni, mely megint csak növeli ennek a szolgálatásnak a költségeit.

A másik fontos szempont, hogy kitől és milyen linket vásárolunk. Az interneten nagyon sok olyan szolgáltatót lehet találni, akik néhány tízezer forintért sok száz releváns linket ajánlanak, ráadásul extra nagy sebességgel, pár hét vagy pár hónap alatti teljesüléssel.

A linképítésnek megvannak a szabályai, hogy milyen értékű és milyen mennyiségű linket mennyi idő alatt szabad úgy elhelyezni, hogy ez a weboldalunkra pozitív hatással legyen, így az ilyen jellegű ajánlatoknak jobb ellenállni és megnézni adott esetben egy lehet, hogy drágább, de mégis ismert és eredményeit vállaló ügynökség szolgáltatásait mielőtt feleslegesen fektetnénk pénzt olyan valamibe, ami már az elején halálra van ítélve.
 

Mennyibe kerülhet egy link, vagy hogyan érdemes kezdeni?

Sok szolgáltatónál elérhetőek úgynevezett darab, illetve csomag árak is, illetve a megelőlegezett sikerért sikerdíjas szerződés is. Mi a darabáras szolgáltatás híve vagyunk, hisz így az ügyfél pontosan ki tudja számítani azt, hogy mennyibe fog számára kerülni a linképítés.

A linkekről elmondható az, hogy az áruk az erősségtől, minőségtől függően 2 000 – 2 500 Ft/db-tól indulnak és célszerű havonta minimum 10, maximum 25 db-ot kihelyezni annak érdekében, hogy a folyamat eredményes legyen.

Ám nem csak a link a siker titka…

Az elmúlt időszakokban a linkek mellett rendkívül nagy figyelmet kaptak a weboldalon található megfelelő hosszúságú minőségi tartalmak is. Sok esetben a folyamatos, minimum 2500-3000 karakteres releváns tartalmak épp olyan fontos komponensei a sikernek, mint maguk a linkek.

Azok a weboldal tulajdonosok, akik kizárólag a linkekre szeretnének építeni el kell keserítsük őket nem lesz elég. Hetente célszerű a tapasztalataink alapján minimum két új releváns cikket elhelyezni a weboldalon, máskülönben a linkmarketing megáll egy ponton és utána nem érti a tulajdonos, hogy miért nincs eredmény, vagy előre lépés.

Ha összességében szeretnénk látni azt, hogy egy jó minőségű linkmarketing mekkora költséget jelent egy vállalkozás életében, akkor nyugodtan számolhatunk minimum 60-100 000 Ft közötti összeggel, mely már a linkeken túl tartalmazza a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalmak megírását is, így ezzel garantálva azt, hogy a linkmarketingbe fektetett idő és pénz megtérülhet a megbízó részére.

Természetesen azok a vállalkozók, akik éreznek magukban annyi kreativitást, hogy ezeket a tartalmakat maguk is elő tudják állítani, akkor máris komoly összeget spórolhatnak, de enélkül nem is érdemes hosszútávon belekezdeni a linkmarketingbe.

Keressen bennünket bizalommal, ha linképítésre, vagy keresőoptimalizálásra van szüksége, ígérjük megtaláljuk a legjobb megoldást az Ön vállalkozása számára is.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.