Keresőoptimalizálás - mi várható 2019-ben?

Minden SEO-s várja már a 2019-es évet, hiszen a szokásos trendek mellett a jövő évi adathasználat igen érdekesnek tűnik. Miért? Mert rohan a technológia, s végülis azon múlik majdnem minden, hogy mely felhasználók haladnak vele, s kik azok, akik az old-school módszereket részesítik előnyben, legyen az egy kedvenc téma olvasása, vásárlás, új ismeretek elsajátítása vagy bármilyen már szórakozás.

Hang alapú keresés

Erre nagyon kíváncsiak vagyunk, hiszen annak ellenére, hogy gyönyörű anyanyelvünkben majdnem úgy írjuk le a szavakat, ahogy kiejtjük, azért a szóbeszéd és az írás stílusa merőben különbözik egymástól.

S akkor még nem beszéltünk a tájszólásokról, vagy a szimpla, flegma, esetleg szleng stílusról. Mi arra tippelünk, hogy az elkövetkező évek, de akár évtizedek fognak arról szólni, hogy a legnagyobb keresők pontosítani fognak a hang alapú keresésen, hiszen jelenleg ez még gyerekcipőben jár.

Mindenesetre ez nagy fejlődést hozna a SEO-ban, mely egyaránt jelentené az oldalak átszövegezését, hogy megegyezzen az írott stílus a felhasználók beszéd stílusával, illetve a linképítés során az landing oldalak átírását, de a kódban az egyes régi és új attribútumok kitöltését is.

Mesterséges Intelligencia

Nem kell megijedni, továbbra sem fognak visszajönni a jövőből többnyire barátságos robotok, hogy megakadályozzák a technológiai innovációk térhódítását, viszont van egy-két dolog itt, amire érdemes kitérni SEO szempontból.

A keresők algoritmusait úgy írják meg a programozók, hogy azok tanulni tudjanak, s a benyert adatokból így meg tudják állapítani például azt, ha egy oldal minősége technikailag, tartalmilag, tervezésileg, vagy felhasználhatóság szempontjából romlik-e vagy javul.

Azt is tudják nézni a programok, hogy milyen a képek minősége, mennyire releváns és értékes az oldalra kitett tartalom, de arra is képesek, hogy az emberi érzelmek alapján, megadott szempontok szerint értékeljék és rangsorolják az oldalt.

Weboldal dizájn, működés és felhasználóbarát kialakítás

Ma már nem csak egy weboldalról tudunk vásárolni, híreket olvasni vagy videókon nevetni, hanem a hatalmas konkurencia miatt azt választunk ki, amit akarunk.

Egy ekkora versenyben pedig luxus lenne egy weboldaltól, hogy rendezetlen legyen a kialakítása, olvashatatlanul kicsik legyenek a betűk, érthetetlen legyen a menüszerkezete vagy navigációja, lassú legyen, vagy folyton elérhetetlen legyen.

2019-ben minden magára adó weboldal muszáj, hogy tökéletes legyen. Mindennek stimmelnie kell, különben elmegy a felhasználó egy jobb oldalra. Miért? Mert megteheti.

Ha Önnek is segítségre van szüksége weboldala keresőoptimalizálásában, keressen bennünket bizalommal!
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.