Keresőoptimalizálás: türelemjáték profiknak

A keresőoptimalizálással kapcsolatban sokaknak vannak fenntartásai, hiszen igen nehéz megállapítani, hogy az egyes technikai adatok helyrehozása után mennyivel lett jobb a vállalat adott havi bevétele, hiszen itt nincsenek konverziós adatok, csak annyi, hogy mennyi az organikus eredményekből bejövő profit.

Ez pedig csak egy szám, ami mögött nincs megszabva pontosan, hogy azért lett több ebben a hónapban az organikus keresési találatok száma, mert gyorsabb lett az oldal, új dizájnt kapott, átalakították a menüszerkezetet, több termék lett az oldalon, vagy épp rengeteg szöveges felülettel bővült a weboldal.

Így sok cég neki sem áll a SEO-nak, mert azt hiszik ez valami zsákbamacska, amiről összehazudhatnak valami frappáns szakmai szöveget a szakemberek, mondván úgysem érti majd az ügyfél. Ez pedig cégvezetőként egy nagyon rizikós lépés, hiszen így potenciális felhasználók százezreitől foszthatja meg a vállalatot. Miért?

Mert egy rozoga Trabantot minek hirdetnénk egy olyan helyen, ahol vadonatúj Ferrarik száguldoznak? Ez esélytelen lenne. Mégis ki választana egy elavult, lassú és nehezen használható weboldalt, ha van helyette több modern site, amit el lehet érni mobilról vagy tabletről is? Senki!

A következőkben leírjuk, milyen fontos tényezők vannak a keresőoptimalizálás során, amelyek nélkül még a legütősebb hirdetések sem fognak profitot hozni egy weboldalnak.

Gyorsaság és megbízhatóság

Egy weboldalnak nem szabad lassúnak lennie, hiszen ha néhány másodperc alatt nem tölt be, akkor elmegy a felhasználó egy gyorsabb oldalra.

A megbízhatóság pedig a cég oldaláról nagyon fontos, így az informatikai csapatnak mindent meg kell tennie azért, hogy a vásárlói adatok biztonságban legyenek. Például emiatt a HTTPS megléte szinte kötelező.

Átlátható, könnyen kezelhető, felhasználóbarát tartalom és kialakítás

Rövid, tömör és egyértelmű menüszerkezet kialakítása, a terméklista oldalakon szerepelnek a legfontosabb adatok, a további információ fülek tele vannak szövegekkel, a vásárlás menete gördülékeny, gyors és egyszerű, van GY.I.K., szállítási és fizetési információk, stb. Ezek nélkül szinte nem is szabad elindítani egy webáruházat, hiszen nincs is annál kiábrándítóbb, amikor egy darab kép van a termékről, az is homályos, s a termékleírás teljesen üres.

Technikai gondok megjavítása

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része ez, hiszen itt nézik meg a szakemberek az átirányításokat, a szerver hibákat, az oldal láthatóságát, a kanonikalizáció helyes alkalmazását a duplikált tartalmak kezelésénél, a Structured Data, illetve a különféle Snippet lehetőségek kiaknázását, az oldalon lévő funkciók helyes működését és még rengeteg más adatot.

Tartalmi optimalizálás

Természetesen nincs keresőoptimalizálás kulcsszókutatás nélkül, így erre is rá kell szánni akár heteket is, hiszen a megfelelő kifejezések megtalálása hatalmas profit-növekedést tud eredményezni.

Persze nem elég csak megtalálni őket, használni is kell őket az oldalon. Emiatt érdemes blogot kialakítani, a termék típus oldalakon kisebb összegző szövegeket írni, ahol valamilyen új információhoz tud hozzájutni a felhasználó.

Nem mindegy, hogy milyen szavak kerülnek az url-be vagy a menüszerkezetbe, hogyan vannak kialakítva azok a landing oldalak, ahova várja a cég az aktuális promócióra az ügyfeleket, stb.

A keresőoptimalizálás során nem szabad megállni a tartalomnál és a hirdetéseknél, hiszen egy rozoga webes felületbe nem érdemes hatalmas kampány-pénzeket ölni, ha sosem fejlesztik a motorját, nem alakítják át időnként a menüszerkezetét, a dizájnt, vagy az egész oldal struktúráját vagy működési elvét, hogy megfeleljen a legújabb, modern elvárásoknak.

Ha nem szeretne kísérletezni, válassza a biztos megoldást! Kérje egyedi ajánlatunkat még ma weboldala keresőoptimalizálására!
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.